И така става, както е писал joro_prodanov, но тогава спиралата става 'разклатена' в началото и се влиза в нея по-енергично (натоварването е неравномерно). (Начинаещите да имат предвид, че този начин е за по-опитни пилоти!)
Ако момента се уцели добре, от уингоувър се влиза в асиметрична спирала, при влизането в която горното ухо може да шляпне (понякога 30-40%). Това е добър начин да се влезе в спирала бързо, без да се губи височина с 360 градусови завои за набиране на скорост, но според мен не е за начиещи, защото ако не се уцели точно момента за прехвърлянето на тялото и плавно додаване на управление, крилото може лесно да влезе в негативна спирала, защото се минава през моментно разтоварване (преди да се набере достатъчно ъглова скорост в спиралата - момента на преминаване от уингоувър към спирала). Има момент на връщане на управлението (или поне задържане на едно положение) и после постепенно додаване!
Ако крилото се изнегативи: уингоувър - негативна спирала (вместо спирала поради прекалено дълбока команда в началото), резултата е доста неприятна негативна с тенденция за насукване поради ефекта на махалото, предизвикан от осцилациите на тялото (страничното движение от уингоувърите). Проблема при тази ситуация е, че не само трябва да се излезе през срив (както от всяка негативна спирала стандартно се излиза), но и че пилота трябва да реагира своевременно в момента, в който крилото тръгне да се негативи, защото ако не го направи обикновенно следва насукване, а поради разклатеното тяло (което се движи напред и леко настрани, годонвайки крилото) от уингоувърите това води до несиметрично насукване, т.е. насукване с дадено тяло. Бил съм в такава ситуация и тя е много неприятна. Не само сте насукани и нямате контрол над крилото, а и тялото ви е увиснало на една страна, което ще рече, че крилото директно има тенденция да закопае в остър завой и в последствие - спирала. При това положение вървите са натоварени (от завиването/спиралата) и разсукването е...много трудно, а височината се топи много бързо.
С две думи, мнението ми е:
1. не сте наясно с уингоувъри - тренирайте само тях
2. бъдете много наясно със спирала (влизане, потдържане на стабилно пропадане, контрол над пропадането, излизане) преди да опитвате да влизате по алтернативни на 360 градусови завои начини
3. бъдете наясно с негативна спирала - влизане, излизане (през срив или изравняване на управленията) преди да експериментирате с маневри, които като резултат могат да ви доведат до тази ситуация - едно е да очаквате ситуацията, друго е тя да ви изненада!
4. ако все пак 'оплескате' нещата, не разчитайте на крилото да ви спаси! ако ситуацията е критична - използвайте запасния си парашут. Той е за това!!!
5. като пробвате такива неща го правете на SIV - над вода, или в най лошия случай поне си изберете гъста гора под вас:) И въпреки това не забравяйте, че ако сте в дълбока спирала (с голямо пропадане), запасния се вади трудно поради претоварването, а дори водата може да не ви спаси, гората също...ударът би бил като в бетон.
Сори, че малко храня, но...нещата изглеждат доста игриви и прости, а в ситуация се влиза за секунди, а се излиза...според зависи
Со здраве и ако решите да падате, се старайте да КОНТРОЛИРАТЕ падането си през цялото време!!!