dimitar.miladinov написа:
Ангеле мисля, че преувеличаваш относно това как фирмите лъжат пилотите и как класификацията не отговаря на описанието си:
1. Всяко крило идва с ръководство за потребителя, в което първото изречение гласи, че парапланеризмът е опасен и потенциално смъртоносен спорт, и че летящия поема цялата отговорност и последствия от ползването на крилото.
2. Крилата, които са високо Б, обикновено имат допълнително описание, в което е казано, че крилото не е подходящо за начинаещи пилоти и че изисква опит в активно пилотиране.
3. На всеки му е ясно, че перформънс и сигурност са на двата полюса. Има крила, които са чисто А и изключително за начинаещи. В момента глайда им е съвсем приличен, около и над 8. Ако някой държи на максимална сигурност нека лети такова крило. Летенето е пак същото.
Повечето сме егоманиаци и всеки гледа да лети възможно най-наточеното крило на което оцелява. Това си е личен избор и всеки си носи последствията. Никъде не е обещано, че всички ще оживеят. Проблемът е, че малко са хората, които честно преценяват амбициите спрямо последиците. Всеки му се иска душата в рая и спийд системата докрая... Повечето пилоти, които са имал инцидент с крило Б, са имали възможност да летят и А, и са направили вероятно грешен избор. А ако се наиграеш и на "единичка" това си е вече лоша карма...
В авиацията трябва и късмет... Желая такъв на всички от все сърце!
Ми не смятам, че е така. Че, преувеличавам най-вероятно е вярно...Но, го правя за да може, когато THE KITE реши да си земе следващото EN-B крило да направи правилен избор.
По принцип аз не съм имал проблем с крилата си (до сеа), но се опитвам да надхвърля личния си опит и да гледам общата картинка - цялостно. За да се гледа така трябва да е ясно как възниква цялата работа. Как се решават класовете. Кои са демоните... За пример, ще се върна на Airbus - ако намерите 10 истински пилота и ги питате - "ти ко напраи кат ти отказа маторя по време на излитане?". 10 от десет ще ви кажат, че неама такъв случай. Ами същото важи и за парапланеризма. Но, класовете са базирани на някаква статистика и изследване на инциденти. Кои са инцидентите които пълнят статистиката.
1. асиметричен колапс близко до земята - 50-70%
2. челен колапс близко до земята - 20 - 30%
3. Дурги
(това е по далеченспомен - не знам дали е верен)
Сега какво прави weekend пилота в случай едно и в случай 2. Ами нищо не прави. В огромна част от случаите седи и гледа. Факт. така възниква EN-B или DHV1-2 по старому. Това е тоя клас. Важна част от пилотите, доказано, проверено, потвърдено от статистиката не правят нищо или пререаргират ако се ошашкат - за туй са дългите управления в тоя клас. И в него има и много сериозен бизнес интерес. Ако индустрията може да направи крила, които правят риска за уикенд пилотите приемлив - това означава масовизация на спорта. Сега ако някой се очисти с ц-етка ми чесно казано това си е чисто негов проблем. разликата между ц-етки и д-етки честно казано не я разбирам - каквото и да стане пилота е виновен. Затова и имаше сериозни усилия в миналото да се карат хората да летят на 1-2-ки - за да намалеят инцидентите и да стане спорта масов.
Ако дадена фирма напише нещо в инструкцията за експлоатация, това променя ли някой от тези факти? Променя ли статистиката на инцидентие на уикенд пилотите? ами не. Фирмите не са определили класовете. Те трябва да ги зачитат. Примерно ако аз направя крило и напиша в инструкцията със ситен шрифт - тава е перфектно ЕН-Б крило ама трябва да го летят пилоти от ранга на Брус Голдсмит, the Kite и други такива и става и за PWC - и всичко е наред, така ли?
Интересния въпрос е кой го е сартифицирал? Ами след отпадането на монопола на DHV и конкуренцията, очевидно сартифициращите къщи ги интересува преди всичко да земат повече клиенти и кинти от тях. Вие колко кинта сте платили на сартифицираща къща на последък? 0 - нали и кво те се грижат за вас? ама що? Грижат се за производителя, да може да си продаде крилото. това е логиката. Спокойно аз се грижа за вас
За да разберете един клас крила трябва да останете достатъчно дълго в него, да оцелеете и да го надскочите.
Аз съм имал едно En-b крило и сега летя с EN-b крило средно
ами нито предишното нито това отговаря на основата върхо която почива тоя клас - "при колапс пилота не реагира". По принцип това не ми е проблем, ама ми е против принципите. Иначе има жесток глайд сегашното, чак ми се сърдят хората. много съм доволен. а, и да се върна на кареарта (по темата) в официалното видео пише "will keep you safe in every situation" демек ще ви опази в всякакви ситуации. Ми как да кажа а дано ама на дали. ама пък един бъдещ EN-B пилот точно това иска да чуе.