Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 10:44 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: WingOvers
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 1:16 am 
ето и темата за wingover-ите...коментирайте малко МОЛЯ хаха
Фигурата се основава на pitch и roll контрол. Това са едни от най-важните упражнения, които всеки начинаещ пилот трябва да направи, за да може да контролира маховите движения на крилото по всички оси.
Pitch control е упражнение, при което крилото се разклаща напред и назад до достигане на максимални и минимални ъгли на атака, след което с еднократно спиране се стабилизира.
Roll control е упражнение, при което крилото се разклаща в стани и се стабилизира след това единствено с тяло.
Без усъвършенстването на тези две упражнения до инстинктивен контрол не е възможно безопасното летене в турбулентни условия. Приемаме че сме правили тези упражнения. Ако не сте, питайте първия инструктор, който ви попадне и той ще ви обясни, даже може да ви води по радиото, ако не е зает....?!
Особеното при wingover е постоянния плавен преход между фазите. След като сме решили, че започваме, плавно изграждаме енергия и скорост. Много е важно да повишаваме амплитудата малко, по-малко. След известна практика ще усещаме колко управление можем да приложим във всеки момент.
Контрол:
Използване на тяло – не трябва да подценяваме ролята на прехвърлянето на тежеста. Могат да се направят хубави wingover-и с тяло и малко управление, дори за достигане на максимална амплитуда е препоръчително това, докато с много управление и недостатъчно тяло не се получава. Тялото се премества в горна мъртва точка на маневрата, като се задържа до следващата такава.(Горна мъртва точка не е мъртва съвсем жива е:] ) В тази фаза крилото е максимално разтоварено и до този момент е губило енергия и скорост за сметка на акумулирана височина (на тялото над крилото), съответно след нея започва да ускорява и да гради кинетична енергия (скорост) за сметка на изгубената потенциална(загубена височина). Чести грешки са:
1. Недостатъчно прехвърляне на тежест. Няма такова нещо като прекалено много тяло в wingover. Винаги е максимално, колкото позволява подвесната система.
2. Закъсняване на тялото. Прекалено късното подаване на тяло води до превъртане на маневрата и до липса на енергия за следващата.
3. Не достатъчно задържане на тялото. Често е неволна грешка на пилота. Поради нарастване на претоварването пилота бива изхвърлян на другата страна. Това може да се коригира в следващия завой, но най-добре е да се предотвратят грешка 1 и грешка 2. Така грешка 3 е почти невъзможна.
Използване на управления – тяхната роля е по-скоро контролираща отколкото градивна. Не трябва да се прекалява с тях по няколко причини:
Водят до загуба на скорост – съвсем нормално заключение при положение, че работят на съпротивителен принцип.
Водят до махове в крилото, които пък от своя страна развалят ритъма на завоите.
При прекалено дърпане без скорост или със може да направите McTwist или начало на DynSat ;)
Ако се използва външното управление в неподходящ момент (долна мъртва точка?) може да се направи лупинг без скорост и падане в крилото.
Правилното използване на управления води до плавно нарастване на амлитудата на wingover-а. Момента на подаване е малко преди точката на максимално претоварване и продължава до момента, в който започва олекване. С прости думи подаваме тяло след това управление, коригираме натоварването с двете управления ако има нужда(в момента сме над крилото), отпускаме управлениета за скорост и преместваме тялото на другата страна и т.н.
Фазата на корекция на натоварването е почти винаги необходима, когато летим с недостатъчно енергично крило (нисък DHV клас) или сме бързали с прекомерно даване на управление. Тя се изразява в плавно, но енергично спиране с двете управления в горна мъртва точка?, за да се предотвратят колапси. Важно е като усетим натоварването пак, което се случва почти веднага, да отпуснем също така плавно, но енергично управленията като не изпускаме ритъма на тялото.
Излизане. Когато решим да излезем просто продължаваме wingover-а докато влезем в спирала а нея знаем как да оправим.

Грешки:
Прекалено нерешително начало – не е опасно, просто няма да имате хубави wingover-и. Най-често се дължи на страха от нарастващото претоварване и привидно безразборното положение на крилото. Лесно се преодолява като гледаме само крилото. Спрямо него винаги сме в едно и също положение.
Прекалена употреба на управления – води до липса на енергия и вероятност за колапси.
Липса на усещане за ритъм и претоварване – За съжаление трябва да сте правили wingover-и, за да придобиете тези усещания.
Липса на реакция при колапс – Колапсите при тази фигура са по-скоро безобидни, тъй като следва момент на нарастване на ъгъла на атака, но все пак развалят ритъма и водят до загуба на скорост.
За мен тази фигура носи най-голяма полза за пилота. Като я правим придобиваме всички нужни усещания за контрол на крилото в целия скоростен диапазон.


Върнете се в началото
     +1 / -0 
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 7:59 am 
sas vsi4ki tezi dobre sistematizirani i ka4etveno opisani pravila texniki i gre6ki pri izpalnenieto na wingoveri-te foz4o ima predvid samo edno maikata mue wingoveriii kolkoto moje pove4e ....:)))


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 8:16 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 20, 2006 6:09 pm
Мнения: 226
Местоположение: София
Евала за готиният постинг Фози :D

P.S. Режа си главата ако в петък над Сопот няма поне едно 10-тина убезумели парапланериста, които се клатят като откачени в збруите :D :D :D

_________________
Еволюирай деградирайки !!!
I v rotor i v CB vse mi e dobre... CB TEAM
Emo :)
UP - Trango 3 (оранжево - сиво)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 8:22 am 
m da Emo e prav upasno e da se pi6at tekiva raboti foz 4e tokovij nqkoi ot pro4etenoto zapomnil vsi4ko i posle .. to be6e turbolentnooo toi ima6e kolaps auuu...


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: :)
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 8:30 am 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
Xvar4ilotooo написа:
m da Emo e prav upasno e da se pi6at tekiva raboti foz 4e tokovij nqkoi ot pro4etenoto zapomnil vsi4ko i posle .. to be6e turbolentnooo toi ima6e kolaps auuu...



хахахахаха представяш ли си .. 6 ученика ляво дясно ляво дясно и в галоп пхехехехех ... и от долу инструкторите зззззззззз :twisted: :mrgreen:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 8:41 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
Браво Фози
Изключително полезен постинг
Не съм фен на акрото...ама направо ми се доправиха уинговъри...
пиши все така....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 11:23 am 
здр.,
кефя се много, че ви хареса темата, но тези теми не ги пиша само аз, а целия отбор тука на Сопот, така че заслугата не е само моя...


аре в петък яко ръчкане хаха


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 1:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Една друга грешка която съм забелязвал при опити за уинговъри е даването на ОБРАТНО ТЯЛО!!! Няма майтап - някои хора инстинктивно пренасят тежестта на външната страна като усетят силното разклащане на крилото.

Последователността от действия е следната:
1. пренасяте тежестта изцяло на едната страна
2. когато наближи да достигнете максимален наклон по roll оста дърпате управлението така че да завъртите крилото надолу по траекториятя която ще измине тялото ви
3. когато сте с максимален наклон пускате и двете управления максимално и прехвърляте тежестта изцяло на другата страна - много е важно тежестта да се прехвърли изцяло точно в този момент!!!
4. изчаквате да наберете скорост от пропадането надолу и когато сте под крилото (или по друг начин казано когато крилото минава над вас) започвате да теглите леко новото вътрешно управление за да завъртите крилото на другата страна

и т.н. последователността се повтаря

Трябва да се стремите винаги да усещате скоростта от движението на тялото във въздуха - тоест да няма спирания или зависвания! Ако се налага (но само ако наистина се налага) може да давате ъгъл на атака и на външното полукрило така че да не колапсира. Разбира се всичко това трябва да се тренира в спокоен въздух защото турболенциите и термиките развалят разчетите ви...

Успех и от мен!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 2:00 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
супер Фози .. сега разбрах какви грешки правя ... :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 2:51 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Много добре написана тема. Искам само да добавя, че накой път колапсите при уингоувъри не са съвсем безобидни, особенно когато крилото е доста разтоварено и склона се намира близо...

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Началото
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 2:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
В един АКРО сайт прочетох, че най-сложната фигура за прицизно изпълнение била уингоувъра и от нея и спиралата започвало всичко останало.
Аз като виден АКО-пилот :D :D :lol: (няма правописна грешка) усвоих спиралите до -15, но с уингоувърите забелязах няколко неща, който искам да споделя и да запитам същевременно.

1. Забелязах, че при липса на вятър (когато съм високо например и реша да свалям височина) се получават най-добре и ритъмът е много по-добър отколкото ако се мъча да ги правя на склонова поддръжка.
2. Установих, че при някой случай стават отлични, а при други не се получава. Това при положение, че правя всичко еднакво. Разликата е само в началното залюляване и ориентацията на крилото спрямо вятъра на склонова поддръжка.

Та в този ред на мисли, въпросът ми е :
Как точно трябва да се започне фигурата когато си на склон на подходяща за целта височина. Къде спрямо вятъра трябва да е оринтирано крилото преди първия завой и колко точно голям да е той.
Преди 3 месеца като учих един приятел да прави склон на слаби условия с помощта на радиостанция - изпробвах един много удобен метод. Казах му, че дърпането на спирачките го разпределяме така - пълно отпуснати - нула, леко обрани - едно, средно обрани - две, доста убрани - три. И си го командавх по радиото по следния начин - на завой например " Ляво 2, дясно 1", остър към по-плавен завой "Ляво 3, дясно 0, после ляво 2 дясно 1, ляво 2, дясно 2" и така нататък. Получаваше се прецизен контрол на крилото.
Питам се няма ли да е удачно ако разясните на етапи с подобна система от началото до края на фигурата. Тялото разбрахме, че е винаги максималното възможно и точно кога се дава, но спирачките изглеждат малко мътни и според мен положението на крилото спрямо вятъра.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 11:46 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 2:24 am
Мнения: 113
Местоположение: Troyan / V.Turnovo
Фози що не земеш да заснеме6 некви да се види тайминга.... абе кат срива каде бе снимал, макар 4е то ако не ги прайш няма как да стане с гледане :lol: а и още не6то.. според мен зависи и от крилото как ти пасва, колко е динамично, каде си в тегловия диапазон и тнтнтн - в моя случай пробвах и с nova phillow i s pheron ili phokus беше незнам и не станаха ама с Mac muse.... :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2006 11:53 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 2:24 am
Мнения: 113
Местоположение: Troyan / V.Turnovo
аха тук намерих некво видео http://www.justacro.com/index.php?m=21&dl=102


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: lql
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 20, 2006 12:40 pm 
http://paragliding-bulgaria.com/index.php?lng=bg


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 25, 2006 9:50 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Браво на отбора, написал постинга!

Ммм, обичам уинговъри... :lol: с тандем... :wink:



КИК:
Естествено, че зависи от крилото, това даже и аз го знам :wink:

А защо не пробвахте с Ники /при ОНЗИ полет :wink: / малко уинговърчета? :wink: :lol: :lol: :lol:

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 38 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов