Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:47 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в облак.
МнениеПубликувано на: Пон Юли 24, 2017 10:34 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
В Събота (22.07.2017) е имало 2 последователни инцидента с един и същ пилот на старта на Сопот.

Пилот Х излита от Южният старт на Сопот с крило Element X-Fire и се насочва към дежурната термика на Източният ръкав. След влизане в термиката и набиране на височина около 100 метра явно придърпал прекалено много управлението влиза в негативна спирала която задържа до удара в земята под източният ръкав. Крилото прави 3-4 витки във негативна спирала.
За щастие и по чудо се разминава без сериозни наранявания.

Следва повторно разпъване и излитане - след второто излитане се вижда връзване на едното ухо - пилотът поддържа курс извън склона и оправя вързването - връща се към дежурната термика при което при завъртането отново изпада в срив или негативна спирала (различни варианти според гледните точки на други очевидци) - следва отново падане до земята под източният ръкав.

Отново за щастие и по чудо се разминава без сериозни наранявания В крайна сметка слиза с лифта до долу.

По разкази на очевидци преди няколко седмици същият пилот излита от старта на Саръяр и влиза в напомпен конгестус точно над старта с въртене - без опити да избяга.
Височината на която се издига не ми е известна, но доколкото знам получава сериозни измръзвания 3-та степен на пръстите на ръцете!

Не познавам пилота и описвам инцидентите по сведения на очевидци просто защото бях помолен.
Честно казано не знам защо се премълчават инциденти от очевидци и макар да не обичам да съм черната станция смятам че статистиката на инцидентите е полезна за всички. Разбирам ако сте имали инцидент и не ви е удобно да говорите за него, но не разбирам защо трябва едва ли не да се потулват подобни неща.
Дори да изпитвате срам знайте че освен ако нямате сериозен проблем с егото няма от какво да се срамувате - напротив - вашият опит може да помогне на някой друг който би изпаднал във вашето положение!

Подобен хет-трик лично според мен говори за лош подбор на условия и екипировка за летене.
Изнегативяването на крилото в 99% от случаите е пилотска грешка - ако ви се случва да вкарвате крилото в необичайни полетни режими, може би е добре да се замислите дали не сте надскочили възможностите си за справяне с екипировката.

Ако някой желае да внесе повече яснота по отношение на тези инциденти нека се включи - както казах аз ги описвам по разкази на очевидци в името на статистиката.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +16 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Вто Юли 25, 2017 9:53 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 12:39 pm
Мнения: 206
Местоположение: Варна
Име: Адриан Атанасов
Понеже крилото с което е летял човека е сравнително нов модел и все още няма публични отзиви за него, се чувствам длъжен да напиша нещо тук. Няколко дни летях с X-Fire в различни условия - силни, слаби, турболентни и не чак толкова. Крилото изисква внимание и контрол, като за крило от клас EN-D, следователно и сривните му режими се достигат с по-къс ход на управленията, но не съм наблюдавал нищо необичайно и извънредно.
Често се наблюдава прекомерно фокусиране върху модела крило тук във форума и доста по-малко върху уменията на пилота, затова се включвам.

Предполагам за кой пилот е темата. Крилото е по-малък размер. Тестовият полет (за оглед на върви, дефекти и т.н.) на неговото конкретно крило също не показа нищо необичайно и извънредно в управлението.

_________________
Ozone Mantra M6 - червено-черно-бяло
Ozone Zeno - синьо-бяло
Element AIR - Tandem


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Вто Юли 25, 2017 10:27 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Не ме разбирайте погрешно - изобщо не обвинявам крилото - 100% съм сигурен че Данчо и Митко са направили страхотно крило.
Единствената причина да напиша модела е за да отбележа че пилота е бил на висок клас крило вероятно несъответстващ на възможностите му. Знаейки че има може би само няколко бройки от този модел се надявам това да провокира и размисли в пилота за собствената му преценка - просто е по- деликатен начин за насочване на вниманието отколкото да пиша името на пилота.
Отговорността за подбора на екипировка е изцяло лична, особено при подбора на клас след 1вото крило. Въпросният пилот явно има опит но може би е надскочил преценката си в желание за по висок клас.
Както казах и по-горе в случая с касае за сериозни пилотски грешки.
Всъщност ако се вгледате във всички записани от нциденти ще видите че 99.99% от инцидентите са породени от пилотски грешки.
За 12 години летене с парапланер единственият инцидент породен от лоша изработка на крило за който съм чул е инцидента с крило на Апко в Сопот с един Унгарец.
Освен ако не ви се разпадне крилото в прав полет почти всичко друго са пилотски грешки било то в преценката на условия или собствените възможности при подбора на екипировка.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Вто Юли 25, 2017 10:42 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
Ами нямах запасен, инак нямаше се целя в скалите


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -13 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Вто Юли 25, 2017 11:19 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Лети на двулайнер, а прави две поредни изнегативяния - това е сигурен признак, че човека се опитва да прогресира твърде бързо...

Моя съвет е да проведе един сериозен разговор с инструктора си и заедно да преценят как да продължи нататък преди късмета му да се изчерпи!


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Сря Авг 09, 2017 7:56 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
leonardo/flight/23484


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -4 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Сря Авг 09, 2017 8:53 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
Не можа ли да устискаш още 12 меттттррра и да закръглиш на 9 бона?!Чак мен ме хваща яд.
Жив и здрав и безаварийно!

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Сря Авг 09, 2017 11:47 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
svetliowind написа:
Не можа ли да устискаш още 12 меттттррра и да закръглиш на 9 бона?!Чак мен ме хваща яд.
Жив и здрав и безаварийно!


Хваща те яд на полу-съзнателен опит за самоубийство?

Хора - това не е геройство - това е глупост - не защото самите вие ще се затриете а защото ще направите летенето една идея по трудно за всички нас след като поредното ЦБ изплюе безжизненото ви тяло на покрива на някоя детска градина например. По-вероятно е разбира се да е и някъде насред гората където никога няма да ви намерят - тежко за близките ви - вие сте умрял - какво ви пука.

По принцип да си тъп и да си умрял е почти едно и също - тежко е за тези около теб но не и на теб самия!

И аз съм се врял в подобни облаци и много бързо разбрах че това е нещо в пъти по силно от това което дори можеш да си представиш - смисъл няма - просто пробваш колко живота ти остават - но всичко си има лимит.

Ако толкова ви се въртят конгестуси - има си начини - екипировка, съглеждачи които да следят развитието на облака, използване на доплери, и въпреки всичко това шанса да оцелееш не е голям.

Явно ангелът хранител на Тихомир работи на 24 часова работна смяна - лошо няма да е жив и здрав, ама и той си има лимит със сигурност. Аз лично предпочитам на моите ангели да не им търся помоща без причина.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Чет Авг 10, 2017 6:20 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Тихомир написа:
leonardo/flight/23484


Това е височинен рекорд! Ева не се брои, защото не се е стремяла към такива висоти и е била в безсъзнание.

Тихомире, би ли описал полета. Интересува ме поне от метеорологична гледна точка. Такова развитие на облака е преминало нивото на замръзване и би трябвало да е съпроводено с електрически изпразвания.
На каква височина почнаха да се появяват ледени образувания? В учебниците пише, че водните капчици могат да поддържат преохладено състояние до -10 и дори -20 градуса преди да замръзнат поради липсата на кондензационни ядра. Ти беше ли такова ядро? Тоест - почна ли да се обледеняваш преди да видиш снежинки и лед около теб?

На какви височини имаше отчетлива турбуленция? А светкавици?
Мина ли през срезове на възходящи и низходящи потоци?
Имаше ли моменти, където крилото не искаше да завива?

На графиката за височината си достигнал плато - предполагам си бил в наковалнята. Успя ли да и летиш отгоре или си бил в нея? По периферията на наковалнята понякога се образуват маматуси - облаци с форма на женски гърди. Успя ли да се завъртиш покрай някой от тях? Като в песента - сънувам, че в море от цици плувам. Въобще беше ли в съзнание тогава?

На трака, влизането в облака не показва характерни кръгове като при въртене на термика - предполагам че кръженето е разтеглено от силните възходящи.
След излизането от първото ядро си попаднал в друго качване - това друг облак ли беше. По нататък има характерно кръжене - опитваше се да снижиш със спирала ли или и ти като Ева си загубил съзнание и клюмналата на една страна глава е наклонила тялото и крилото е почнало да описва кръгове?

Ако си губил съзнание, на каква височина изчезна и на каква се появи? Имаше ли други ефекти от недостига на кислород?

След подобно преживяване, предполагам че се чувстваш особено жив и щастлив. Все едно си проверил, че Бог още те обича. Че си обичан и обичаш. Всеки човек има нужда от любов. Все още не е късно да подмениш адреналиновата мотивация в нещо по-дълготрайно. Да видиш красотата на малките неща и да намериш мир със себе си. Мързеливо търсиш вечността, а истинските въпроси искат работа. Препоръчвам ти да попътешестваш из Африка, за да видиш други отношения към живота и да оцениш повече това което имаш.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +13 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Чет Авг 10, 2017 7:21 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 10:04 pm
Мнения: 280
Местоположение: Пловдив
Тихомир написа:
leonardo/flight/23484


Нещо не ми се отваря като IGC2KMZ file в Google Earth?...

_________________
небесен чергар


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Чет Авг 10, 2017 8:31 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 08, 2004 10:02 am
Мнения: 129
Местоположение: Казанлък
Име: байРос
Има нещо за уточняване около височината, която е достигната :D . Видях с очите си уреда му Digifly и той показваше над 9000м максимална височина. От друга страна във файла има следния запис:
B1316074245366N02524077E"A09165"100791007909047000+00.0,
След часа B131607 следват координатите 4245366N, 02524077E и GPS Altitude A09165, което си е 9165м. Може би 10079 е барометрична височина.
Картинката на височината в леонардо ми се струва, че не е достатъчно точна. Опитах се да кача в галерията картинка от SeeYou.
gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pid=16709#top_display_media


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Чет Авг 10, 2017 10:18 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Първата височина (тази която е до буквата "А") е барометричната височина. Втората е височината от GPS-модула. В траклога ясно се вижда как баро-височината спира да нараства на 9165 м, докато GPS височината продължава да нараства. Тази баро-височина съответства точно за 300 mBar, което е лимита на датчика който Digifly използват.

Според мен това е Световен Рекорд за височина с парапланер: 10'079 метра!


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Чет Авг 10, 2017 11:45 am 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 01, 2012 3:22 pm
Мнения: 18
Местоположение: Бургас
Име: Weselin Radev
Здравейте на всички ,
интересно ми е защо Пилота не споделя нищо , и на мен както и на много други ще е интересно да научим за изживяванията .
Николай Йотов зададе доста добри въпроси .
Опиши на кратко поне как е минало всичко .
:)

_________________
Vess - U-turn :)
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Чет Авг 10, 2017 11:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Според разкази на негови приятели - той е бил в безсъзнание през по-голямата част от този полет.

Все-пак ще е добре той самия да напише всичко което помни и най-важното - развитието на нещата след това! Имал е сериозни измръзвания, лежал е в болница и т.н. Интересно ми е какви изводи си е направил от случката!?


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Негативна спирала, Срив след вързване, Засмукване в обла
МнениеПубликувано на: Чет Авг 10, 2017 4:20 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
Истината е твърде сложна :/ но поне беше път към нови знания ,
хич , не съжалявам

За Ники ще разкажа само че спиралата беше с големи претоварвания
Студено беше видях една светкавица, бях в частично съзнание доколкото исках.
Като в облак ама за последно.
Кацането беше ОК извинявам се че няма какво да разкажа но в сив облак и последица от бурни ветрове някак си чувствам че не мога да изстискам много.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов