Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 8:41 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Вто Юни 02, 2020 9:58 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Правилата са едни и се казват преди състезанието. После няма проблем всеки отделен ден да има различна задача. Аз точно това предлагам на Доктора - в зависимост от прогнозата за следващия ден да измисля такава задача, че да успяваме до осем (девет най-късно) да сме се прибрали в Шумен. Ако има рекордна прогноза за някой от дните - ами нека този ден да е на макс! Един или два дни на макс са ОК, но не и ако всичките дни са така!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Вто Юни 02, 2020 10:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 06, 2009 11:44 am
Мнения: 60
Местоположение: Русе
Име: Бирсел
Здравейте. Не разбирам защо трябва да има ограничения в часове на летене, задачи, термики и пр. От както ходя летя на Шумен се опитвам да летя на макс и да се наслаждавам на това. Това, че би се прибрал човек в полунощ или по-късно не е проблем.
Ако не може човек да лети на др.ден, ами да не лети. Всичко според желание и възможност. Всеки сам може да си прецени силите и възможностите.
Успех на всички и бъдете толерантни. Пазете се.

_________________
e-mail: montoy_77@yahoo.co.uk
telephone: 0888 59 16 12


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Сря Юни 03, 2020 7:58 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Ограничението за време или за разстояние или за каквото и да е трябват за да може състезанието да се проведе нормално, всички да успяват да се наспиват и не на последно място - всички да успяват да се видят.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Вто Юни 09, 2020 7:32 am 
Offline

Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:28 am
Мнения: 17
Име: Венцислав Иванов
Минало годишното състезание беше пародия на феарплей.Самата идея за състезание предполага "равен старт". На малки стартове като Невша и Мадара при 30-40 пилота, разликата м/у излитане на първият и последния може да е над час, особено при променливи условия за излитане или ако някой пред теб прави по дузина фалстартове! После ходи да гониш някой на над час преднина.Което рязко намаля реалната бройка състезатели на 5-6 по "нахални" пилоти!
Какво състезание?.... ако 2-3ма вече прелитат стара планина а ти не можеш да се вредиш за излитане или условията са се променили и те возят в буса за друг старт? - както се случи няколко поредни дни миналата година.


Решението според мен: Въздушен старт на поне 50% от състезателите!


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Вто Юни 09, 2020 8:38 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
Thermal activity has variables ..


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Чет Юни 25, 2020 4:28 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Нещо не се възприе идеята за безплатно състезание, затова
решихме компромисен вариант.
30 евро такса участие за фланелка, вода, такса ФАИ /за регистрация/, Аиртрибюн, брифинги, маршал на старта и всичко останало без транспорт.
Който иска да не се занимава с това, как ще отиде примерно на Невша, кой ще му върне колата и кой ще го прибира, ако кацне в рамките на България,
плаща още 50 евро на място при записването. Това се 10 евро на ден. Смятам, че е повече от разумно.

Регистрацията е отворена. Местата са ограничени до 50 и няма да допуснем повече пилоти на стартовете от 11 до 15 часа,
за да няма сърдити. Свободно летящите ще излитат само ако няма желаещ от състезателите.
При регистрирани повече пилоти, селекцията ще става въз основа на реда на плащане.
Това е засега.
Регистрацията е отворена.

https://airtribune.com/paragliding-shum ... -2020/info

Моля, обърнете внимание на посочения от вас размер тениска в профила ви в Айртрибюн.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Пон Юни 29, 2020 2:51 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 12:39 pm
Мнения: 206
Местоположение: Варна
Име: Адриан Атанасов
Явно има някакъв проблем с регистрацията в Airtribune. Като цъкнете Register нищо не се случва, но всъщност сте регистрирани. :) Не цъкайте повече, защото после ви излизат по 4-5 пъти имената в листа с пилотите.

_________________
Ozone Mantra M6 - червено-черно-бяло
Ozone Zeno - синьо-бяло
Element AIR - Tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Чет Юли 02, 2020 12:48 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 220
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Доктора написа:
Който иска да не се занимава с това, как ще отиде примерно на Невша, кой ще му върне колата и кой ще го прибира, ако кацне в рамките на България,
плаща още 50 евро на място при записването. Това се 10 евро на ден. Смятам, че е повече от разумно.

Доки, аз не разбрах събирането и транспорта обратно до Шумен влизат ли в тези 50Е или се плаща допълнително? Мислих си да ти звънна, но може и някой друг да не е разбрал затова питам тук. Поздрави!

_________________
Skywalk Mint


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Пет Юли 03, 2020 10:19 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Транспортът до старта и обратно след прелет се заплаща допълнително 50 евро. Общо стават 80, ако искаш пълен пакет.
За 30 евро относно прибирането ти влиза само координатор, който ще работи с твой шофьор и твоя кола, ако го желаеш, разбира се.

Използвам случая да съобщя, че има някакви проблеми със сайта на Айртрибюн и освен двойните и тройни регистрации на някой пилоти,
променя статуса на състезателите само на "Потвърден" и не изпраща преди това майли с промяна на "Очакващ плащане".
Затова моля, всеки, който иска да участва, да приведе 30 евро на посочената сметка и в основанието за плащане да напише "участие в състезание Параглайдинг Шумен ХС КОВИД 2020 без прибиране"
или "участие в състезание Параглайдинг Шумен ХС КОВИД 2020 с прибиране".
Това ни е необходимо, за да знаем колко буса да наемем за периода. Не може да стане в последния момент.
Ако решите да го оставите за накрая, варианта с допълнителните 50 евро просто няма да е наличен за вас, поради обективни причини.
Благодаря за разбирането.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Пон Юли 06, 2020 10:17 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Здравейте,
От фирмите, където наемаме бусове за състезанието ни извиват ръцете
с обяснението, че за този период имали много предварителни заявки и ако искаме
да сме сигурни, до 20 Юли включително трябва да приведем 50% капаро.
Това налага до тогава да сме наясно със сигурност колко човека трябва да извозваме до стартовете и обратно след прелети.
Няма по-сигурен начин от предварително плащане, затова решихме да поставим срок до 20.07.2020 включително,
тези от вас, които искат да ползват прибиране да приведат по сметката на състезанието пълната такса от 80 евро (30 + 50).
Извинявам се на пилотите, които искаха да го направят, но аз ги помолих да привеждат само 30, а останалите да дават на място.
С тая коронавирусна история много неща се промениха и явно в бранша с бусове под наем са решили да си избиват парите, като вдигат цените
и лъжат клиентите, защото не могат да ме убедят, че имат толкова много заявки. С тоя умрелия туризъм в момента. Не виждам какво чак толкова ще се промени през Август.

Както и да е, за да сме коректни с вас и да не поемаме ангажимент, който после може да се окаже, че не можем да изпълним, стигнахме до това решение.
Според броя на пилотите, платили до 20 Юли (Понеделник), ще наемем бусовете. След тази дата ще регистрираме само участници без транспорт до старта и прибиране.

Благодаря за разбирането и още веднъж се извинявам на тези, които приведоха вече 30 евро с опцията "искам и прибиране", за това че ще се наложи да правят втори превод.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Съб Авг 08, 2020 3:37 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 13, 2008 12:39 pm
Мнения: 206
Местоположение: Варна
Име: Адриан Атанасов
Ще летим Шумен Оупън с тандем. :D Ако има други мераклии, тандемаджии, да вземат по 1 пасажер и да летим заедно! Идеята е за дните, в които не е безветрие, че иначе зор. :P

_________________
Ozone Mantra M6 - червено-черно-бяло
Ozone Zeno - синьо-бяло
Element AIR - Tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Вто Авг 11, 2020 9:49 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 220
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Доки, утре в колко часа трябва да сме в хотел Рай?

_________________
Skywalk Mint


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Вто Авг 11, 2020 2:02 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
9 часа пред хотел Рай.
До 10 трябва да приключим с регистрацията и другите неща.
Старта за утре още не е ясен, впредвид разликата в метеомоделите.
Вероятно Невша.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Пет Авг 14, 2020 7:53 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Вчера беше направена най-дългата задача давана някога на състезание в България - 200 км. Трима души я направиха при тези сложни метео-условия - браво!

Всички резултати от състезанието са на https://xc.bnac.bg/event/shumen-2020/ и се актуализират непрекъснато...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Шумен Оупън 2020
МнениеПубликувано на: Съб Авг 15, 2020 8:33 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Днес не ставаше за летене и остана малко време да разкажа за това, какво се случва при нас.
Поне за първите два дни, а именно ...

Ден 1-ви.
Стартът беше Невша. Прогнозираният вятър ССИ. Задачата - финален цилиндър на 120 км от старта.
Много от метеомоделите даваха да е ССЗ и много се двоумях какво да избера – Невша или Мадара.
В крайна сметка се доверих на ICON-ския модел, който това лято не ме е подвеждал, а той казваше – Невша.
Решено, направено. На старта криво, от време на време чело, после гръб. Красота. Леко колебание в редиците. Впоследствие по-сериозно.
На всичко отгоре кумулусите на запад изглеждаха далеч по-добре.
Към 11,30 часа тръгна първата хубава термика, която задържа стабилно чело почти 10 минути. После пак безветрие.
Решихме да се приготвим и да опитаме. По-скептичните предпочетоха да се преместят на Мадара. Добре, че повечето останаха.
Към 12 започнаха по-регулярни цикли и си даваше чело.
Първите пилоти излетяха 20-ина минути по-късно. Ваденето не беше много лесно, но с упоритост и търпение се получаваше.
Първата група тръгна по маршрута. Аз се върнах за втория гейт, и докато донабирах височина, забелязах,
че над Мадара е притъмняло сериозно и всеки момент ще завали. Успокоих се, че съм взел правилното решение.
Още повече, че регулярно излитаха пилоти. Явно долу условията за старт се бяха подобрили още.
Тръгнах да гоня първата група. По маршрута към планината работеше добре. Облаците вплътняваха и от ЮИ се формираше ядро на СВ.
Облаците също растяха на височина и ширина. Работеха добре.

Над Преславска планина настигнах водачите Адриан и Топузов и до финала летяхме в група. Стара планина пресякохме между двата прохода- Айтоски и Ришки.
В южна България ни посрещна слаб дъжд. От запад се приблибжаваше голямо СВ, което хвърляше сянка доста на изток.
Избягахме от дъжда, но условията след последното набиране бяха тотално измити. Термики нямаше.
Изпланирахме близо до околвръстното на Ямбол. Долу духаше умерен запад. Над планината северно от нас изглеждаше леко зловещо,
а на запад, направо опасно. Докато скътавахме, мислехме, че сме първи за деня, но се оказа, че последните са станали първи.
Маслото е излетял последен и след 20 минути стъргане се е извадил и с два-три конгестуса и едно СВ ни е надлетял с 10 км.
Всъщност и той е имал трудни моменти, особенно след планината, но те са били компенсирани от СВ-то, което го е извадило на 3400 и той е пуснал на финален глайд.
Още тогава ме усъмни, че Маслото има предпочитания към тъмната страна, но той и досега твърди, че го е страх от черни облаци. :lol:

Резултатите:
Първи стана Христо Димитров (въпросното Масло) – 113,6 км,
втори Адриан с 97,19 и
трети моя милост с 97,14 км.

Ден втори.
Отново Невша. Какво не и харесват? Голям старт, хубав наклон, денивилация бол, трудно се давиш. Всичко си има старта.
Та стоварихме раниците и този път чудене нямаше. Духаше си хубаво чело. Изтичаха термики. Нещата изглеждаха добре.
Очакваше се отново преразвитие на места, но на запад вятъра спираше и дори към В.Търново се очакваше ССЗ.
В южна България трябваше да си духа целия ден СИ. Оргранизаторите взехме решение да поставим най-дългия състезателен таск в историята на България,
а именно 200 км. Старт 1 км от Невша, финал 200 км цилиндър. Вектор на събиране – магистралата към Пловдив.

Първите пилоти излетяха преди 11 и спечелиха бързо набиране. Втората група стартира малко след това, но условията позамряха.
Имаше и бая удавени. Не стига слабите условия, ами и от изток идваше голяма сянка с ръмеж. Именно тя откъсна хубава термика и пуснахме по маршрута.
Последва спиране на старта, заради дъжда. Половин час по-късно полетите са продължили. Повечето пилоти тръгнаха по указания вектор на ЮЗ,
но част решиха да не пресичат планината и поеха посока В.Търново.

Летенето беше триково и се редуваха силни моменти със стъргане в слаби качвания. Повечето пресякоха планината през широката част между Айтоския и Ришкия.
Мена беше особенно впечатлен от природата там и от високите дървета на необятната гора. Нарече всички, които са го последвали в това пресичане за герои без Енцота.
Разправя емоционално било. Аз реших да си го спестя и пресякох през Ришкия. Всъщност пресякохме, защото от нейде
на помощ се появи Бончо с неговия красив ХС-рейсър. Полетяхме малко заедно, но бързо се разделихме. Той пое по южно,
а аз реших да боря западно с идеята да изляза на слънчевите петна, западно от петолъчката.
Западно от Бургас имаше широко СВ, което не беше мощно, но правеше сянка и идваше с дъжд. Движеше се на ЮЗ.
Източно от Сливен затънахме всички, но се закрепихме (с изключение на Кубер, завалийката, от базата до долу). Тъкмо оцелявахме с разни балони,
когато СВ-то понарастна, избута хладен въздух и условията тръгнаха. Набрахме се в периферията му и се започна яздене на облаци.
От един на друг. Няма да ви лъжа. Лесно летене.
Западно от Сливен се спущаше друго СВ. На радара бяхме в чашката между тия две СВ-та и си летяхме много добре, малко южно от курса, но бързо.
Когато се отдалечихме от зоната им на влияние бяхме на 150-ия км. Останахме с Мена и Жоро Димов. Въртяхме само силните термики и пресякохме финала на 1300.
После тръгнахме към Пловдив, за да се доближим до магистралата, за да ни приберат. Часът беше 17,30. Имаше условия да се лети още 2 часа. Работеше и в сенките.
Странен ден. Имам много прелети по 200, но нито един за скорост. Весело беше. Кацнахме на Първомай.

Резултаите за деня бяха:
Първи – Весо Овчаров – 200 км, време 6 часа и 2 минути
Втори – Явор Плашилски – 200 км, време + 9 секунди
Трети – Жоро Димов – 200 км, време + 13 мин. и 17 сек.

В този ден, освен награда за първото място, имаше и такава за най-добро кацане.
Единодушно я присъдихме на Гумичката, която установи, че при силен вятър, може да се подпираш и с каска към земята,
за да не те искубне крилото, докато разкачаш карабините.
Той ще поясни. Има и видео. :D

За третия и надявам се и пети ден от летенето ... утре. :wink:

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 32 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов