Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 4:17 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Чет Авг 16, 2018 7:23 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
http://results.skynomad.com

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Съб Авг 18, 2018 5:35 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 457
Местоположение: София, etc.
Всъщност е тук: https://airtribune.com/bulgarian-polish ... 18/results

Купата си остава вкъщи; къде ще се разкарва чак толкова на север, няма смисъл.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Пон Авг 20, 2018 10:12 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
За съжаление, feedback - a от организацията на състезанието не е добър, думата е, че е много лош!
Мястото много се харесва на всички пилоти.
Клаудиа е казала, че ще пуснат оплакване до FIA за проблемите с организацията.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Вто Авг 21, 2018 6:54 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Не греши само този, който не работи!
Какво предпочитате - да няма никакви състезания (защото няма желаещи да ги организират) или да има все пак някакви състезания, дори и с грешки на растежа?

Едно време се занимавах ентусиазирано с организиране на състезания, защото заедно с участниците имахме чувство че правим нещо заедно един за друг. Например, те учтиво посочваха грешките, които правехме, а ние им уйдисваме с интересни задачи и нови направления. Постепенно, този задружен дух изчезна и много състезатели почнаха да се държат като инфантилни консуматори на услуга за която са си платили. Тогава предпочетох да водя малки групи хора на прелети, които хем плащат по-добре, хем правят по-малко глупости (като да излитат във вихрушка), хем имаме свободата да гоним вятъра и да избираме място с по-приятно/разнообразно летене.
....
Говорих си с Даниел след състезанието и разбрах, че осъзнава грешките които е допуснал. Основните мотивации да го организира са развитие на спортните умения на пилотите ни и също надеждата да се появят нови организатори на състезания в БГ.
В тая връзка ако има желаещи, които искат да се развиват като организатори на състезания, то нека говорят с Даниел и подобни останали ентусиасти и да поемат щафетата. Другият вариант е да помагаме на чужденците сами да си организират състезания в БГ. Защото природата не търпи вакууум.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Вто Авг 21, 2018 8:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 427
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Какви са основните "точки" в едно състезание ?

Звучи като доста глупав въпрос, но дискусиите около Шумениадите ми подсказват, че основно хората искат транспорт и тениски.Въпроса с лекарите е доста противоречив (според анкетите).....

Та Ники, Даниел, кои са "основните" точки ?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Сря Авг 22, 2018 6:43 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
БГ пилотите не ходят много на състезания навън и съответно не са много капризни и претенциозни като чужденците. Транспорт и сувенирна тениска звучат достатъчно, но работата е много по-мащабна:

- стиковане на събитието с властите (БНАК, ФАИ, Нотам от ЦПРВП за въздушно пространство; местното кметство или община трябва да знаят че става нещо дори и да не помагат пряко - те имат нужда от такива събития да си го пишат като актив в постните програми и дори да заделят средства за спорт и прочие)

- информация и ПР за състезанието. Airtribune имат удобен формат за сайтове за състезания, който после трябва да се пусне по местни и национални форуми за да се популяризира състезанието. Ако се привличат спонсори, трябва задължително да се работи и с медии за да може спонсора да получи усещане за значимост (медиите са тренирани да режат комерсиални послания в репортажите си). Фанелки, плакати, карти за състезателите. Документация.

- Регистриране на пилоти. Плащания на такси участие.

- Спасяване (според мен задължително за планинските терени). На полско - българския шампионат състезателите скочиха заради липсата на вертолет при падане на румънеца. Може би затова, според Милен, Клаудия е искала да се оплаква на ФАИ. Тук, проблема не е на организаторите, а на цялата система и култура на спасяване в БГ. Поляците и чехите от две години ни натискаха да им правим национални шампионати и ние считаме че познават ситуацията в БГ и страни като Македония. В бъдеще, чуждите организации и пилотите трябва да са информирани за истината и практиките за спасяване в БГ, ПРЕДИ да се съгласят да участват в събитие тук и да правят плащания за такси участия и прочие. Знам, че звучи нелогично - хем да популяризираш дадено събитие и да се стремиш да привличаш повече участници, хем да предварително да ги предупреждаваш - елате, яко е, но не разчитайте на вертолет! Така мисля, че е правилно от етична и бизнес гледна точка и ако не предупреждаваш за липсата или бавното задействане на вертолета, то излиза че подвеждаш клиентите.

- транспорт. печен координатор, който да познава местните пътища.

- лайв тракинг. Както и Даниел се съгласи, не може да се разчита на телефоните на участниците. Трябва да им се даде хардуерно устройство, което да си сложат в джоба докато летят.

- парти за сплотяване на колектива. подбира се в по-малко натоварен ден. на полско бг шампионата бяха питали сопотския кмет дали еди кое си заведение може да има шумна музика до по-късно, но той отказа да нарушава правилата и е тъпо някое парти да му се спре музиката в разгара.

- стартови закуски. не задължителни за шуменски състезания, но стандарт за международните състезания.

....
Чешкото от 75 човека го организирахме с около трима човека (MD, транспорт, общ координатор), 2-ма доброволеца (да раздават закуски и билети и засичат хора на финала), 3-ма шофьора (голям автобус и 2 микробуса), ежедневен екип от 6 спасителя.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Сря Авг 22, 2018 7:53 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
За Чешкото отзивите са супер, пилотите са много доволни.

За Българо-Полското освен за хеликоптера, ми споделиха поне още 3 причини.
Защо не е имало live tracking?!! Следва кошмар с прибиране на пилотите, чакане до 04.00 сутринта за финалните резултати /няма как да има награждаване, щото много от пилотите са си заминали/...

P. S. Дали можете да пишете, дали има разрешена от РВД зона за PWC-то!!!

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -5 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Сря Авг 22, 2018 8:31 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
Аз не съм недоволен от организацията!

Танца между клиента и доставчика е интересен. Границата между доволни и недоволни участници, според мен беше много тънка - вкл. имайки предвид, чудесните условия за летене - най-важния фактор за доволни състезатели.

Основните проблеми, които имаше организацията беше малкото (подготвени) хора. Даниел, държеше нещата под контрол, но нямаше достатъчно подкрепа. Най-същественият системен пропуск, беше че навигацията в самите автобусите беше възложена на доброволци, които - меко казано, бяха с недостатъчен опит. Това водеше до доста лутане и неефективно обикаляне. Аз лични, не съм бил потърпевш в нито един момент. Дори драстичните закъснения и увисвания на хора по пътя да са малко, впечатлението което остават е голямо.

Темата с хеликоптера, за мен е повече от ясна. 1во вече има опит, какво се прави - Геров отиде, остави депозит и voila, знае че може да разчита. 2ро - вярвам, че решенията за спасителна акция с хеликоптер трябва да се вземат по-смело. Независимо от последицитет, кой ще плаща, дали падналия е състезател или не и пр., когато става дума за толкова тежка травма. Не взимането на това решение, даде основание на състезателите да поставят под съменение, всички следващи действия на MD.

Поляцитет, от друга страна, имахе нещо като свой meet director - Jacek. Той беше там за да им даде сигурност, че ще получат максималното. От там и бяха с леко кисела нагласа, търсещи конфронтация, не решения спрямо ситуацията. Дисциплината им беше много лоша, не се съобразяваха с изисквания на Даниел относно рапортуването, местата за кацане (близо до пътищата), пускане на координати, даване на трак логово и пр.

Относно закъснелите резултати, се допусна грешка, която на пръв поглед няма отношение към това. Рискува се 5 ден, който се канселира, с което предопредели края на състезанието. При успешен 5ти ден, потенциални ЦБ-та за последния, 6ти и път до Добростан, последващите закъснения за резултати, пътуване и т.н. нещата можеха да имат съвсем различен финал...


Лесно е да се пише в ретроспектвен план, разбира се. :)


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Сря Авг 22, 2018 9:43 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Искам да дам малко факти за това какво се случи, за да няма слухове и/или спекулации:

По време на подготовката на състезанието бях в контакт с няколко души, които дават тракери под наем. Идеята тогава беше на всеки състезател да се дава тракер и накрая, когато той се прибере в Сопот - да връща тракера. Също така говорих с няколко други организатори относно услугата на Airtribune с телефоните. В крайна сметка те успяха да ме убедят, че тя работи добре и аз реших, че ще го направим с телефоните на състезателите. Това беше първата грешка при подготовката. Когато състезанието започна - се оказа, че лайвтракинга изобщо не работи добре (предполагам защото на старта се струпват твърде много телефони и клетката, която ги обслужва се претоварва). На първия ден имаше доста състезатели, които се опитаха да си включат лайвтракинга, но с всеки следващ ден те ставаха все по-малко.

Понеже разчитах лайвтракинга да работи и да мога да ползвам траклоговете от него - предполагах, че ще трябва най-много 20 - 30 % от пилотите да ми дават траклогове от уредите си. Това обаче не стана - трябваше да вземаме траклоговете на 100% от пилотите (през email или чрез директно сваляне в щаба). Това беше втория проблем (предизвикан от първия).

Без работещ лайвтракинг и събирането беше доста затруднено - Жоро го е обяснил много добре

На това състезание използвах моята система за скоринг, която работеше безпогрешно през цялото Чешко състезание и през първите 4 дни от нашето. На последната задача, която беше спряна, се прояви бъг, който щеше да отнеме неизвестно време за намиране и отстраняване. Затова с Яцек решихме, че ще направим всичко наново с FS и така и направихме. Най-важното беше да имаме 100% гарантирано вярно класиране. Най-важния въпрос беше кой ще спечели състезанието - Ясен или Крищов. След четвъртата задача разликата между тях беше само няколко точки. Това отне много време и заради това се провали награждаването. На другата сутрин когато вече имахме гарантирано вярни и проверени резултати - някои от победителите вече си бяха тръгнали.

Искам най-искрено да се извиня на всички състезатели и на всички, които са следили състезанието, за грешките в планирането които допуснах! Най-вече искам да се извиня на Ясен, Весо и Карен (а и на всички останали победители в отделните категории) за несъстоялото се награждаване!!! Те го заслужаваха! Те заслужаваха да се качат на стълбичката и да чуят овациите ви!

Искам също да благодаря на всички, които помогнаха: Иво, Христо, Петя, Яна, Стефан, Светльо, Калина, Василена, Сашо, Цвятко и целия екип на ПСС в Сопот! Всички те си свършиха работата много добре и помогнаха колкото беше по силите им и колкото беше възможно! За всички проблеми, които имаше в състезанието съм виновен единствено аз с лошото планиране. Липсата на лайвтракери нямаше как да бъде компенсирана.


**************************************************************

След това изключително тежко състезание - ентусиазма ми за организиране е изчерпан и няма да се възстанови в близките няколко години... През това време ще се радвам да участвам на състезанията организирани от вас и ще работя по скоринг софтуера. Също ще се опитам да направя някаква система, която да помага при събирането на разпръснати на голяма площ парапланеристи. Разбира се, ако това стане - ще можете да го ползвате както за бъдещи състезания, така и при водене на групи или при свободно летене.


Върнете се в началото
  Профил    +17 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Сря Авг 22, 2018 10:04 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
+ на Даниел за пояснението.
За съжаление сред участвалите чуждестранни пилоти /платили пълната такса за разлика от други/, се говори, че за да спести 25 Е за наем на тракер, е нямало такъв :(

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -4 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Сря Авг 22, 2018 10:35 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Не сме имали проблем с парите, че да има нужда да спестяваме. Решението да ползваме телефоните беше взето заради удобството на всички, но както се видя - не проработи (поне не и при толкова голям брой участници). Същото това нещо работеше добре на Чешкото състезание - на приблизително за 60 човека работеше и използвахме траклоговете за скоринг.

Абсолютно всички, които участваха в състезанието платиха пълна такса. Няма такъв който да е платил по-малко. Както бях писал и преди - от БНАК имаше подпомагане, което беше разделено по равно между всички състезатели с Български лицензи които участваха.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Сря Авг 22, 2018 10:59 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
Милен написа:
/платили пълната такса за разлика от други/


По-правилно беше да пиша от джоба си!

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -4 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Сря Авг 22, 2018 3:05 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Според мен не е за подценяване факта и каква е дисциплината на състезателите и как се комуникира с тях.
Моето наблюдение е че колкото повече пилоти на състезание (особено чужденци) толкова по голяма детската градина.

На Чешкият шампионат след нормално хаотичната обстановка 1-вият ден и след 1-2 брифинга на пилотите всички най дисциплинирано следваха указанията и рапортуваха навреме улеснявайки организацията.
Лично аз това го отдавам на личната дисциплина на състезателите защото доколкото видях при същият сценарии с поляците до последно имаше солидна доза неразбрали какво се иска от тях.
С две думи поляците бяха по-разпасана команда и доста по-недисциплинирани съответно и с по консуматорски настроено отношение.

Искам да поздравя всички Българи за наличието на здрав разум и за факта че всички сме/сте корави!
Как един българин не измрънка за нещо (с дребни изключения) .

За мен и до ден днешен е безумно как някой може да реве че на финалния глайд имало дървета и да се буха във тях - честно казано колкото и да е важен състезателният дух ако си толкова тъп да влетиш в дърво/жица/ограда защото ти е била на пътя към точката - то явно дарвин трябва да се произнесе!

По мои наблюдения в момента на ПВЦ-то дисциплината на пилотите отново спомага за по гладкото протичане на нещата.
Естествено тракерите, цялостната организация и факта че всички пилоти са професионалисти също помагат нещата да се случват, но и пилотите трябва да разберат че не са на екскурзия и имат не само права, но и задължения.

На мен също ми хреса шампионата!
Порблема със скоринага накрая беше непредвидим, но пак нямаше мрънкащи българи!
Благодаря на всички летящи български колеги че още пазят здравия разум и че не са се разлигавили :) !

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Сря Авг 22, 2018 10:21 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:52 pm
Мнения: 21
Даниел, Аз бих искала да поздравя теб и скромния ти, но "корав" екип за изключителния ентусиазъм и усилия, положени, за да се случи това състезание. Не мисля, че в последните години сме имали толкова мащабен и на високо ниво Национален Шампионат.
Според мене, имаш само един голям недостатък - опитваш се да направиш всички щастливи...
Ако последния ден просто беше отменил деня, както би направил всеки, не така пристрастен към летенето организатор, щеше да имаш награждаване и овации :)
Още веднъж поздравления!


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
 Заглавие: Re: Класирането от Bulgarian & Polish Open
МнениеПубликувано на: Пет Авг 24, 2018 6:17 am 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
За мен Националният шампионат беше вълнуващо и цветно преживяване
Обективно погледнато в организацията имаше пропуски ( чиито причини Даниел е обяснил), но не бих си развалил настроението заради тях. На всеки му е ясно, че да организираш 150 човека е много тежка задача, особено ако са поляци. Не бях имал близки срещи с хора от тази нация, но мрънкането им и дори желание да влизат в конфликт не беше нещо, което някога бях виждал в летенето. При 1000 пъти повторени правила, много от тях все едно нищо не бяха чули. Не бяха колегиални. Не се поздравяваха (включително помежду си). Търсеха отговорност от друг за собствените си грешки. Нямаха уважение към домакина и на моменти поведението на някои от тях беше арогантно. Приличаха на група туристи на All inclusive.
В заключение - поздравявам Даниел за смелостта да се нагърби с организирането на толкова голямо състезание ! Ще се радвам занапред да се организират състезания , в които с удоволствие бих се включил... може и бяз поляци :)

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов