Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Сеп 17, 2019 4:24 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Съб Май 11, 2019 10:57 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 02, 2014 8:53 pm
Мнения: 107
Име: Gancho Bahchevanski
https://www.youtube.com/watch?v=kC5GtKY ... e=youtu.be


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Пон Май 13, 2019 9:26 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 8:14 pm
Мнения: 172
Дончо с новия си Делтапланер и Аз

https://www.youtube.com/watch?v=i_hmh2hEgdI&t=14s


https://www.youtube.com/watch?v=C4LemY6glyI&feature=youtu.be


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Съб Юни 08, 2019 9:20 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 02, 2014 8:53 pm
Мнения: 107
Име: Gancho Bahchevanski
Днес успяхме да литнем на Пъстрина .Очакват се още дъждовни дни ,така че успяхме да откраднем малко летене. https://www.youtube.com/watch?v=XIJz-Lp ... e=youtu.be


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Сря Юни 26, 2019 10:30 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 8:14 pm
Мнения: 172
https://www.youtube.com/watch?v=EPKD_bOxIcM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1dyal6xdipl966n3bV-92XqyEke8Vfq53T5LEh7_fIthYO46evnV2X1tw


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Нед Юли 07, 2019 12:55 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 606
Загледах едно от филмчетата по-горе. Това на Дончо с новия му делтапланер. Прави впечатление че излитането беше с много висок ъгъл на атака. Ако това стане навик, един ден ще се случи срив на старта. Не забравяйте, че сривът на крилото е функция на ъгъла на атака, а не на скоростта. Може да тичаш много бързо, но ако ъгълът на атака е висок, крилото влиза в срив и не произвежда подемна сила. Прибутване на рамката напред (допълнителен ъгъл) прави нещата още по-зле. Ако някой иска да знае колко е ъгълът който да поддържа, бих казал 15 градуса спрямо въздушния поток . Повече от 20 градуса е нежелателно, а близко до 25 се случва срив.Понеже крилото е усукано, когато сривът започне в централната част на крилото, краищата на крилото все още летят в нормален ъгъл на атака ( т.е. произвеждат подемна сила). Но понеже крилото много рядко е перфектно балансирано, обикновено едното полукрило създава повече подемна сила и крилото има тенденция да се завърта на една или друга страна.
Затова, ако трябва идете на тренировъчния склон, дори на леко наклонена ливада, и тренирайте затичване с нисък ъгъл на атака. На видеото се вижда също как пилотът остави крилото да се вдигне от раменете му още в началото и по този начин първоначалня тласък върху крилото е практически невъзможен. Първите няколко крачки е добре да имате контакт с раменете върху рамката, за да се затичате с крилото, а не то да ви остане назад, отлепено от раменете.Крилото има маса, и съответно инерция. За да се премести тази маса напред, трябва да се приложи съответно сила. Но ако крилото е във въздуха над вас, как ще приложите сила да бутате напред? С ръце, хванали рамката, не става, защото точката на прилагане на тази сила е много надолу и се получава едно завъртане около центъра на окачване и крилото вдига нос. Затова най-добре придържате носа на крилото надолу, бутате с рамене, като точката на бутане е където раменете опират в рамката. Не се опитвайте да затичвате рязко, крилото има инерция, както споменах. Затова се тръгва с леки стъпки, като всяка следваща е по-голяма и по-бърза.
Второто филмче( на Георгиев) изглеждаше значително по-добре. Вижда се по-ниския ъгъл на атака, затичване с раменете и т.н.
Понеже в момента в България реално няма организирани клубове, с инструктори и т.н. нещата изглежда са на самотек.
Затова нека тези с по-голям опит да анализират полетите и да посочват грешки на приятелите си, за да си помагате взаимно.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Нед Юли 07, 2019 9:34 am 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 97
Име: Борис Михайлов
Много добре излетя Дончо. Така излитат опитните пилоти в силен вятьр. Не става да буташ с рамене, а контролираш крилото с колана на окачването да заплува. И като отлепиш - придьрпваш рамката да набереш скорост.
Много добьр старт с много добро крило.
Поздравления за придобивката.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Нед Юли 07, 2019 5:47 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 606
Честито за придобивката и от мене. Единствената причина поради която коментирам, е безопасността на пилота и на бъдещите пилоти. Кой е пилота, какво е крилото, дали е млад , стар, опитен и т.н не ме интересува. Има най-различни стилове на излитане, при слаб вятър, при силен вятър, с рамене, с ръце на спийдбара, всякакви. Но общото правило е, за да излетиш ти трябват скорост и подходящ ъгъл на атака. За да стане по-ясно, ето кадър от филмчето на ъгъла в момента на излитането. Направих си труда да го измеря, за да не говорим без факти. Приемам че въздушният поток е отклонен от склона и се движи успоредно на наклона рампата. 32 градуса е критично висок ъгъл откъдето и да го погледнеш, няма инструктор на света, който би одобрил излитане с такъв висок ъгъл. Отново,нищо лично, да сте живи и здрави и успешни полети на всички ви желая.Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Нед Юли 07, 2019 6:07 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 606
Изображение
https://www.flickr.com/photos/182537798 ... ed-public/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Нед Юли 07, 2019 7:34 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Сеп 08, 2013 3:03 pm
Мнения: 97
Име: Борис Михайлов
Това е малко "мьрзелива" техника за излитане в средно силен вятьр и от опитен пилот.
Обяснявам подробностите: пьрво пилотьт трябва да постави крилото в потока и да елиминира турбулентните поклащания. Когато усети, че крилото заплува контролируемо, се отпуска носа нагоре, за да захапе потока и се увеличава скоростта с разбега. При запазен ьгьл на атака с увеличаването на скоростта се увеличава и подемната сила. И делтата се отлепя и вдига пилота. Склоньт там е вече наклонен повече надолу и той безпроблемно увеличава скоростта като придьрпва рамката и се отдалечава сьс скорост, която той си избира.
Сьщата техника се ползва и при изтегляне с моторен влек.
Не е за начинаещи, които не са развили чувството да усещат потока и да наместят крилото в него.
Peace of cake за който го може :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Нед Юли 07, 2019 9:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Яну 06, 2009 8:14 pm
Мнения: 172
https://www.youtube.com/watch?v=QWFyGpyLef8


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пъстрина
МнениеПубликувано на: Нед Юли 14, 2019 6:21 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 606
https://www.youtube.com/watch?v=9Zcw5eBOpS0


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 71 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов