Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 4:29 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Вто Окт 09, 2018 6:00 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Buntarska написа:
Но по принцип нещата стоят така, пичове - капитанът напуска кораба последен, пилотът носи отговорност.
Shit happens!
Милена, возенето на тандем не е като разходка с лодка. Представи си че все пак си наела лодка с капитан в Индонезия и внезапно удари цунами. Или пък си представи, че се возиш на такси и агресивен шофьор от насрещното ви размаже челно. Капитана или таксиметровия шофьор виновни ли са?
Караш уейк борд, където дирята зад моторницата и вълните са сравнително подредени. Сега си представи струйка цигарен дим. Виждаш ли хаотичността на вихрите? Ето това е работното ни място. И на излитането, и във въздуха и на кацането ние летим през такива вихри. Парапланера е модерен, но си остава летателния апарат с най-малко крилно натоварване (съотношение площ към товар) и всички вихри и пориви на вятъра му влияят в пъти повече отколкото при самолети, вертолети, жирокоптери, мотоделтапланери. В развитите държави карат пасажерите да подписват декларации, че са наясно с риска, но дори и там това се претупва и на никой не му правят сравнителен анализ за риска от различните човешки дейности.
..........

kolev_agro написа:
Аз също мисля, че вината е изцяло моя.
Митко,
вината не е изцяло твоя. Виновни сме и ние - опитните пилоти, защото допускаме неопитни пилоти да рискуват живота и здравето на другите, защото не създаваме условия за безопасно навлизане на млади кадри в занаята.
От летенето ти на Сопот съм останал с впечатлението, че твърде рано се вживяваш в ролята на тандемен пилот и инструктор. Преди да започна с тези дейности имах над 1000 часа самостоятелно летене в разнообразни условия от разнообразни стартове и пак не бях достатъчно подготвен и безопасен. Както няма заместител на кайтването (ground handling), така няма и заместител на нальота (airtime). Смисъла на прекарването на повече време във въздуха е че развиваш опит и интуиция спрямо произволните вихри и турбуленции на работното ти място. Въздуха не е просто 2-3 метра повдигане, после пропадане или гмуркане на крилото. Той вече си има характер и когато се случи да летиш през него ти автоматично го разпознаваш. Знаеш какво да очакваш и какво не. Подобно на тълпата в големия град. Колкото и да е пъстра, колкото и да се конти и прествува все разпознаваш определени типове.
Полета ти може технически да е бил правилен, но тия дребни нюанси са причина за разликите между грухването, тупването, падането, суркането, забиването, спльоскването, претъркалването, сядането и мекото приземяване на крака при едни и същи метео условия.
За съжаление опита и интуицията не се преподават. Всеки трябва сам да си ги добие.
Но, както можеш да срещнеш психопат на улицата, така случаен вихър винаги може да те направи за резил. Независимо колко опит и интуиция имаш.

.........
Скъпи пасажери,
ако импулсивно сте си купили ваучер за тандемен полет или са ви подарили такъв, ако сте го набарали на промоция или приятел ви е уредил по-евтинко при познат дето лети, не избързвайте с розовите мечти. Не се дръжте наивно консуматорски. Летенето не е като да отидеш на концерт или да си купиш нещо от мола дето ще ви достави удоволствие.
Използвайте си интуицията дали времето е подходящо и не разчитайте само на препоръката на пилота, защото той често бърза за следващия полет (и ние си мечтаем за по-добро заплащане на рисковата ни работа, но трябва да се съобразяваме с пазара).
Попитайте пилота си колко полета има (бройката на излитанията и кацанията при тандемите е по-важна от нальота), от кога лети (годините говорят за опит в разнообразни условия) и дали пилота ви лети самостоятелно и ходи по състезания (това означава, че обича летенето и продължава да се развива в него, a не прости бичи тандеми за кинти или мацки).

С добри чувства към всички!

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +17 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Вто Окт 09, 2018 1:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Милена, желая ти бързо възстановяване! Знам какво е да си активен човек и да бъдеш прикован към леглото...

niki написа:
Buntarska написа:
.........
Скъпи пасажери,
ако импулсивно сте си купили ваучер за тандемен полет или са ви подарили такъв, ако сте го набарали на промоция или приятел ви е уредил по-евтинко при познат дето лети, не избързвайте с розовите мечти. Не се дръжте наивно консуматорски. Летенето не е като да отидеш на концерт или да си купиш нещо от мола дето ще ви достави удоволствие.
Използвайте си интуицията дали времето е подходящо и не разчитайте само на препоръката на пилота, защото той често бърза за следващия полет (и ние си мечтаем за по-добро заплащане на рисковата ни работа, но трябва да се съобразяваме с пазара).
Попитайте пилота си колко полета има (бройката на излитанията и кацанията при тандемите е по-важна от нальота), от кога лети (годините говорят за опит в разнообразни условия) и дали пилота ви лети самостоятелно и ходи по състезания (това означава, че обича летенето и продължава да се развива в него, a не прости бичи тандеми за кинти или мацки).


Това е нещо, което трябваше много отдавна да бъде казано точно по този начин и всеки един кандидат пасажер за полет с парапланер-тандем да среща първо точно тези редове, още преди да е прочел какво е Парапланер!
Бих добавил към пасажерите : Не се разочаровайте, ако в даден ден и час не можете да осъществите вашият подарък (полет с парапланер), въпреки,че сте резервирали час, въпреки,че сте пътували часове за да дойдете да летите! Атмосферата се променя по-бързо, отколкото всеки един метеоролог може да се опита да предскаже. Това прави трудно изпълнението на някои полети, а в някои случаи е и опасно. Не настоявайте, защото често преценката на вашият инструктор може да се огъне под настоятелните ви молби! Не настоявайте, въпреки че времето ви е ценно, защото здравето и живота са по-ценни!
Вашият полет ще се случи тогава, когато трябва и по неписано правило (поне при моите полети) тези, които най-дълго са чакали своя полет получават най-прекрасният такъв!

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Вто Окт 09, 2018 5:51 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
kolev_agro написа:
Вчера около 13 ч. при заход за кацане летях от изток на запад над реката. Вятъра беше слаб юг югоизток . Летях на 2/3 отпуснати тримери.

Заходите за кацане се правят с обрани тримери и обрани управления (1/4) (завоите са с дигане на външно управление). В финалната фаза се отпускат управленията - тоест навлиза се на скорост и заради градиента, който се получава непосредствено над терена и рисковете, които той крие и за да има енергия крилото за флерване. Ето като на това видео (мисля че тоя чичко лети на крило с голяма източеност, на крило 1-2 или тандем аз ползвам малко по дълбоки управления):
https://youtu.be/cTV7v9m73Qk


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 8:06 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
Angel_Sim написа:
kolev_agro написа:
Вчера около 13 ч. при заход за кацане летях от изток на запад над реката. Вятъра беше слаб юг югоизток . Летях на 2/3 отпуснати тримери.

Заходите за кацане се правят с обрани тримери и обрани управления (1/4) (завоите са с дигане на външно управление). В финалната фаза се отпускат управленията - тоест навлиза се на скорост и заради градиента, който се получава непосредствено над терена и рисковете, които той крие и за да има енергия крилото за флерване. Ето като на това видео (мисля че тоя чичко лети на крило с голяма източеност, на крило 1-2 или тандем аз ползвам малко по дълбоки управления):
https://youtu.be/cTV7v9m73Qk


Добре е да коментират пилоти с опит от летене, не от гледане на видеа и драскане по форуми! Този ден кацнах след него естествено с пуснати тримери!!! В много турбулентно време /какъвто беше и денят/, за да има е ернергия да подлети тандема тримерите трябва да са пуснати! На обрани ще те забие в земята!

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 9:19 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Милен написа:
Angel_Sim написа:
kolev_agro написа:
Вчера около 13 ч. при заход за кацане летях от изток на запад над реката. Вятъра беше слаб юг югоизток . Летях на 2/3 отпуснати тримери.

Заходите за кацане се правят с обрани тримери и обрани управления (1/4) (завоите са с дигане на външно управление). В финалната фаза се отпускат управленията - тоест навлиза се на скорост и заради градиента, който се получава непосредствено над терена и рисковете, които той крие и за да има енергия крилото за флерване. Ето като на това видео (мисля че тоя чичко лети на крило с голяма източеност, на крило 1-2 или тандем аз ползвам малко по дълбоки управления):
https://youtu.be/cTV7v9m73Qk


Добре е да коментират пилоти с опит от летене, не от гледане на видеа и драскане по форуми! Този ден кацнах след него естествено с пуснати тримери!!! В много турбулентно време /какъвто беше и денят/, за да има е ернергия да подлети тандема тримерите трябва да са пуснати! На обрани ще те забие в земята!


Ще ме забие в земята, както колегата ти, който е кацал с 2/3 отпуснати тримери ли?

Това е интерсна гледна точка, от професионалист. Относно опита си прав, аз летя от 2004 и съм се пребивал много по-малко пъти от теб, нямам твоя опит. Ако си прочетеш инструкцията на крилото, ще видиш, че ползването на спид/тримери близо до земята пише да се избягва, особено в турболентни условия. Естествено тея които пишат инструкциите за експлоатация на параплани, проектират ги, шият ги не отчитат твоя опит.
Четенето на инструкциите за експлоатация и следването на стандартна процедура за кацане е само за хора без опит, за по-простите.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 9:36 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
kolev_agro написа:
Стабилизирах от бързия завой но не го пуснах да лети заради гмуркането, което щеше да генерира и риск от удър със скорост в склона преди кацалката . На около два метра от земята въпреки много убраните управления усетих намерение за гмуркане напред и доубрах.


Понеже не съм бил пряк свидетел на случката а и мисля, че не познавам пилота лично, ще си позволя да коментирам само техническата част описана от него.

Предполагам, че всички ще се съгласят, че полет с полет никога не са еднакви и няма как да следваме едни и същи процедури (положение на тримери, положение на управления и.т.н.) при захода, защото въздуха постоянно се променя а парапланера е изключително уязвим летателен апарат.

Има все пак едно нещо, което е от особенна важност при всеки полет и това е въздушната скорост, защото подемната сила е свързана пряко с тази въздушна скорост, че и даже на квадрат.


От горното описание виждам, че крилото е било в режим на намалена въздушна скорост (считайте, увеличено пропадане) в низходящ въздушен поток и при гмуркането е "дообрано" тоест, въздушната скорост е намаляла още а пропадането е увеличено.


Митко е написал ,че е предприел тези действия поради потенциален мах и сблъсък със склона и само той може да оцени грешно или правилно е постъпил, но аз винаги се опитвам да държа лек запас от скорост ако мястото за кацане го позволява и това важи с особена сила при тандемното, парамоторното и специално летенето с мотоделта.

Причината е много проста. Без въздушна скорост, крилото става изключително уязвимо на турбулентните вихри.


И нека не забравяме, че до инцидент се достига след натрупване на няколко грешки и в дискусията вече започват да се визуализират няколко такива.


Още веднъж благодаря за споделянето от страна на Пилота и дано всички се поучим и това да е от полза, а относно пасажерите, довечера мисля да отворя една специална тема, защото там има много, ама много да се приказва.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 2:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 10, 2018 4:20 pm
Мнения: 50
Име: Виктор Иванов
Понеже темата рязко премина в мерене на опит и възможности, реших че е време и аз да напиша какво мисля, без да разводнявам излишно.
Добре е, че се обсъдиха допуснатите грешки довели до ситуацията. Но имаше и откровенно агресивни коментари. Не мисля, че е полезно да се напада така Митко. Вярвам той добре осъзнава вината си и си е извадил поуки. Но да риташ човек, когато е паднал и няма никаква възможност да се защити, най-малкото не е джентълменско и не говори за добро възпитание (усещам минусчетата вече).
Последния пост на Ники Йотов е сякаш най-полезен, защото добре обобщава проблема. Но и там имаше спорни моменти:
" От летенето ти на Сопот съм останал с впечатлението, че твърде рано се вживяваш в ролята на тандемен пилот и инструктор. Преди да започна с тези дейности имах над 1000 часа самостоятелно летене в разнообразни условия от разнообразни стартове и пак не бях достатъчно подготвен и безопасен."
Познавам Митко от сравнително скоро (самият аз летя от скоро), но нямам подобни наблюдения. Това което съм видял е, че той активно полага усилия да напредва безопасно в тандемното летене. Виждал съм го да прави едва няколко тандема за цяло лято, но 2 от тях бяха с Емо и симулираха колапси. А останалите бяха с приятели за практика и едва ли са направени с мотив печалба. Поне аз виждам една чиста мотивация силно различаваща се от коментарите "Рискувате живота на хората за да изкарате пари!". Тези коментари са на 100% истина за други пилоти - виждал съм го многократно! Но не мисля се отнасят за Митака.
А за вживяването в ролята на инструктор - това не е ли призвание, а не професия? Лидерството се проявява само когато има нужда от него. И да виждал съм го как взема станцията и наставлява Галя да кацне на супер малка и крива кацалка. Виждал съм и как след придървяне той вади 2 триона и кординира свалянето на закаченото крило. Това за мен говори достатъчно за мотивите и ценностите на даден човек.
Колкото до споменатите 1000 часа самостоятелно летене преди тандемите. Страхотно. Това е и причината да си сред най-уважаваните и достойни за доверие пилоти в общността. Но колко други могат да се похвалят със същото? Вероятно пръстите на едната ми ръка ще стигнат да се изброят (отново може да греша).
Та пиша не толкова за да защитя Митака (очевидно го правя), а за да спрете да го обвинявате за всичко гнило и нередно при тандемните пилоти. Проблем има, но нека не търсим изкупителната жертва в негово лице. И да ви кажа, че с това си поведение отблъскваме от любимото ни занимание един човек, с много потенциал, желание и любов към летенето.

А ако искате да направим нещо градивно - то хайде споделете мнение какви са най-добрите варианти за всяка от 2те застраховки:
1) застраховка за пилот, която всеки от нас да има. Аз си направих планинска застраховка в двоен размер, но не съм убеден, че ако нещо стане мога да разчитам на нея. Както знаем летим на незаконни летателни апарати, позволяваме си да излизаме извън flight envelope-a им от време на време... Сещате се, че всеки добър адвокат би направил невъзможно получаването на премия от въпросната застраховка.
2) застраховка покриваща искове от 3ти лица за причинени вреди, която всеки тандемен пилот да бъде ДЛЪЖЕН да има.

_________________
Виктор Иванов
U-turn Blackout Plus - Rainbow coloured
AirDesign Vita 2 - Fire (Orange,Red,Yellow)
https://www.youtube.com/channel/UC6TvYI0-lAoYyLKSb6xUayw


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 5:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=20114
За писателя с 400!!! мнения във форума, който със сигурност няма да лети уикенда на Витоша, щото няма да е за писатели...

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Сря Окт 10, 2018 5:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
Как се "flare" тандем с обрани тримери?

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2018 12:31 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Още, нещо, което никой не е обяснил.
При навлизане на крилото в приземния градиент, особено, като е изразен, крилото губи въздушна скорост , получва се дисбаланс между подемната сила и силата на теглото, крилот реагира с гмуркане напред. В конкретния случай пилота вече е летял бавно и при гмуркането е добавил управления, попречил е на крилото да си набави скорост, поради което излиза от полетен режим и преминава в парашутиране/ срив, за което съдим по вертикалното кацане с опасна скорост. При влизане в парашутиране близо до земята няма алтернатива освен да се задържи крилото в това положение (без да се срива). Тоест не трябва да се позволява на крилото да тръгне на пред (ще последва грозна история), но и не трябва да се прекалява с спирачките защото при срив следва свободно падане. Височината е критична. При мои кацания с тандем ми се е случвало крилото да подлитне и да набере височина, след което кацам вертикално с парашутиране. Височината е критична, крилото тръгва от нула вертикална скорост и постепенно набира скорост.
На практика това е заключителното действие довело до инцидента, финалния щрих.
Въпроси?


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2018 2:20 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Angel_Sim написа:
Още, нещо, което никой не е обяснил.
На практика това е заключителното действие довело до инцидента, финалния щрих.
Въпроси?


И следователите не си позволяват толкова категорични констатации особенно като не са свидетели!

И понеже аз гледах - в случая нес е касаеше за проблем с градиента, градиента на вятъра беш слаб а и височината от която крилото снижи не предполага значителен или рязък градиент.
Крилото не пропадаше в режим на парашутиране и изобщо не изпарашутира до земята.
Крилото пропадна с намален ъгъл наатака и набор на скорост.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Пет Окт 12, 2018 11:31 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
Преди малко на Расник:https://www.facebook.com/1419200429/posts/10213136249787067/

На трим ме връщаше с 7-8 км. назад. Някой писа, че с обрани тримери се кацало :))))

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Пет Окт 12, 2018 6:09 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Милен написа:
Преди малко на Расник:https://www.facebook.com/1419200429/posts/10213136249787067/

На трим ме връщаше с 7-8 км. назад. Някой писа, че с обрани тримери се кацало :))))



Според мен е фотошоп...

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Съб Окт 13, 2018 8:18 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
Виктор - "2) застраховка покриваща искове от 3ти лица за причинени вреди, която всеки тандемен пилот да бъде ДЛЪЖЕН да има." тази дейност, колко добре е структурирана? Има ли стандарти, при които застраховката ще важи, изключения при които би отпаднала?

Ники, shit happens - common sense. Ако те размаже агресивен шофьор, докато се возиш в такси, вината няма да е в човека, който си изкарва прехраната с таксито. А как би изглеждала същата ситуация, ако таксито не отговаря на регулациите, минало е шано технически преглед, шофьора е пийнал една две бири, шофирал е с 20 км над ограниченията, изтекъл му е лиценза и т.н.? Въпроса, можело ли е да бъде избегната неприятната ситуация или поне да бъде минимизирана щетата, винаги стои.

Слона е в стаята. Инциденти с пасажери се случват.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Твърдо кацане с тандем на Сопот
МнениеПубликувано на: Съб Окт 13, 2018 9:15 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 8:29 pm
Мнения: 111
Местоположение: Пловдив
niki написа:
В развитите държави карат пасажерите да подписват декларации, че са наясно с риска, но дори и там това се претупва и на никой не му правят сравнителен анализ за риска от различните човешки дейности.


Ники,

Силно се съмнявам, че има "развити държави", в които се опитват да прехвърлят последствията от евентуален сакатлък към пасажера.
Мога да посоча много професии, които не могат да се упражняват без валидна професионална застраховка и съм сигурен, че в развитите държави професията "тандемен пилот" не може да се упражнява без такава.

Ето какво намерих в сайта на DHV:
"Grundsätzlich haftet der Luftfrachtführer (= Passagierpilot) nun im vollen Umfang, wenn ein Passagier durch einen Unfall getötet, körperlich verletzt oder gesundheitlich geschädigt wird."

"Jeder, der Passagiere auf der Grundlage eines Vertrages befördert, ist verpflichtet, zur Deckung der Haftungsansprüche der Passagiere, eine Passagierhaftpflichtversicherung abzuschließen. Wer das unterlässt, begeht eine Ordnungswidrigkeit, die mit hohen Strafen ( bis 50.000 €) belegt werden kann. (LuftVG § 58, Abs. 1, Nr. 15)."

Кратко и ясно!

Та - кога ще ги стигнем германците?!
Когато някой пострадал пасажер ангажира някой алчен адвокат (то други май няма) и одруса някой самонадеян тандемен пилот.
Има и друг вариант - в почти всички браншове има съотв. организации, които съблюдават спазването на определени правила. При вас засега всеки може да си купи тандемна екипировка и да тръгне на лов за пасажер(тв)и.
Третият вариант е най-лош - ще погине някой пасажер и смотаната ни държава ще скочи и ще въведе драконовски ограничения в бранша ви.

Че не плащате данъци върху приходите е ясно на всички, ама поне за една "гражданска отговорност" се бръкнете, изтипосайте на красивите си сайтове лицензите си за тандемни пилоти - ще са много по-ефектни от всичките красиви снимки.

_________________
ЛюбоМ


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -2 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов