Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Окт 23, 2018 7:33 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Критерии за тандемни пилоти
МнениеПубликувано на: Пон Юли 31, 2017 7:08 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1991
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
От време на време хора се обръщат към нас с желание да бъдат обучени за тандемни пилоти.
Нямаме нищо против да споделяме опита си и да създаваме конкурентна среда, защото в България все още има много неразработени дестинации и потенциал за развитие.

В тази тема бих желал да обсъдим и чуем гледните точки на всички, които ги засяга този въпрос - бъдещи и настоящи тандемни пилоти, пилоти, които споделят небето, стартовете и кацалките с тандемните пилоти, пасажери и дори просто наблюдатели на процеса.

Първо, за да станеш тандемен пилот, трябва да си наясно че това е сериозен ангажимент и отговорност и да си наясно с мотивацията си.
Основни мотиви някой да стане тандемен пилот са:
- желание да летиш повече
- да споделяш летенето с другите
- пари
- социализация

След като си наясно с мотивацията си, трябва да си наясно с нейната трайност (особено ако е движена от егоистични подбуди) и трябва да я култивираш така, че да не пречи на безопасното навлизане в тази дейност/професия.

Тук, основното правило е че да си тандемен пилот, първо трябва да си добър пилот.
Във Франция, например за да станеш тандемен пилот и инструктор, трябва да си участвал в крос кънтри състезания. Знам, че някой ще каже, че няма връзка с високите спортни умения и работата на тандемния пилот. Но участието в състезание е един реалистичен тест, как се справяш с летенето (по-лесно е да си мислиш че си добър пилот и да не го подлагаш на съмнение или проверка). Участието в състезание е и вид подготовка на това да излиташ, летиш или се приземяваш с много други хора в ограничено пространство, които изобилстват при тандемните полети.
Ето, защо като критерии за тандемен пилот препоръчвам да си участвал поне в 2 състезания.
И поне 3 полета над 50 км, което показва че можеш да летиш в термични условия.

Естествено, за да летиш безопасно с друг трябва да можеш сам уверено да се справяш с извънредни ситуации. Да можеш да симулираш и излизаш от колапси, спирали, сривове, негативки - все неща от реалното летене.
Та за друг критерии предлагам да си изкарал 2 СИВ курса или поне да демонстрираш 2 срива и 2 спирали.

Познавам тандемни пилоти, които заслепени от високо самочувствие, пари или самота са пренебрегнали горните препоръки и сега са доста адекватни тандемни пилоти, но сеганшното им ниво е достигнатo с цената на много осъзнато или неосъзнато рискуване живота и здравето на други хора, което може сериозно да навреди на всички ни.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Критерии за тандемни пилоти
МнениеПубликувано на: Пон Юли 31, 2017 10:43 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1007
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Имайки предвид нивото на поеманата отговорност, за мен лично критериите трябва да са изброените вече от Ники +:

Минимум 4 години опит - смелостта (и безотговрността) на един пилот следва формата на камбана през първите 5 години от летателната му кариера - през първите години всички млади пилоти са консервативни понеже осъзнават собственото си ниво на некомпетентност. През 2-4 година човек взема най-смелите решения решавайки че морето му е до колене. Обикновено след 4-тата година младите пилоти започват постепенно да осъзнават че не са безсмъртни и грешните решения водят след себе си лоши последствия. Сигурен съм че ако всички се замислят през кой момент от летателната им кариера са имали най-много разминавания като бройка - отговорът ще е през първите 4 години!

Минимум 300-400 летателни часа за не по малко от 300 -400 полета - Средно-статистическият уикенд пилот прави по около 50 часа годишно - това обаче е минимумът за безопасно летене според мен - подобен лимит би отсял пилотите които не летят достатъчно или би ги принудил да компенсират липсата на нальот с летателен стаж в години. При всички положения обаче според мен това е минимумът часове за които един човек може да мине през достатъчно разнообразие от условия и ситуации. При обсъждането на правилата за настоящите тандемни лицензи имаше точка която искаше заверени 500 летателни часа - незнайно защо тази точка отпадна преди приемането на правилата - подозирам обаче че хора замесени в изготвянето на правилата сами не покриваха някой изисквания и затова ги модифицираха - но това е друга тема.

Поне 100 часа опит на крило клас EN C/ LTF 2 или по-горен - Летенето с различни по килограми пасажери може значително да промени летателните характеристики на едно крило - много често се лети с ненатоварено/претоварено крило. Тандемите по-принцип са с по-високо крило натоварване изискващо по прецизен контрол в някой ситуации.

Прелети над 30 км от поне 3 различни места - облитането на нови места доставя богато разнообразие от опит в преценка на терен и условия. В България все още има пилоти които летят изключително добре ... само на Витоша например или само на Шумен и тн. Свикването с особеностите на едно място не те прави добър пилот - просто те прави приспособен за това място.

За момента се сещам за това.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов