Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Сеп 27, 2020 4:55 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Скорост на летене в турбуленция
МнениеПубликувано на: Пет Дек 20, 2019 7:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:23 pm
Мнения: 37
Местоположение: Varna
Ето и енергетичния метод - разписан е подробно на листи , които може да се видят тук:
gallery/displayimage.php?pid=18581&message_id=0b5b4e69686d175a666d3537761951ec&message_icon=info#cpgMessageBlock

Надявам се да се вижда горе-долу че снимките не ги докарах много добре.
В резюме - разчета е правен само за крило с хорда 3м и хоризонтална скорост 10 м/с , пропадане -1м/с , вертикален поток 4м/с
и тегло на пара +пилот 100кг
Резултата е
а=15.2054 м/с^2 или 1.55g (при същите условия кинематичното разглеждане даде 1.51g)

Съжалявам че го пускам така на листи ама не можах да вкарам тук написаното на моя equation editor - излиза на маймуница :(

От графика 1а може да се види и пресметне пиковата стойност на ускорението аh (това което получаваме с този метод , както и кинематичния е средната стойност aср.
Пресмята се лесно от условието лицата на триъгълника с височина аh и правоъгълника - /ординатна ос , t1 , абцисна ос , аср/
да са равни - аh = 2aср
Което иде да каже че пиковата стойност е 3.1g - от графиката може да се види как нараства ускорението до аh и после спада до 0
Припомням че интервала от 0 до t1 e 0,8с.

Веско много държи в динамичния разчет да взема предвид и натоварването от маха , който неминуемо се получава от това че крилото изостава при влизане в термика.........това много ми усложнява работата - така че динамичното разглеждане ще се позабави sorry!!! :)

_________________
Never need DHV!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скорост на летене в турбуленция
МнениеПубликувано на: Пет Дек 20, 2019 7:38 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:23 pm
Мнения: 37
Местоположение: Varna
Абе гледам сега около мен десетината листа изписани с формули (това дето е снимано е синтезирано и без развиванията и с дребен шрифт) и си мисля - хубаво си летите , за какъв чеп са тези сложни разчети ........
помислете какво ще стане (САМО НЯКОЙ ДА НЕ СЕ ОБИДИ ОТ СРАВНЕНИЕТО!) ако накараш виртуозен циганин музикант да учи солфеж и да свири по ноти.......................:):):)

_________________
Never need DHV!


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скорост на летене в турбуленция
МнениеПубликувано на: Съб Дек 21, 2019 12:42 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 04, 2009 10:20 pm
Мнения: 26
Радо, не държа да включваш нищо. Като дойде за страничната тръба ти казах, че претоварванията в голямата си част за и центробежни с рамо около 5м - това е разстоянието от купола до окачения товар (т.нар. пилот). Системата крило-пилот е като едно махало, което винаги се люлее. Всяко влизане във вертикален или низходящ поток, употреба на спирачки и т.н. залюлява системата.

От това в каква фаза на люлеене влизаш в потока зависи дали люлеенето ще се увеличи или ще затихне. Ако крилото е пред теб при влизане в силна термика се получава погасяване на люлеенето, но когато крилото е леко изостанало тогава влиза във фаза и се получава усилване на люлеенето. Дори да предположим, че няма люлеене самото увеличаване на ъгъла на атака забавя купола, тялото отива напред и част от енергията се предава на люлеенето.

Щом си решил задачата енергетично, просто добави/извади енергията на „махалото“ за да видим вариацията на резултата.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скорост на летене в турбуленция
МнениеПубликувано на: Пон Дек 23, 2019 5:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Окт 14, 2013 2:59 pm
Мнения: 20
Име: Ivan Aretov
Веско написа:
Ако целите сигурност със определено трябва да летите с обрани управления, а ако турбуленцията е силна - с много обрани управления. Трябва да се лети с „активно летене“ и с голям ъгъл на атака. Тези които не знаят какво е активно летене нека се поинтересуват - жезненоважно е. Колапсите се получават от малък ъгъл на атака, а не от голям, освен това срива настъпва много по-бавно от колапса.


Весо, трябва да кажа, че „много обраните управления“ и „голям ъгъл на атака” в турболентни условия не са панацея. Трябва да го кажа за да предпазя начинаещи или пилоти с по-малко опит от грешното схващане, че като влезеш в друсачката доста обран всичко е ОК. Ударението тук е правилно да се сложи на „АКТИВНО ЛЕТЕНЕ“, а „МАЛКО по-обран от обикновенно“ да е като допълнение и „според зависи“.

Казвам го от личен опит. Решаващо е какво идва след турболентните условия с които се бориш в момента. При мен дойде зверско качване (термично ядро), което срешнах с лявото си полукрило. Бях доста пообран защото условията бяха силни и рошави. (Намирах се в подветренната страна на някаква силна термика която срещнах в следващият момнент малко в страни на Сопотският старт). Лявото ми полукрило се блъсна като в стена, моментално след това пое нагоре като се опита да ме изсипе надясно в подвесната. Бях нащрек през цялото време, но динамиката с която се разви всичко ме изненада (може би по-опитен пилот щеше да се справи). Аз не успях. Не успях да прехвърля тежеста достатъчно бързо наляво и да контрирам с ляво управление. Опитах! Но дясното полукрило изчезна, което индуцира завътане надясно. Последваха серия каскади, хаос, опит за срив...след загуба на 100м крилото захапа потока и през лека спирала излезе и оттървах запасния. Добре че имах височина!
Виждал съм по-бавни и благи колапси от този срив. Мисля, че ако бях летял по-бързо (не толкова обран, не с толкова голям ъгъл на атака и по-далече от предсривни режими) щеше да имам повече време за реакция преди да откъсне потока.

... ами ако не бях влезъл в качване а в низходящо!?

Затова смятам че активното летене е това което всеки пилот трябва да поддържа или да доразвива за да се справя с турболентни условия. Да се научиш да разпознаваш правилно ситуацията и да реагираш адекватно – това става само с летене, много летене!
Тази случка е отпреди няколко години. Прекарвъл съм я многократно през главата си и до днес е доста ярка в съзнанието ми. За поука ми е! Работя постоянно върху активнот си летене. Понягога даже ми се получава ;)

със Здраве и Весели Празници!


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скорост на летене в турбуленция
МнениеПубликувано на: Чет Дек 26, 2019 1:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 04, 2009 10:20 pm
Мнения: 26
Съгласен съм с Arevian, че акцента е върху „АКТИВНО ЛЕТЕНЕ“ - това е основното, но за начинаещите допълнително помага да се лети с обрани управления, защото
1. „Колапсите се получават от малък ъгъл на атака, а не от голям, освен това срива настъпва много по-бавно от колапса.“
2. По-обрани управления дават по силна обратна връзка с крилото при активното летене. Опитните пилоти чувстват крилото дори и при минимална връзка с управленията

Цитат:
„МАЛКО по-обран от обикновено“ да е като допълнение и „според зависи“.

„според зависи“ е от това колко опитен е пилота, но за начинаещ пилот обрани управления е ВИНАГИ е по-добре

Позволи ми да анализирам с теб опита ти от насукването. Летиш значи в турболентни условия и получаваш силно качване отляво. Крилото се накланя силно надясно. Това те сварва неподготвен, при което се изсипваш в сбруята надясно. Тук е момента да решиш - 1. бориш се с турболенцията или 2. въртиш термика.

1.Ако решиш да се бориш с турболенцията и не знаеш точно какво да правиш, най-сигурния начин е да обереш ДВЕТЕ управления с еднаква сила, независимо от големия крен. Резултата ще е завой (може би стръмен) надясно, набиране на скорост, евентуално пропадане. Но в никакъв случай 50% колапс. Стръмния завой не е толкова страшен, защото ако термиката е силна, след витка на 270 градуса можеш да влезеш отново в нея.

2. Ако решиш да въртиш единствения начин е да прехвърлиш тежестта наляво и да дадеш силна команда наляво, което разтоварва дясната половина. Ако си загубил скорост - което е почти сигурно, алармата ти за повишено внимание трябва вече да бие - висока вероятност от колапс на ненатоварената и отпусната дясна страна.

Това, което е станало според мен е нещо по средата - силния крен (несъзнателно) и желанието за въртене на термика (съзнателно) те кара да натиснеш лявото управление и да пуснеш дясното. Това че не си прехвърлил тежестта наляво те кара да натискаш лявото управление още по-силно (при отпуснато дясно). Следва колапс отдясно. При това положение въпреки въртенето (имаш достатъчно височина) против интуицията трябва леко да отпуснеш лявата спирачка. Това е така защото лявата половина е силно натоварена и сривната скорост се покачва. Много е лесно при 50-60% колапс да пререагираш (или да забавиш отпускането на спирачката) и да сринеш и малкото останала площ. Това което следва е ясно - серия от каскади.

Цитат:
Виждал съм по-бавни и благи колапси от този срив.

Срива и колапса са две различни неща. Току що описах как едното може да доведе до другото дори без промяна в управленията.

Искам да отбележа е, че при срив за момент пилота остава в безтегловност. При това положение правилната реакция е ръцете горе (отпускане на управленията) за да може крилото да се отвори и набере скорост. Инстинктивната реакция при безтегловност на тялото обаче е да се стегне (начинаещ пилот), което прибира ръцете надолу, което забавя отварянето, а при отваряне спирачките са несиметрично натегнати. Следва цяла серия каскади, при което се редуват сривове, колапси превъртания, безтегловност и т.н.

Затова и толкова ми хареса видеото на Радо. Пилота на делта пусна трапеца (нещо което никога не трябва да прави) против инстинктите си да се сграбчи в нещо в момент когато беше в безтегловност. Според мен това до голяма степен предотврати тъка.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скорост на летене в турбуленция
МнениеПубликувано на: Пон Дек 30, 2019 5:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2126
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Ето последният вариант на статията с добавени низходящи, насрещни и попътни пориви. Интересното е, че за разлика от случая с възходящи пориви, при насрещните пориви по-малките претоварвания се постигат при по-големи скорости. Също така, предвид емоционалните Ви реакции на получените големи стойности на претоварването, внесох една корекция относно положителната роля на срива за намаляване на Вашият дискомфорт.

Въпреки, че алтернативният анализ на Радо потвърждава нашите резултати, в общият случай той е неправителен, защото се основава на ускорението, което няма пряка връзка с претоварването. Може да има претоварване в покой, равномерно и ускорително движение. Винаги има по-малко грешки, когато работим с първоизточника - силата, а не с продуктите му като ускорението. Все пак за да ми се изяснят и на мен нещата, разработихме основите на въпроса за претоварването в края на статията. Енергетичният му метод на смятане също противоречи на идеята, че не съществува кинетична енергия, описана в тази статия на Учителя по въпроса. Нещо като закачка за всички енергетици в летенето. Особено за акро пилотите на които все не им достига енергия :twisted: Увода и заключението са вдъхновяващи, но има дълбоки изводи и в други направления.

И да не пропусна полагаемото ми писане на конско и морал, самореклама, пишкомерене, ПМ, ПР или както щете го наречете.

Умея да извличам положително и от отрицателното. Така, вашите реакции ме насочват къде са неяснотите и кое е важно за пилотите. Особено полезни са въпросите, независимо дали са наивни, от страх, търсещи изгода, правокация и ткн. Всичко е част от един общ път и той изисква не по-малко респект от целите, към които се стремим. Затова започнах темата с наниза от уж случайни събития, които доведоха до разработените материали.
Имах желанието да създадем нещо като ядро последователи около Учителя, за да ускорим добиването на знания за летенето, да използваме уникалната възможност, че такъв ум, дух и душа ни осветляват невежеството в летенето и не само. Но слабият интерес към безплатните семинари, които организирахме тази година, ината към опростяване на нещата и нежеланието за вникване в сложното, липсата на адекватни коментари върху първият материал и хаотичните форумни отклонения говорят за излишно хабене на енергия и неефективност. А летенето, както и живота, до голяма степен се основават на ефективност (макар тя да не е най-важното).
Наблюдавайки себе съм съм забелязал колко съм неефективен в своето учене, колко забравям, че дори деградирам, въпреки, че съм успял да се поизолирам от нелетателният свят и да намаля потока от ненужна и безмислена информация, която ни залива. Помага ми това, че пиша тук и там, с което си поддържам формата на мисълта. Нужни са систематични и целенасочени усилия, човек да продължи да се развива и самоусъвършенства. При мен поне летенето е работа, професия. Но важи и за вас - уикенд пилотите. Вчера един англичанин ми писа за тура, който организирам в Етиопия и щом го разпитах за опита му, на фона на 30-те години летене в далечни дестинации и рекорди като 350 км с тандем, ми направи впечатление едно изречение - I am looking for some adventure flying to rekindle my flying enthusiasm. т.е. човека директно каза, че търси приключение за да си съживи ентусиазма за летене. Това ни чака всички - и професионалисти и хоби пилоти. Насищането е естествен процес, има го навсякъде в живота. Десетата чаша вода в пустинята не е като първата. Същото важи за секса, наркотиците и рок енд рола. Консумацията като мотивация е обречена на насищане. Е, има различни техники, като да си редуваш дозите или да постиш. Но повечето летящи, като че ли са от типа хора, дето търсят максимума, катарзиса, "хем хуя в путката, хем душата в рая". Това, което работи при мен е едно непрекъснато редуване на вземане и даване в летенето и перспективата за безкрайно задълбаване в микрокосмоса и на най-обикновеният полет, без да се губи поглед към the big picture и живота като цяло. Наскоро Учителя сподели, че специализирани дисциплини като електротехника или механика могат да дадат повече реални знания и истина, отколкото боравещите с теоретична физика или математически инструментариум. Ние - парапланеристите, които летим в пограничният слой на атмосферата - брачното ложе на Небето и Земята, имаме възможността да знаем повече за метеорологията и аеродинамиката от професионалните метеоролози, авиоинженери и пилоти, независимо какво образование имаме или нямаме. Имаме рядката възможност не просто да знаем повече, но и повече да чувстваме, съзерцаваме, разбираме и обичаме Природата, да творим и пишем стихове, да флиртуваме с облаците, да рисуваме с тракове и да се леем като музика по вятъра.
Желая Ви красиви и окриляващи полети през новата година!

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -2 
 
 Заглавие: Скоростта има значение за претоварването!
МнениеПубликувано на: Сря Яну 01, 2020 7:27 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 431
Име: Георги Джамяров
Да задраскаш механиката физиката и електротехниката на Нютон и Айнщайн за 200 години назад с 13 странички манипулативни твърдения без достатъчно доказателствен материал е все едно аз да кажа, че някой го е хванал тока.
В материала на Николай Църов има няколко основни премълчавания, доста плаващи приемания( пример: единия път приложната силата е на "равни" интервали, после се намесва реалността където силата е различна в идеализираните равни интервали ; пример: силата не върши работа при косинус алфа=0 пък е щраусова механика) и поне една генерална грешка:
Няма как енергията на тяло (ако използвам интерпретацията на автора: "запаса от енергия") пуснато от дадена височина да бъде равно на интеграл от разликата между силата на теглото и съпротивлението. Идеята на интегрирането е dH да бъде сведено до стойност близка до 0 и между 0 и H2 да има безкрайно много стойности (G-R). Ако формулата е вярна, това означава, че всяка частица с безкрайно малка ( всъщност е все тая каква е масата) ще има "запас от енергия" равна на безкрайност в момента H2.
И във връзка с другия извод за несъстоятелността на понятието " кинетична енергия" и необходимостта да бъде заменено с понятие потенциална енергия, има смисъл да задам въпроса дали ако кажем на кюфтето "мийт бол"; но на танганайски, това ще промени характера на въпросното кюфте?

По въпроса с претоварването, трябва да кажа че не съм съгласен с опитния модел.
Системата се състои от маса съсредоточена в пилота и "аеродинамична" ( каквото и да означава това ) плоскост. Всяка една от двете части има собствена маса, площ, скорост, съпротивление и поведение.
(Експеримента с хвърлената карта попаднала в чинията с руска салата доказва горните твърдения.)
Аз не съм доататъчно подготвен за да изведа верните уравнения, но въпреки това предполагам с достатъчно увереност, че когато системата се движи равномерно( без ускорение) във низходящ поток със скорост -2м/с и се сблъска със възходящ такъв +4м/с, пилотът ще изпита претоварване, породено от запаса на енергия, концентриран( запаса) в концентрацията на масата, а именно пилотът и резултантния мах, за сметка на променените аеродинамични условия на обтичане на плоскостта над него.

Честит 1ви януари

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Скорост на летене в турбуленция
МнениеПубликувано на: Сря Яну 01, 2020 7:54 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 431
Име: Георги Джамяров
Коректното твърдение, е че претоварването ще е резултантно, от промяната на скоростта във вертикална посока, центробежните сили предизвикани от инерцията и разликата в скоростите на пилота и крилото в един граничен момент, след който крилото ще "захапе", ще клъвне и тогава трябва да дръпнете леко управленията за да не тъкне. ;)

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скоростта има значение за претоварването!
МнениеПубликувано на: Чет Яну 02, 2020 9:13 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2126
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Djubaca написа:
Да задраскаш механиката физиката и електротехниката на Нютон и Айнщайн за 200 години назад с 13 странички манипулативни твърдения...
За 2 дена четене, ти задраскваш години труд и показваш, че не си вникнал в материала, а му реагираш първосигнално.
Примитивните хора, често обвиняват някой за нещо лошо, което те имат и проявяват.
Говориш за манипулативни твърдения, но не правиш ли същото, когато още с първото си изречение казваш, че Учителя е задраскал Нютон и с това евтино настройваш сеир публиката на своя страна? Как може да твърдиш, че Нютон е задраскан, когато в материала се използват неговите закони?
Не си глупав, но за съжаление интелекта ти е удавен в цинизъм, заядливост и правокации. Безсмислено е да се спори с теб, когато коментара ти на една научна статия използва лафчета, кюфтета, руски салати и прочие. Бъркаш сила на теглото със сила на тежестта. По въпроса за претоварванията, колко пъти трябва да обясня че разглеждаме идеализиран случай на порив, че не разглеждаме динамичният процес. Защо говориш за резултантен мах? Дай ни време и ще стигнем и до динамиката на процесите.

Djubaca написа:
пример: силата не върши работа при косинус алфа=0 пък е щраусова механика
Това, което ти обидно наричаш щраусова механика, съдържа основната идея в статията, а именно че няма работа и енергия без действие на неуравновесена сила. Например, когато едно тяло се движи с постоянна скорост. Ако му действа сила надлъжно (тангенциално), то или се ускорява или забавя и с това се върши работа. Ако силата му действа перпендикулярно (нормално, косинус алфа=0) спрямо посоката на движение (вектора на скоростта), то не се върши работа. Когато силата действа странично, тя причинява кръгово движение. При кръговото движение се говори за нормално ускорение и щом чуем думата ускорение ние хоп си мислим за сила. Да ама ако кръговото движение е с постоянна скорост (няма тангенциално ускорение), то не се върши работа, дори и да има нормално ускорение (има и други статии за кръговото движение, жироскопа, Кориолис).

Жоро, може да се възприемаш за успешен в своето летене, живот и бизнес, но споровете с теб са с ниска ефективност, ниско к.п.д. От тях няма да се роди нещо ново и няма смисъл да ги водим. Сигурно и аз съм част от проблема. Сигурно всичко е относително, както масата опростява теорията на Айнщайн в мързелива житейска философия.
Между нас има сили на сблъсък, действие и противодействие, но няма условия за действие на неуравновесена сила, която да върши работа, да ни зареди с енергия и да ни ускори към нови знания.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Скорост на летене в турбуленция
МнениеПубликувано на: Чет Яну 02, 2020 10:41 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 431
Име: Георги Джамяров
Ники ще се замисля дълбоко над нещата които ми казваш. Извинявам се за "циничния" тон, ще се постарая да го променя, поне в коментарите по научни въпроси.

Сила действаща нормално на дадена ос на движение също извършва работа.
Сила действаща нормално на дадена ос надвижение не предизвиква кръгово движение .Предизвиква отместване и в зависимост от съотношенията на силите е някакво криволинейно вероятно параболично движение. Сила действаща постоянно под определен ъгъл бил той и 90 градуса спрямо резултантната посоката на движение на тялото вероятно ще предизвика спираловидна крива.

Аз чета ефикасно. За два дни намерих достатъчно противоречия и недоказани твърдения в статията, а съм бил достатъчно самокритичен към себе си. Затова и ги коментирам ( отново се извинявам за образните определения).
По отношение на силите на теглото и тежестта вероятно имаш в предвид масата ?!?

Нещото което ме провокира въобще да участвам в дискусията е грешния модел. Физиката и механиката са прости науки, но за да се изпозлват трябва да се работи с коректни модели. А идеята да се представи парапланера като съсредоточена маса, е доста идеализирано. Всъщност нямам против да бъде представено по този начин, но трябва да се опишат граничните условия при които се идеализира модела както и дела на относителна тежест.

Стига толкова за днес.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Скорост на летене в турбуленция
МнениеПубликувано на: Чет Яну 02, 2020 11:53 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2126
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
И във физиката и в живота и в спора ако се въртим във кръг, вършим ли работа?

До напролет 8)

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Скорост на летене в турбуленция
МнениеПубликувано на: Пет Яну 03, 2020 1:42 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 04, 2009 10:20 pm
Мнения: 26
Тази дискусия според мен е за форум по физика. Ще се опитам да представя една малко по-обща гледна точка на законите за запазване или първите интеграли както ги наричат някои във физиката и така да помогна за по-доброто им разбиране. Тя се нарича теорема на Ньотер и е формулирана в началото на миналия век. Идеята на тази теорема е, че на всяка симетрия в природата съответства закон за запазване. Пространството е симетрично (хомогенно и изотропно), а времето е хомогенно.

Хомогенност на пространството означава, че всяка точка е симетрична (равнопоставена) спрямо всички останали т.е. където и да се избере началото на координатната система или точката на експеримента законите не се променят. От хомогенността на пространството следва закона за запазване на импулса. Импулса или количеството движение както се е наричал в миналото не може да се създава или унищожава.

Хомогенност на времето означава, че отделните моменти протичат по един и същи начин. Една секунда сега е като една секунда преди 100 години. Когато и да изберете началния момент законите не се променят. От хомогенността на времето следва закона за запазване на енергията.

Изотропност на пространството означава равнопоставеност (запазване на своиствата) в различните направления (посоки). От това следва закона за запазване на момента на импулса.

Надявам се този принос в дискусията да разреши повече разногласия отколкото да създаде.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 42 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов