Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:59 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 64 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Пет Яну 24, 2014 3:56 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Viper_Weasel написа:
Angel_Sim написа:
Така нареченета индустрия при пълен спид обещава за ЕН-Б максимален ъгъл на кълване/въртене 45 градуса. Тука гледаме към 90 - абнормална реакция.


EN 926-2 класифицира крило като клас B при асиметричен колапс с въртене до 360 градуса и максимално гмуркане до 45, като общата промяна в курса може да бъде до 180.

Ако не си чел стандарта ето опростената версия: http://www.hgfa.asn.au/HGFA/En926-2%20CEN%20PG%20Test.pdf

Въпросното крило е сертифицирано като В при 75% колапс със гмуркане до 45 градуса, завъртане до 180 до започване на изпълването и обща промяна на курса <360 градуса (тоест до 360). Крилото реагира долу-горе така като ъгълът на сгъване е не-повече от 45-50 градуса както е и по-стандарт.


ми аз друго виждам:
http://forum.skynomad.net/gallery/displayimage.php?pid=13002
и...
http://forum.skynomad.net/gallery/displayimage.php?pid=13003
Всеки има право да вижда "реалността" както му харесва.
Аз виждам има нема 90 градуса ъгъл на гмуркане - максималния възможен.
Има и друг репорт за това крило - безплатен, който други неща казва, но при наличието на два такива - очевидно разминаващи се е въпрос на естетика да си избере човек кой му аресва. Лично аз съм летял две крила сертифицирани от въпросния център...голем фен съм им.
http://www.dhv.de/web/fileadmin/user_upload/aktuell_zu_halten/Englische_Seite/safetytest_3.pdf
В този се говори за 65 градуса ъгъл на гмуркане. В реални условия при условие, че в тестови се достига 65 не неочаквано крилото да реагира и с 90. Друг е въпроса дали ако крилото си реагираше при тестване с 45 градуса, в реални може да достигне чак до 90. Аз лично се съмнявам.
За сравнение виж параметрите на Makalu3 и ще видиш, че може 45.
http://www.dhv.de/web/en/safety/safety-tests/safety-checks-on-ltf-a-and-b-class-paragliders-part-2/

Пилота може и да спи, но това е нормално за EN-B пилот. ДИзайнера на това крило и сартифициращата къща също са позаспали. За тях това обаче не е нормално.

Ако този пилот летеше на Маклу3 или Ion1 (не Ion2 - трилайнара) според мен нямаше да се очисти или поне щеше да е възможно да бъде обвинен справедливо за кончината си. Да се взима официални тест репорт за чиста монета в момента или пък филмчето което обсъждаме - за Carrera е смехотворно, неминуемо симптом за дълбок сън :)
П.С. Нищо лично просто се ползвам от правото си да виждам "реалността".


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Пет Яну 24, 2014 6:19 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Моя грешка - клас В се сертифицира с гмуркане до 60 градуса.

Angel_Sim написа:
Всеки има право да вижда "реалността" както му харесва.


Прав си, щом избираш да гледаш алтернативна реалност в тъмни оттенъци изборът е твой.

Като се загледам обаче аз виждам и реакция на пилота и то изобщо не положителна (тяло пренесено към колапса и опънато управление на колапсиралата страна. Вземи ако искаш и най бруталната единица дръпни и 50 % колапс и направи същото - гарантирам ти че резултата няма да е като тестовия.

Казвал съм го и преди - тестовете показват как реагира крилото в ситуация БЕЗ намеса на пилота, намесите могат да бъдат положителни и отрицателни. При положителни - дори състезателен клас крило може да се държи като единичка, при отрицателни дори единичката може да се държи като състезателно крило.
Тренирайте активно пилотиране.

Angel_Sim написа:
Ако този пилот летеше на Маклу3 или Ion1 (не Ion2 - трилайнара) според мен нямаше да се очисти или поне щеше да е възможно да бъде обвинен справедливо за кончината си.


Смело изказване, аз не се наемам да правя подобно, най-малко от уважение. Не познавам пилота и възможностите му. Знам обаче че 99% от инцидентите в авиацията са в резултат на човешка грешка, в парапланеризма процента според мен клони към 99,9% и думата "човешка" се заменя с "пилотска". Тъжно, смразяващо но факт!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Съб Яну 25, 2014 1:16 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 12:39 pm
Мнения: 206
Местоположение: Варна
Име: Адриан Атанасов
Viper_Weasel написа:
Като се загледам обаче аз виждам и реакция на пилота и то изобщо не положителна (тяло пренесено към колапса и опънато управление на колапсиралата страна. Вземи ако искаш и най бруталната единица дръпни и 50 % колапс и направи същото - гарантирам ти че резултата няма да е като тестовия.


http://www.youtube.com/watch?v=_YVbdaLc1jk

Тяло пренесено към колапса, когато е по-голям от 40-50% в много случаи може да се окаже по-уместно от противодействие в обратна посока. Важи когато НЯМА препятствие в посока на завъртането... Така твърдят някои гурута, така действам и аз, когато имам височина.

_________________
Ozone Mantra M6 - червено-черно-бяло
Ozone Zeno - синьо-бяло
Element AIR - Tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Съб Яну 25, 2014 3:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
a zashto prosto ne si letite krilata aktivno che vsichko tova mi zvuchi kato sled daj kaculka ne li po dobre da se vzemat prevantivni merki che da ne stiga do tam

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Съб Яну 25, 2014 3:54 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 12:39 pm
Мнения: 206
Местоположение: Варна
Име: Адриан Атанасов
THE KITE написа:
a zashto prosto ne si letite krilata aktivno che vsichko tova mi zvuchi kato sled daj kaculka ne li po dobre da se vzemat prevantivni merki che da ne stiga do tam


Защото в 5-10% (примерно) от случаите е неизбежно да се случи? :roll: Сглупил си някъде, тикнал си се в ротор, летиш в хубав, силен, динамичен ден - все може да се случи, колкото и да си активен или бъркам? За мен лично е полезно и уча много от теорията, освен от практиката.

А по темата - има разлика в поведението след колапс - по и срещу вятъра, обаче май не е толкова важно да се задълбава да се търси причината? През цялата тема се изговори, че няма идентични ситуации и по-голямата разлика в поведението след колапс идва от други фактори, а не от положението на крилото спрямо вятъра. Предлагам темата да се прекъсне до някъде, а другите мнения да ги преместим в тема "Правилни реакции след колапс". :P

_________________
Ozone Mantra M6 - червено-черно-бяло
Ozone Zeno - синьо-бяло
Element AIR - Tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Съб Яну 25, 2014 5:30 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Атмосферата не е буркан с кисело мляко в хладилника. В повечето случаи е кипяща тенджера под налягане ( за едни с шкембе чорба за други курбан чорба, за трети русенско варено и т.н ) . А сега се абстрахирайте от съдържанието на тенджерата и си представете че вътре духа супен вятър. А ние си летим лежерно в тенджерата. Срещу вас има резен морков който прави турбуленция, после се появява парче свинско, тук там някой варен картоф копира разни чужди мисли.

Лично според мен разлика в чисто лабораторни условия има и се дължи на все пак валидната теория на физикатано тя е пренебрежимо малка. Практически обаче от решаването на тази задача нищо не следва.

По съществената разлика се дължи на факта че препятствията във въздуха в повечето случаи са сравнително статични за нас (пък дори и да не са рядко сме на едно мнение ) и ние сме на различно място и с различна скорост спрямо тях . Тоест считам че е по-полезно да се решава задачата в турбулентна среда, в която дали си по вятъра или срещу него, в наветрената турбулентна зона на яката термика, несъмнено има значение.
И обикновено злобния колапс или тък въобще не се интересува дали крилото ти се сгъва на 45 или 46 ° . Кафявите черти перпендикулярно на планината са достатъчно показателни.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Нед Яну 26, 2014 4:42 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
:lol: Adito badito barabar s :) :lol: :lol: aide tam na morskata gradina i sas zdrave aktivnoto letene vlukchva ne vrene po rotori :idea:
kolapsi molapsi Jamarov da kato se naserat i sa navan ot planinata :lol: :lol: e tam ot Nevsha ot Shumenskoto plato i polse moqbet vav foruma :lol: :lol: :lol: :wink:
c c cc edna svqsna tema nema tuka koqto da ne prerasnala v lichni napaadki obvineniq i tnt...
jalko mnogo jalko a inache ot men se oplakvate za latinici konstruktivnosti i neznam kakvo oshte ne zemete da se poglednete kolko ste ........
hm... vari go pechi go Bulgaristaneca ot Absurdistan si ostava tEkav .. ( i az tEka vkl...)
....................................................................................................................

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -5 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Нед Яну 26, 2014 8:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
istinata bode v ochite iskam da vijdam qko minusi po postingovata karma ne se stiskaite davaite qko minusi Obicham vi vsichkite a teq deto me mraziqt gi obicham oshte poveche .,...

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Нед Яну 26, 2014 9:05 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
THE KITE написа:
a zashto prosto ne si letite krilata aktivno che vsichko tova mi zvuchi kato sled daj kaculka ne li po dobre da se vzemat prevantivni merki che da ne stiga do tam


Ми сега ще ти дам един пример - Airbus - праят самолети да разнасят ора напред назад. Техните самолети се летят от хора-пилоти - професионална категория - хора преминали специална селекция, хора на които здравето и уменията постоянно се контролират. Ходят на 6-месеца на тренажор да тренират откази. Натоварването им с контролира - часовете които могат да летят - задължителни отпоски, кат прекъснат малко и после тренажор и опреснителни полети без пътници - които струват кинти. И разчитат ли Airbus на тези хора? Ми не точно - aribus единствени имат следната система - като излита самолет с два двигатела, достига критична скорост при която излитането не може да бъде отказано или таман е отлепил от пистата. Гърми мотора - лопатките му се посипват по пистат. От източник на тяга матора се превръща в източник на съпротивление. Как реагира самальота. ами ако е на пистата тръгва да излиза, ако е отлепил тръгва за спирала. Пилота трябва да вкара вертикален стабилизатор - 3/4 крак за да го стабилизиара и то на момента иначе се бизнеса с ковчези отчита ръст. Какво казват Airbus - ми те казват така - ние не може да разчитаме на пилота в тая ситуация (по принци вероятността от такъв сценарий е малка, но в предвид на последствията трябва да се реши), самолета трябва да свърши работата. Те (само те към момента) имат система, която при отказ на двигател вкарва вертикалния стабилизатор на момента в употреба и поддържа крен до 5% и отклонение на курса до 15%, в рамките на който по стандарт пистите нямат препятствия. Airbus ги обвиняват, че самолетите им не са пилотски. Ми да има нещо такова. Там искат самолета да върши работата на пилота, за да не обърка той нещо. Но, нима EN-B класа е пилотски. Ами никога не е бил и никога не може да бъде. В тоя клас няма пилоти - зъболекър-пилот, счетоводител-пилот, полицай-пилот, престъпник-пилот... В тоя клас крилото върши работата -само както и airbus-a. Така е беше, така трябва и да бъде. За какво се говори в тоя клас в момента - перформанс. Nova плащат на пилотчета да връткат FAI триъгълници с менторчетата. Проблемът е че някой се е сетил, че безопасността се възприема за даденост в тоя клас или пък въобще не може да бъде оценена от потребителя и това което продава е перформанса. carrerata ще е върхъ на чершката. Но, EN-B класа не е пилотски, когато има инцидент първия заподозрян винаги е крилото, защото то е трябвало да свърши работата. DHV не случайно ги правят тея тестчета - подхождат доста дипломатично. Не виждам да има някакъв ефект. Ако някой се мисли за пилот да заповяда в C - класа.
Между другото в Б класа почти няма Б крила. :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -5 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Нед Яну 26, 2014 9:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 10:04 pm
Мнения: 280
Местоположение: Пловдив
THE KITE написа:
istinata bode v ochite iskam da vijdam qko minusi po postingovata karma ne se stiskaite davaite qko minusi Obicham vi vsichkite a teq deto me mraziqt gi obicham oshte poveche .,...

Ей Хвърчило, че ти си станал светия бре!?... :lol:

_________________
небесен чергар


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Нед Яну 26, 2014 9:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
pak ne razbrah kade otide aktivnoto letene pak ne razbrah kaKVO ISkash da kajesh i ne razbiram zashto vubshte sravniqvash po takav nachin letatelnite aparati DHV ha az jiveq v Germaniq ot 6 meseca za koito vidqh tri smarni sluhaiq sas vaprosnite krila za koito ti govorish A B C i neznam ti kakvo oshte znachi ti iskash da mi kajesh kakvo che kato ima sertifikat za malumni pilotiti kriloto i vliza v edi koi standarti to bezopasno ha... i v kraina smetka koe opasnoto kriloto ili toq deto se e zavarzal za nego Angele ne razbrah nito edna ot dumite koito si ispisal na otchetliva kirilica

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Нед Яну 26, 2014 9:29 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Arhitekta Imeto mi e Svetoslav ako ne znaesh :lol: :lol: :lol: oznachava da slavaiq svetoto :) taka che da rodil sam se takav ama oshte se napravam prostosmarten :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Нед Яну 26, 2014 10:50 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Ангеле мисля, че преувеличаваш относно това как фирмите лъжат пилотите и как класификацията не отговаря на описанието си:

1. Всяко крило идва с ръководство за потребителя, в което първото изречение гласи, че парапланеризмът е опасен и потенциално смъртоносен спорт, и че летящия поема цялата отговорност и последствия от ползването на крилото.

2. Крилата, които са високо Б, обикновено имат допълнително описание, в което е казано, че крилото не е подходящо за начинаещи пилоти и че изисква опит в активно пилотиране.

3. На всеки му е ясно, че перформънс и сигурност са на двата полюса. Има крила, които са чисто А и изключително за начинаещи. В момента глайда им е съвсем приличен, около и над 8. Ако някой държи на максимална сигурност нека лети такова крило. Летенето е пак същото.

Повечето сме егоманиаци и всеки гледа да лети възможно най-наточеното крило на което оцелява. Това си е личен избор и всеки си носи последствията. Никъде не е обещано, че всички ще оживеят. Проблемът е, че малко са хората, които честно преценяват амбициите спрямо последиците. Всеки му се иска душата в рая и спийд системата докрая... Повечето пилоти, които са имал инцидент с крило Б, са имали възможност да летят и А, и са направили вероятно грешен избор. А ако се наиграеш и на "единичка" това си е вече лоша карма... :) В авиацията трябва и късмет... Желая такъв на всички от все сърце!


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Сря Яну 29, 2014 12:57 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
dimitar.miladinov написа:
Ангеле мисля, че преувеличаваш относно това как фирмите лъжат пилотите и как класификацията не отговаря на описанието си:

1. Всяко крило идва с ръководство за потребителя, в което първото изречение гласи, че парапланеризмът е опасен и потенциално смъртоносен спорт, и че летящия поема цялата отговорност и последствия от ползването на крилото.

2. Крилата, които са високо Б, обикновено имат допълнително описание, в което е казано, че крилото не е подходящо за начинаещи пилоти и че изисква опит в активно пилотиране.

3. На всеки му е ясно, че перформънс и сигурност са на двата полюса. Има крила, които са чисто А и изключително за начинаещи. В момента глайда им е съвсем приличен, около и над 8. Ако някой държи на максимална сигурност нека лети такова крило. Летенето е пак същото.

Повечето сме егоманиаци и всеки гледа да лети възможно най-наточеното крило на което оцелява. Това си е личен избор и всеки си носи последствията. Никъде не е обещано, че всички ще оживеят. Проблемът е, че малко са хората, които честно преценяват амбициите спрямо последиците. Всеки му се иска душата в рая и спийд системата докрая... Повечето пилоти, които са имал инцидент с крило Б, са имали възможност да летят и А, и са направили вероятно грешен избор. А ако се наиграеш и на "единичка" това си е вече лоша карма... :) В авиацията трябва и късмет... Желая такъв на всички от все сърце!

Ми не смятам, че е така. Че, преувеличавам най-вероятно е вярно...Но, го правя за да може, когато THE KITE реши да си земе следващото EN-B крило да направи правилен избор.
По принцип аз не съм имал проблем с крилата си (до сеа), но се опитвам да надхвърля личния си опит и да гледам общата картинка - цялостно. За да се гледа така трябва да е ясно как възниква цялата работа. Как се решават класовете. Кои са демоните... За пример, ще се върна на Airbus - ако намерите 10 истински пилота и ги питате - "ти ко напраи кат ти отказа маторя по време на излитане?". 10 от десет ще ви кажат, че неама такъв случай. Ами същото важи и за парапланеризма. Но, класовете са базирани на някаква статистика и изследване на инциденти. Кои са инцидентите които пълнят статистиката.
1. асиметричен колапс близко до земята - 50-70%
2. челен колапс близко до земята - 20 - 30%
3. Дурги
(това е по далеченспомен - не знам дали е верен)
Сега какво прави weekend пилота в случай едно и в случай 2. Ами нищо не прави. В огромна част от случаите седи и гледа. Факт. така възниква EN-B или DHV1-2 по старому. Това е тоя клас. Важна част от пилотите, доказано, проверено, потвърдено от статистиката не правят нищо или пререаргират ако се ошашкат - за туй са дългите управления в тоя клас. И в него има и много сериозен бизнес интерес. Ако индустрията може да направи крила, които правят риска за уикенд пилотите приемлив - това означава масовизация на спорта. Сега ако някой се очисти с ц-етка ми чесно казано това си е чисто негов проблем. разликата между ц-етки и д-етки честно казано не я разбирам - каквото и да стане пилота е виновен. Затова и имаше сериозни усилия в миналото да се карат хората да летят на 1-2-ки - за да намалеят инцидентите и да стане спорта масов.
Ако дадена фирма напише нещо в инструкцията за експлоатация, това променя ли някой от тези факти? Променя ли статистиката на инцидентие на уикенд пилотите? ами не. Фирмите не са определили класовете. Те трябва да ги зачитат. Примерно ако аз направя крило и напиша в инструкцията със ситен шрифт - тава е перфектно ЕН-Б крило ама трябва да го летят пилоти от ранга на Брус Голдсмит, the Kite и други такива и става и за PWC - и всичко е наред, така ли?
Интересния въпрос е кой го е сартифицирал? Ами след отпадането на монопола на DHV и конкуренцията, очевидно сартифициращите къщи ги интересува преди всичко да земат повече клиенти и кинти от тях. Вие колко кинта сте платили на сартифицираща къща на последък? 0 - нали и кво те се грижат за вас? ама що? Грижат се за производителя, да може да си продаде крилото. това е логиката. Спокойно аз се грижа за вас :lol:
За да разберете един клас крила трябва да останете достатъчно дълго в него, да оцелеете и да го надскочите.
Аз съм имал едно En-b крило и сега летя с EN-b крило средно :roll: ами нито предишното нито това отговаря на основата върхо която почива тоя клас - "при колапс пилота не реагира". По принцип това не ми е проблем, ама ми е против принципите. Иначе има жесток глайд сегашното, чак ми се сърдят хората. много съм доволен. а, и да се върна на кареарта (по темата) в официалното видео пише "will keep you safe in every situation" демек ще ви опази в всякакви ситуации. Ми как да кажа а дано ама на дали. ама пък един бъдещ EN-B пилот точно това иска да чуе.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -4 
 
 Заглавие: Re: Има ли разлика ?
МнениеПубликувано на: Сря Яну 29, 2014 1:35 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Всичко, което казваш, е точно така. Нямаме противоречия :) Това, което се опитвах да кажа обаче, е че парапланеризмът не е задължителен, в него няма нищо обещано и гарантирано и всеки си носи отговорността сам.

Фирмите производители пишат черно на бяло, много преди да стане дума за класа или профила на пилота, още първото изречение, че можеш да се нараниш и очистиш и че ти и само ти носиш пълната отговорност за това. От там нататък класовте се променят с годините, съществуващи граници се размиват или се появяват нови. Можеш да се приключиш и с най-сигурното А крило, както и Еърбъс-ите падат понякога.

Ако се замислиш, индустрията следва "потребителите", в този случай пилотите. Неутолимата жажда за все по-летящи крила е продиктувана от пилотите а не от фирмите. Като се срещнем по стартовете си говорим, че ако следващото крило има глайд ХХ или скорост ХХ и веднага си го вземаме, къде си чул някой да казва - ако е по-сигурно и ще си сменя сегашното? Фирмите-производители се нагаждат към тези очаквания и стремежи. И цялата картина се изкривява. Появяват се долен и горен "Б" клас, нормален и състезателен "Д" клас, изобщо "малко бременни" крила :)

Вместо човек да се фиксира и уповава на фалшивата сигурност на сертификацията, далеч по-разумно е да направи по един СИВ курс годишно, да си проверява техническата годност на крилото на интервал както е препоръчан от производителя, да си прескатава редовно запасния парашут.

И най-вече - да не лети с илюзията, че крилото го пази винаги и навсякъде. Да носи отговорност за решенията и постъпките си.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 64 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов