Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 12:58 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторчета?
МнениеПубликувано на: Вто Яну 10, 2017 9:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 18
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
Искам да отворя тази тема като не маловажна, споделете опитът си


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Сря Яну 11, 2017 3:55 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Castrol TTS
след това смениха името
Castrol power 1 racing 2t

винаги съм разреждал на 3% или 30ml/L
150 часа Hirth F33 съм летял така и мотора си жив и здрав.
Декарбонизация правих на 100 часа и не беше особено задръстен.
Предимство - прави хубав мазен филм и смазва добре. При декарбонизацията мотора отвътре беше като ръчно смазан с масло !
Недостатък 1 - С богата смес и с масло на 3% цапа свещи. Сменял съм ги на 25 часа въпреки че слагам едно число по-топли.
Недостатък 2 - Цена. При 3% излиза грубо 75ст. на литър бензин което си е доста.

Според мен всяка истинска ( да не е менте ) пълна синтетика става в отношение 3%. На всички им дават 2% на някой дори 1%, но аз не съм рискувал . Има и скъпи рейсинг масла които не стават за нашите цели, те за разработени за максимално представяне на сместа при състезания а не толкова за да пазят мотора в течение на много часове. Обикновено ги дават само за ръчно смесване и ги водят естерни, каквото и да значи....

_________________
Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Сря Яну 11, 2017 8:19 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 18
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
100% синтетика и не по малко от 30 - 40 мл. на литър бензин


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Сря Яну 11, 2017 8:24 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 18
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
а какво ще кажете за термичните проби на различни масла, да кажем върху горещ котлон примерно, все пак нашите двигатели (особено моят) работят в по натоварен режим?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Сря Яну 11, 2017 8:31 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 01, 2013 8:17 am
Мнения: 18
Местоположение: Долни чифлик
Име: Георги Радев
stgr написа:
Castrol TTS
след това смениха името
Castrol power 1 racing 2t

винаги съм разреждал на 3% или 30ml/L
150 часа Hirth F33 съм летял така и мотора си жив и здрав.
Декарбонизация правих на 100 часа и не беше особено задръстен.
Предимство - прави хубав мазен филм и смазва добре. При декарбонизацията мотора отвътре беше като ръчно смазан с масло !
Недостатък 1 - С богата смес и с масло на 3% цапа свещи. Сменял съм ги на 25 часа въпреки че слагам едно число по-топли.
Недостатък 2 - Цена. При 3% излиза грубо 75ст. на литър бензин което си е доста.

Според мен всяка истинска ( да не е менте ) пълна синтетика става в отношение 3%. На всички им дават 2% на някой дори 1%, но аз не съм рискувал . Има и скъпи рейсинг масла които не стават за нашите цели, те за разработени за максимално представяне на сместа при състезания а не толкова за да пазят мотора в течение на много часове. Обикновено ги дават само за ръчно смесване и ги водят естерни, каквото и да значи....



твоето масло е на около цена 20 лв за литър и го дават 100% синтетика, https://oilgroupbg.com/castrol-power-1- ... D1%80.html
https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/mot ... cing-2t-1l


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Вто Яну 17, 2017 10:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 19, 2016 10:09 pm
Мнения: 8
Име: Стоян Петков
stgr написа:
Castrol TTS
след това смениха името
Castrol power 1 racing 2t

винаги съм разреждал на 3% или 30ml/L
150 часа Hirth F33 съм летял така и мотора си жив и здрав.
Декарбонизация правих на 100 часа и не беше особено задръстен.
Предимство - прави хубав мазен филм и смазва добре. При декарбонизацията мотора отвътре беше като ръчно смазан с масло !
Недостатък 1 - С богата смес и с масло на 3% цапа свещи. Сменял съм ги на 25 часа въпреки че слагам едно число по-топли.
Недостатък 2 - Цена. При 3% излиза грубо 75ст. на литър бензин което си е доста.

Според мен всяка истинска ( да не е менте ) пълна синтетика става в отношение 3%. На всички им дават 2% на някой дори 1%, но аз не съм рискувал . Има и скъпи рейсинг масла които не стават за нашите цели, те за разработени за максимално представяне на сместа при състезания а не толкова за да пазят мотора в течение на много часове. Обикновено ги дават само за ръчно смесване и ги водят естерни, каквото и да значи....


Аз ползвам Мотул Рейсинг. Доста е скъпо, купувам го в 4л разфасовки, излиза около 35 лв литъра. Не знам какво имаш впредвид като казваш че рейсинговите масла не пазят двигателя. Естерните масла имат свойството да запазват вискозитета си при висока температура. Кондензът, който образуват по цилиндъра се пали по-трудно от този на по-ефтините масла. По тази причина смазващият ефект се запазва по-дълго. Изгарянето им е по-пълно, и затова в по-ниска степен запушват ауспуха. Всички тези фактори увеличават живота на мотора, особено при по-високи натоварвания. За съотношението...масова практика е 20гр/л. СПоред мен това е пределът, тъй като нашите двигатели работят с богата смес. Това се налага за да има добро охлаждане при високи обороти. При богата смес по-голямото количество масло увеличава съпротивлението на буталата спрямо цилиндъра (микроскопични хидравлични удари). При по-бързооборотни машини повече масло може дори да предизвика блокиране - горещото бутало се изкривява от удара и заклинва.Затова аз слагам 15гр/л. Между другото - прословутият Кастрол прави отлагания в карбуратора които са опасни. С течение на времето се втвърдяват и от вибрациите стават на песъчинки, които запушват жигльорите. Това явление при мен не съм го наблюдавал.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Сря Яну 18, 2017 9:36 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
За тази цената наистина трябва да е добро.
Приятели занимаващи се с мотокрос ползват само естерни масла в комбинация със много високооктанови бензини.
Основната цел на тези масла е да се получи пълно изгаряне за максимално представяне на мотора.
В моторните спортове с двутактови мотори сменят сегменти доста често все пак.
Колко часове имаш налетяни с това масло в отношение 15мл/l и на каква моторетка ?

_________________
Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Пет Яну 20, 2017 4:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 19, 2016 10:09 pm
Мнения: 8
Име: Стоян Петков
[quote="stgr"]За тази цената наистина трябва да е добро.
Приятели занимаващи се с мотокрос ползват само естерни масла в комбинация със много високооктанови бензини.
Основната цел на тези масла е да се получи пълно изгаряне за максимално представяне на мотора.
В моторните спортове с двутактови мотори сменят сегменти доста често все пак.
Колко часове имаш налетяни с това масло в отношение 15мл/l и на каква моторетка ?[/quote

Аз съм от скоро в бранша. От както летя въобще, съм налетял 45 часа, но всички на моята си машина. Мотоделта с крило Атлас, двигателят е ротакс бомбардиер, този със сините глави. Двигателят ми е на доста часове. В началото ползвах Кастрол Рейсинг, изгорих две бутилки по литър. Трудно палеше и правеше отлагания в карбуратора. След като смених маслото пали веднага, и като проверявам карбураторите - чисто. Освен това ми се струва че малко се увеличи тягата. Може и да си внушавам, не знам. След още 20-25 часа смятам да сваля колекторите за да видя дали има чернилка.
Аз също съм се занимавал с мотокрос, а и съм двигателист по професия. Имам наблюдения в подкрепа на естерните масла. Действително при тях изгарянето е пълно, това добавя калории на сместа, освен това не се задръства ауспуха. Наскоро ми се беше разхлабил единият колектор, и през гарнитурата изпускаше доста масло и цапаше външно двигателя. Това е признак, че маслото в бензина е достатъчно (очевидно част от него излиза през ауспуха неизгоряло), дори мисля че може да се намали още, но не смея. Смисълът на естерното масло е в това, че молекулата е дълга, и след като маслото кондензира по трещите се детайли, застава напряко на повърхността. Т.е дебелината на масленият филм не може да падне под някакъв минимум (мисля че беше 60 ангстрьома). Последно - След като маслото покрие вътрешните повърхности на двигателя, остатъкът от масло, който е влязъл с бензина не прави смазване, а предизвиква чисто хидравлично (при високи обороти и механично) затруднение на двигателя. Затова е неправилно да се смята че повече масло - по-добре.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Съб Фев 03, 2018 1:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
В продължение на 5-6 години ползвах само MOTUL 2T 800 FL Ester.
Двигатели Simonini Mini 2, Mini 3, Rotax 377,447,503 и т.н.
По отношение на смазочни качества и защита от износване мисля е най доброто.
Това е и мнението на кросаджиите и картингистите по техните форуми.

Минуса на това масло е,че прави силен нагар по челото на буталото и горивната камера на главата.
И то само за 50 часа!
Ако не се почисти този нагар може да блокира сегментите и да надере цилиндъра.
За състезателна употреба това е приемливо. Там така или иначе двигателя се цепи и чисти през 10-20 часа.

Мисля ,че е грешно да се фокусираме само върху мазилните и защитни качества на маслата а също така да обърнем внимание и на нагара създаван от тях. Все пак литровата мощност на нашите моторетки е далеч по малка от състезателните кросови и картингови двигатели, за които са разработени високите класове синтетики.

Отскоро тествам Husqvarna LS+, полусинтетика на мотоделтата Rotax 503 DCDI, и на двата трайка
Rotax 503 и Rotax 447. След 50 часа ще разглобявам и ще пиша.
Бих искал да чуя мнения за това масло от колегите тук.

Тази тема с 2T маслата е силно дискусионна,като мненията са от едната крайност минерално 2T Lukoil или Инса до другата крайност най скъпите рейсингови масла.

В тази връзка преди дни писах на Franz Rotax. От техническия им отдел ми отговориха веднага.
Те продават и препоръчват за двутактовите Ротакси само полусинтетика.
Фирмата която са одобрили е Немската ADDINOL.
Маслото е Addinol 2 stroke oil, Super 2T MZ 406.

Мисля да го пробвам на единия трайк и след 50 часа разглобяване гледане и писане тук.

Основния довод против пълната синтетика освен нагара е,че е силно хигроскопична.
Седейки в неработещо състояние през 2Т двигателя си циркулира въздух и влагата абсорбирана от маслото започва да корозира цилиндри,сегменти и т.н.

Да речем гумена тапа в ауспуха и найлонов плик на въздушния филтър би решил до някъде този проблем. И задължително на тапата да виси червен парцал Remuve before flight иначе фитнеса с ръчния стартер и словосъчетанията на които би ви завидял дори седящия наблизо овчар са често явление :D .

Ето интересен сайт по темата:

http://www.rotaxservice.com/rotax_tips/rotax_feed2.htm

Да не звучи като реклама ,но ако някой също реши да пробва Адинола да ми звънне.
Специално за летящите вносителя направи 30 % ТО.
Получава се цена 11 лв/л. на 4л. туба.

Поздрави и безаварийни полети!

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Съб Фев 03, 2018 2:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Дълго време ползвах Motul 800 2t offroad докато не отворих rotаx-а и не се хванах за главата от нагара, който имаше само за 50 часа. Преди това съм го ползвал и с парамоторите ми, но не съм ги отварял. След случая говорих с мой приятел които е механик и мотокрос състезател и той ми каза, че Motul 800 2t offroad е наистина добро масло, но е направено за състезателни машини с пикови натоварвания, на който след състезание мотора се отваря и се почиства и се подменят износените части.
Това масло е с голям вискозтет и прави много нагар ако се ползва в леки режими на натоваране. За това и на опаковката пише Mixing ratio : MOTO CROSS GRAND PRIX : 2% (50:1). In normal conditions decrease the percentage by 0.5%. Tune according to your own use.
При летене по-голяма част от времето мотора не е толкова натоварен и именно тогава се формира нагара, който е пагубен за мотора ако не се отстрани свевременно.
За това изоставих мотула и известно време ползвах едно швейцарско двутактово масло, докато не попаднах на ето това http://shop.yacco-bulgaria.com/index.ph ... uct_id=603
AVX 500 2t на YACCO. Цената за туба от 2 литра е 22.62 лв. а ако пазарувате на едро е дори под 20 лв. Маслото е разработено специално за летящи двутактови мотори, като са взети предвид именно режимите на работа на тези мотори.
Освен това пълната синтетика има един недстатък и той е, че се свързва с влагата във въздуха, което води до корозия на мотора ако той не се експлоатира ежедневно. Именно за това при райони с влажен климат препоръчват да се ползва полу-синтетично масло, особенно ако не се лети всеки ден.
Относно съотношението, аз лично мисля че е добре да се спазва задаеното от производителя и на маслото и на двигателя, защото ако се надвишава количеството на маслото в двутактовата смес, това води до образуване на въпросния нагар.
Аз лично слагам 20-25 мл/л в зависимост от температурата на въздуха и режимите на натоварване.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Съб Фев 03, 2018 4:05 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
Петьо не ми останаха машини за тестове, но определено и Yacco-то ще го пробвам.

Прави ми впечатление само, че в Европа 2л. се продават от 16.5 до 25 EUR.

Дано ниската цена в БГ да се дължи на промоция за зарибяване на клиенти.

Колко часа направи с него и отваря ли двигателя за оглед?

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Съб Фев 03, 2018 5:00 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Pastora написа:

Прави ми впечатление само, че в Европа 2л. се продават от 16.5 до 25 EUR.

Дано ниската цена в БГ да се дължи на промоция за зарибяване на клиент?


Доколкото разбрах от разговора с тях, понеже няма голямо търсене цената е такава. Първия път когато поръчах една туба, цената беле около 27 лв, а последния взех 4 туби за около 20лв и соециално ми бяха написали на една бележка че ми правят отстъпка.
Вече съм опукал 3 туби.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Нед Фев 04, 2018 10:39 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
Здравейте....
И аз дълги години ползвах Мотул 800 естер....
Докато видях мотул 800 менте.
От Пецана.....Асеновград вече съм използвал над 3 кашона по 20л Cofran двутактово пълна синтетика и съм доволен.....няма ментета и е около 17лв литъра
Вярно че съм го горил основно с Ванкел.....който също се захранва с двутактова смес....проблеми и нагар не са забелязвани.....
Може би ме е предпазвало и правилото ,че смес на над 14 дни се смята за стара и не се ползва за летене....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: По колко и с какво двутактово масло летите своите моторч
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 17, 2018 3:47 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Putoline :)
Внася го познат, гаранция, че е оригинал, Холандия. Доста широк спектър масла - както за четеритактови, така и за двутактови мотоциклетни, атв, картинг двигатели и трансмисии. От скутери до състезателни високонатоварени. Също и добавки и химии разни. Аз си продължавам с масло за скутери(ароматизиран Путолин:), защото Хирт-а не го форсирам до пълна мощност дори при излитане от къса площадка, а ЕТЗ-то форсирам за 3 мин. и после на 1/2 газ.
Телефон на вносителя: 0888922771 Камен


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов