Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:15 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Вто Авг 04, 2015 6:35 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 177
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Току-що го гледах по новините - http://btvnovinite.bg/article/bulgaria/ ... plato.html

Паднал е точно до алеята към паметника, дано няма сериозни травми. Изглежда като класическо влизане в ротор.

_________________
I believe I can fly..
________________
Skywalk Chili 4 / Limited edition "Yellow"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Вто Авг 04, 2015 8:57 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 14, 2015 10:52 am
Мнения: 5
Име: Петър Петров
Ротора зад паметника е коварно нещо затова шега не бива дано всичко покрай пилота мине благополучно.
Ще си позволя да онагледя един стар инцидент преди години във същия ротор зад паметника
Предполагам че случая е бил сходен дано този клип помогне да не се повтарят тези грешки.

https://www.youtube.com/watch?v=IH-lEeIfWKE

Пазете се приятели и внимавайте


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Вто Авг 04, 2015 9:54 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
Без да съм бил там днес, предполагам, че при днешната прогноза са излитали от И старт. В такъв случай, ротора не е от паметника, а от баира и наистина е доста сериозен.
Дано е ОК пилота.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Вто Авг 04, 2015 10:24 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 14, 2015 10:52 am
Мнения: 5
Име: Петър Петров
Тука за посоката на ротора си прав просто клипчето го пуснах като полезно ето едно със леко колапсче от ротора от баира
https://www.youtube.com/watch?v=rzMYwZCmOX4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Сря Авг 05, 2015 12:12 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 18
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
Доста пилоти кацат на Шуменското плато, мен лично ме е страх да кацам там, моля коментирайте това да се каца на платото.
Дано пострадалия пилот да няма сериозни наранявания и да се възстанови бързо


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Сря Авг 05, 2015 12:31 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 14, 2015 10:52 am
Мнения: 5
Име: Петър Петров
За жалост новините не са добри счупен таз на три места и прешлен


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Сря Авг 05, 2015 12:38 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Ако негови приятели направят инициатива за събиране на пари, сигурен съм че много хора бихме се включили. Не го познавам колегата, но това няма значение.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Чет Авг 06, 2015 3:59 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
С какво крило е бил пилотът? Имам над 20 кацания там с тандем на СИ и И вятър, включително в условия, при които соло пилоти не са излитали заради силен за тях вятър и доста често с ненатоварен тандем. В началото кацах на 20-тина м. от мястото, където на снимките виждам, че е паднал. После смених, за да не ходим 200м. и кацам до шосето, точно на С от кафето. Не е като да няма ротор, но колапс не съм получавал, дори не се сещам за някакви приплясвания на ушите, най-вероятно е имало, но нищо за да се запомни или да ме накара да не кацам там. Единствено трябва да се каца с енергия на крилото, защото и на мястото където е паднал и до кафето, на около 2 метра от земята ротора те засилва надолу и в посока на кацането /особенно до кафето/ и е добре да се подлети /до кафето полянката идва къса за тандема и често на СИ вятър не стига за подлитане, за И е ОК.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -12 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Чет Авг 06, 2015 8:47 am 
Offline

Регистриран на: Чет Яну 20, 2011 1:15 pm
Мнения: 79
Точно заради такива разсъждения се повтарят грешките.Във авиацията правилата са написани със кръв, и който не го разбере рано или късно се учи от опита си вместо от книгите.Лошото е че в авияцията уроците са с тешки последствия.А какво да каже нещастния пасажер.,заради когото не трябва да се предприемат подобни рискове.
Ротор при ламинарен вятър е едно.Ротор при вятър с термика едруго.Ротор на вятър с термика от града е много различен от този на източния идващ от езерото.В този ден вятъра е носил праха от улиците на града по баира.
Много хора си вадите хляба от тандемите .Не превръщайте грешките в правило само заради това,че ви се е разминало или ,че сте успели да се справите в преминавайки през ротора.Може двадесет пъти да се справите и на следващия да разчитате само на молитвите.Знайте ,че най честите инциденти стават при срещи с ротор.Ротора в близост до земята е най опасен заради липса на височина и време за оправяне.Ротора е много по силен от възможностите на кое да е крило и крилата само следват,и се наместват по неговите енергийни потоци,които по някога са твърде агресивни.
Набиите си твърди бариери като правила,за да не се изкушавате,защото противен случай играете на руска рулетка.
Извинявайте за назидателния тон,но 35 години сме в авияцията и сме се нагледали на "смелчаци".Шумен е най прекрасното място за летене и ще стане международен център ако хаосът не надделее над авиаяционните правила.Знайте,че когато летите винаги някой ви гледа и се учи от вас.Ако по опитните създадат погрешни правила,чрез примера си носят отговорност,за тези които ще попият от уроците им.
Извинявайте още веднъж.


Върнете се в началото
  Профил    +34 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Чет Авг 06, 2015 6:10 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
mitko perkata написа:
Точно заради такива разсъждения се повтарят грешките.Във авиацията правилата са написани със кръв, и който не го разбере рано или късно се учи от опита си вместо от книгите.Лошото е че в авияцията уроците са с тешки последствия.А какво да каже нещастния пасажер.,заради когото не трябва да се предприемат подобни рискове.
Ротор при ламинарен вятър е едно.Ротор при вятър с термика едруго.Ротор на вятър с термика от града е много различен от този на източния идващ от езерото.В този ден вятъра е носил праха от улиците на града по баира.
Много хора си вадите хляба от тандемите .Не превръщайте грешките в правило само заради това,че ви се е разминало или ,че сте успели да се справите в преминавайки през ротора.Може двадесет пъти да се справите и на следващия да разчитате само на молитвите.Знайте ,че най честите инциденти стават при срещи с ротор.Ротора в близост до земята е най опасен заради липса на височина и време за оправяне.Ротора е много по силен от възможностите на кое да е крило и крилата само следват,и се наместват по неговите енергийни потоци,които по някога са твърде агресивни.
Набиите си твърди бариери като правила,за да не се изкушавате,защото противен случай играете на руска рулетка.
Извинявайте за назидателния тон,но 35 години сме в авияцията и сме се нагледали на "смелчаци".Шумен е най прекрасното място за летене и ще стане международен център ако хаосът не надделее над авиаяционните правила.Знайте,че когато летите винаги някой ви гледа и се учи от вас.Ако по опитните създадат погрешни правила,чрез примера си носят отговорност,за тези които ще попият от уроците им.
Извинявайте още веднъж.


Няма място за извинение - всичко казано е 100000% вярно!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Чет Авг 06, 2015 10:06 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 18
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
Митко е прав, лошото е че се учим от грешките си


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Пет Авг 07, 2015 2:06 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
не съм съгласен с идеята за ротора. не, че няма такива, но крилата колапсват и без ротори. идеята да се пазим от колапс в лош момент - близо до земята е лоша поради простата причина, че не работи (аз се пазя разбира се). няма как да се избегнат такива колапси. те се случват. малко или много на случаен принцип (независимо колко добър е Пилота) (за щастие рядко) и аз съм го виждал с очите си как става и какво следва. дали в случая става въпрос за ротор или не няма как да знаем.
По-правилно е пилота да гледа на големия колапс близо до земята като на събитие, което ще му се случи с 100% сигурност. Тоест събитие за което всеки трябва да е подготвен да се оправи с крилото, с което лети. Под оправи имам в предвид, ако не може да избегне падане то поне да го направи по контролиран начин и да минимизира до колкото е възможно щетите. Ролята на пилота е решаваща и правилните/неправилни действия, които може да вмъкне в частите от секунда дадени му имат огромно значение. такъв е нашия спорт (според ме). разбира се може да си измислите и други версии, но според мен моята версия е по-безвредна дори да се окаже, че не е напълно вярна.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Пет Авг 07, 2015 8:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Тук всеки има собствена версия....ти не си изключение.

Днес прочетох една констатация на ДжонЛенън която искам дасподеля :
"Животът е това, което се случва около нас докато обмисляме други планове."

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Пет Авг 07, 2015 8:53 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
За 10г. три пъти съм се набивал в ротор по различни причини, кото сега не са важни. Това са едни от най-неприятните ми моменти при полет с парапланер. По-принцип има няколко правила за действие при такава ситуация, но общо взето най-важното е пилота да се опита да запази посока на движение към най-безопасното място зза приземяване, както и да се опита да запази цялоста на крилото. В такава ситуация парапланера е изключително уязвим и дори пилота да впрегне всичките си познания и умения, трябва и голяма доза късмет, а късмета е последното нещо, на което трябва да се разчита в авиацията. Разбирам, човек да попадне в ротор поради лоша преценка на мто-обстановката или погрешна маневра, но да тръгнеш да кацаш на място, където подозираш, че може да има ротор си е руска рулетка.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Инцидент на шуменското плато
МнениеПубликувано на: Съб Авг 08, 2015 6:26 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
Все пак, ще има ще има ли доблестта някой, да напише с какво крило е бил, или типично по булгаристански ще размажете поста... Нека зададем въпроса по по-простичък начин: колко други случая има на кацащи в ротора на същия хълм и колко падания съответно е имало?
Аз съм виждал много кацания на хълма, не на старта, а доста назад при силен вятър.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -5 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов