Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:28 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 81 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2013 4:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 26, 2004 10:53 am
Мнения: 109
Местоположение: Долна Митрополия
Име: Страхил Делийски
ЛюбоМ е прав относно моето "остроумие". Темата в Маняна е очевидно, че няма да свърши никаква работа. Проблемите трябва да се решават в зародиш. Крайно време е на старта да се постави светофар който ще реши въпроса с толерантността, превенцията, унгарските тикви и дъртаците над 60.

_________________
LOOK, LEAN, TURN


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -6 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Сря Окт 30, 2013 8:13 am 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 129
Местоположение: Karlovo
Два случая за един ден ?! Този , когото аз наблюдавах завърши без проблеми. Един "спидрънър" имаше много по-опасна колизия с тандемен пилот и пътника му.
Летя на Сопот повече от 30г. и мога да ви, споделя една "голяма тайна : " пред старта няма такова нещо като "склон " и "балони" , т.е. "тегелите" м/у И. и З. ръкав с нищо не ви, помагат , а напротив пречите на излитащите.
Комините до 150м. са с диаметър по-малък от използваемия/полезния/комфортния за делта , за това всеки , който не знае какво прави е опасен за околните (обикновено това са именно "равнини пилоти" ; с летящите в Алпите няма проблем) . Предпочитам да "въртя" в "комина" с два тандема , отколкото с един "новобранец".
За кратък период от време наблюдавах два сблъсъка във въздуха .Единия го наблюдавах от началото до края . "Пилотите" се виждаха/гледаха и ........ просто се "блъснаха" (имаше време да се разминат два леки самолета , а те просто се "блъснаха"). Не знам ,как би ги нарекъл ,но не и "пилоти". Повтарям за пореден/банален път:"При сблъсък няма виновен - има двама (или повече) на земята".
За всички с "нежен/изнежен/възпитан" слух - моите извинения за езика!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -5 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Сря Окт 30, 2013 10:37 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Снощи ми се обади Габровеца (той се оказа въпросния пилот) и разбира се неговата версия за случилото се малко се различава в детайлите, заради което той не се счита за виновен.

Очевидно е, че има голямо разминаване м-у разбирането за правилата във въздуха, на земята и при излитане/кацане. Има също голямо разминаване между разбиранията какво може и какво не може да се прави според инструктори и тандемни пилоти.

Според мен е хубаво да се прочетат внимателно (до най-малкия детайл) западните правила (френски, немски, австрийски, английски), да се направи една среща на тендемни пилоти и инструктори на която да се отсеят добрите практики и след като има мажоритарно мнение как трябва да се работи - тези правила да се запишат и да се спазват от всички!


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Сря Окт 30, 2013 2:10 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
В белградските гробища има цяла алея с такива, които са били с предимство.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Сря Окт 30, 2013 8:08 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
DVD написа:
Очевидно е, че има голямо разминаване м-у разбирането за правилата във въздуха, на земята и при излитане/кацане. Има също голямо разминаване между разбиранията какво може и какво не може да се прави според инструктори и тандемни пилоти.


Мисля че проблема е типично българското свойство всичко да се изкривява така че да е удобно на този който иска. Првилата са едни. В случая - преди вдигане на крилото плота е длъжен да провери въздушото пространство зад и над себе си за да не изненада неприятно този който вече е излетял зад него. Това правило важи с пълна сила за Сопот защото от ниският южен старт няма видимост към върха от където често излитат хора, а не е и нужно хората да излитат от върха. Хората във въздуха са с предимство пред тези на земята! Това е фундаментално правило и както казах още в първият пост не мисля че подлежи на коментар.
Преди време беше поета инициатива да съберем преведени правила: http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=1108.
Чел съм и англииските правила и тези на DHV и общо взето всички са единодушни по почти всички въпроси - не мисля че е нужно да откриваме топлата вода - само трябва да се научим да я ползваме!
За съжаление има и една бройка изключително неподготвени пилоти (включително и тандемни - Габровеца НЕ е един от тях) който обаче не знаят дори още по-елементарни правила. Лично аз съм имал случай на пилоти правещи акробатика по самият заход, при установен ляв път за заход да се включват с десни завой срещу потока и тн...
Накратко не е проблема в липсата на правила а в това че само някой хора наивно ги спазват.
Не критикувам никого - само споделям. Аз лично си спазвам правилата колкото мога, и винаги съм с чиста съвест - дори ако ми се наложи да избутам някого от захода който ми се е включил насрещно!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Чет Окт 31, 2013 9:17 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
neka otgatna stava vapros za chovek zanimavasht se v minaloto s kafeaftomati ili

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Чет Окт 31, 2013 11:18 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Снощи пак имах дълъг разговор с Габровеца... останах с впечатлението, че когато е чел правилата не е запомнил това което пише в тях, а нещо което си е мислел той или е коментирал с други пилоти. Например:

В правилата пише: бавното ВС средство е с предимство пред бързото
Габровеца е убеден че: предното ВС е с предимство пред задното

В правилата пише: ВС средство което е в режим на излитане/кацане е с предимство пред всички останали
Габровеца е убеден че: който е отпред е с предимство пред всички останали които са зад него

В правилата пише: този който е с предимство трябва да продължи праволинейно равномерно движение, а този който дава предимството маневрира
Габровеца е убеден че: този който е отзад трябва да маневрира така че да не пречи на този който е отпред; ако някой който е отзад исак да излети - трябва да предупреди всички които са отпред че излита; този който е отпред няма нужда да гледа назад защото дугите зад него трябва да му осигурят предимството

С две думи за Габровеца най-важното за правилата във въздуха са понятията "отпред" и "отзад"

Сега пак погледнах нашите правила и стигам до извода че са доста "постни" - имат нужда от допълване и доуточняване. Има нужда от събиране на инструктори и тандемни пилоти за изчистване на тези (и много други) разминавания в разбирането за правилата и как се прилагат.

Габровеца също засегна и темата с учениците които са на начално ниво и къде те би трябвало или не би трябвало да бъдат да бъдат обучавани - това също трябва да се обсъди!

Ще се опитам да организирам някаква среща за тези неща - тя най-вероятно ще бъде на Сопот (централно място) и на нея може да поканим и опитни пилоти, които са летяли много преди да съществува понятието парапланер...


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Чет Окт 31, 2013 1:01 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
Не споря:с радиото,с шефа,с гола жена.С Габровеца бих поспорил,но не си падам по тези неща,изглежда ще ми е по-лесно да вдигна крилото си пред него на старта,пък той нека ме заобикаля.

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Нед Ное 03, 2013 6:41 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
Любо, в такива случаи винаги си казвам: Ех защо не е жив Мицо! Доста шамари щяха да плющят по стартове и кацалки!

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 11:51 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
По-принцип с някои от правилата има проблем за разбирането им. Проблемът е, че те могат да бъдат пренебрегнати стотици, дори хиляди пъти без това да доведе до някакви негативни последствия. Те обаче пазят от неща, които ако се случат, в следствие на неспазване на правилото нещата са страшни. За да е по-ясно ще дам пример, че и с видео даже. На долното видео пиолт изпълнява излитане от старт, койото не позволява грешки или поне те ще бъдат наказани. Процедурата за излитане от такива стартове е проста - дига се крилото, пилота се обръща, през цялото време стои на едно място, когато се убеди, че крилото е ОК и че той е в пълен контрол - едва тогава се затичва напред и излита. Това е много просто.
http://vimeo.com/68609840#at=0
(Видеото е комерсиално, за което се извинявам на всички без Пастора, но е подходящо за поста ми)
Сега ако няма достатъчно вятър за такъв старт- е ми просто е - крилото в торбата.
По принцип като има достатъчно вятър този метод е задължителен за всякакви стартове. Сега аз лично не излитам така. Дигам го крилото то тръгва на някъде и аз го догонвам в движение. Това работи - много рядко не се получава, но това е погрешно. Въпреки това ако аз се позова на собствения си опит (особено ако е по-голям) мога да кажа, че това правило е неважно. Нека там некви си го спазват, аз мога и без него - моята практика го доказва.
Ако прегледате обаче форума ще видите, как някои хора са прекрачили тази забрана и са си платили жестоко. Разликата между мен и тях, е че аз просто имам късмет.
Конкретно и за въпросното правило - ами то също може да се нарушава без проблем хиляди пъти - да се дига крилото пред излитащ пилот. Причините може да са - че не се познава или просто че се счита за неважно. Кофти, че при нашия спорт човек трябва да надскочи личния си опит и его и да приеме некви неща, които седят по-високо - трудна работа.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 2:09 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Нищо не разбрах от този последният постинг на колегата Ангел.
Правилата които трябва да се спазват тук са в същност две.
1) Задният пази предният, както и горният пази долният, (този който е под него), а не обратното.
2) Този, който е във въздуха е с предимство пред този, който е на земята (респективно старта).
За правило в летенето, или в излитането - "Предният е с предимство", аз специално не съм чувал. :)
И двете правила тук са ясни и точни, и не допускат никакви волни тълкувания, и делене на тандеми, или соло крила, или на делти, и параплани...
Ама аз исках да излетя на юг, ама то крилото ми тръгна на запад и аз по него. Това са пълни новобрански глупости. Крилото тръгва натам, на където ТИ го караш. Ако не можеш да си управляваш крилото нямаш работа да се пречкаш по по-трудни стартове, когато там има много народ! Върви си на учебният баир, до като се научиш да си управляваш крилото!
Задният пази предният, защото човек няма очи на гърбът си. Тези, които са от зад гледат, какво става пред тях и кой излита, и го изчакват, няма значение дали е тандем, или соло пилот, или делта. А ако вече си излетял да речем от Сопот от най-високата и задна точка на старта тези, които са пред теб готови за излитане са с лице към крилата си, и съответно са обърнати към задната част на старта, и гледат към теб, а именно какво става, кой излита, и решават, кога точно да вдигнат крилото си, за да се обърнат за излитане. Те обаче не са с предимство пред останалите, за това, че са по-напред по старта!

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -2 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 3:35 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Владо, моля те да ми посочиш къде е написано правилото че "задният пази предният" !!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 3:43 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
От къде да знам? По европейски сайтове, където са цитирани правилата за безопасност съм ги чел. Къде ще ги прочета в милата ни родина тези правила? Но за тези правила съм сигурен! Така ми са се забили в главата, като Отче наш, и като правилника за движението по пътищата. :)

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 4:41 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Напоследък доста търсих, четох и никъде не видях така формулирано правило! Има много най-различни правила за предимството във въздуха, но нито едно не е базирано на понятията "заден" или "преден". В съществуващите правила са важни най-вече въздушната скорост и ако летенето е в близост до склон - страната от която е склона. Също има правила свързани с понятията "изпреварван" и "изпреварващ".

Нашите правила са на официалния сайт на БНАК. Преди БНАК да има официален сайт бяха на сайта на Комисията по Парапланеризъм. Правилата ни са одобрени от ГД на ГВА през лятото на 2010 година - тоест са факт вече повече от 3 години. Срамота е да не сте ги чели! Мисля, че сам можеш да прецениш колко сериозно звучат твърдения от типа на "чел съм го някъде ама не мога да кажа къде".

Ето малко материал за четене:

Правилник за парапланеризма на БНАК - http://bnac.bg/files/para/pgrules-bg-approved.pdf

Aerial collision avoidance rules in Europe - http://iof2.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_319/cf_78/Internationella_V-jningsregler.PDF

German Flying Rules - http://www.dhv.de/web/fileadmin/user_upload/monatsordner/2004-06/Ausbildung/GERMANFL.pdf

How to fly microlight in Czech Republic - http://en.laacr.cz/info.htm

UK Air Law - http://www.paraglidershop.co.uk/paramotorparaglidingairlaw.htm

Flying Rules in Slovenia - http://www.sffa.org/en/index.php/flying-rules

USA: Paragliding and Right of Way Rules - http://www.paragliding-lessons.com/paragliding-and-right-of-way-rules/
http://www.paragliding-lessons.com/beyond-the-standard-right-of-way-rules/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък при излитане
МнениеПубликувано на: Пон Ное 04, 2013 5:34 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Точно за тези правила става въпрос, само че този дето ги е написал на български, малко си е поотрошил езика по адвокатски, или за да изглежда по-интелигентен, и правилата на български са станали малко по-омотани, и леко неразбрани. За това няма, задният пази предният и горният пази долният. :wink: А розовият винаги е с предимство... Умрях от смях... :mrgreen: Да не споменавам, че при правилата за движение по край склон последната трета картинка е завъртяна на 180 градуса от описанието и, и от там съответно сгрешена. :wink:
Както и да е. Не е моя работа да пиша, или да променям правила в парапланеризма. Аз ги знам и ги спазвам. Пък който не ги знае да ги научи макар и от български сайт. :mrgreen:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -2 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 81 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов