Цитат:
докато имаше един такъв сървър пилотите нямаха колебание къде да си публикуват траклоговете, но сега при наличието на толкова много сървъри някои публикуват на едно място, други на друго и така нито един от сървърите не съдържа пълната информация...
Дидо, не те ли притеснява думата "пълната информация". Звучи като "пълен контрол". Макар че най-често става въпрос за злоупотреби.
Спомням си как в първите години на OLC разработките, някои разработчици искаха да продават "глобална база данни със стартове и термики". Съгласен съм, че положили известен труд да обобщят данните, но аз също съм харчил пари за полетите които съм публикувал и не ми се струва честно, някой да иска пари въз основа на доброволното ми дарение.
Цитат:
както и преди съм казвал - ние свободните пилоти имаме едно единствено правило за спазване и то е да не летим в подходите на летищата!
Ако някой те послуша може да влезе в затвора. Първо как ще дефинираш "подхода на летищата". Да не искаш да кажеш че ще изучиш начина по който самолетите захождат при кацане и излитане и ще го спазваш? Около летищата има забранени за свободни полети зони (CTR). Към тези зони, трябва да добавим почти перманентно активираните Временно Отделените Зони, които военната авиация ползва за учения. Такива са и полигоните. Още трябва да добавим зоната около държавната граница (мисля че беше широката 30 км).
Да не забравяме и неясния статут на летенето в Националните Паркове.
Ами то какво остава?
Само зоните на летища София, Пловдив, Варна, Бургас, Горна Оряховица, Долна Митрополия, Граф Игнатиево и Безмер сигурно обхващат 1/3 от България.
...
Не ме разбирайте погрешно. Аз не насърчавам пилотите да летят където си искат и да застрашават живота на другите.
Председателя на БНАК - г-н Калчев бе подхванал кампания за оптимизиране на въздушното пространство. Като пример посочва летището на Маями в чиято зона функционират 20 малки летища. При традиционния консерватизъм на чиновниците и полувоенно мислене, либерализъм във въздушното ни пространство ще има вероятно след десетки години. Дотогава сме виновни по подразбиране.
...
Цитат:
затова за мен лично варианта малката България да има два сървъра е безсмислено изхвърляне! трябва да има само един сървър и всички пилоти да си работят с него.
Не виждам защо разнообразието е изхвърляне. Неотдавна имаше неуспешен опит с един сървър, един код, една партия. След краха на държавния монопол, сме свидетели на крах на капиталистическата инициатива. Своеобразното конкуриране на частно/виртуално/филантропичния skynomad.net с обществения paragliding.bg няма ли да повиши качеството?
Предполагам, че понякога ти писва да се занимаваш с неблагодарната работа по разработката и развитието на paragliding.bg, но не бързай да съдиш, защото бъдещето е още неясно т.е. интересно.
Когато някой е слаб и иска да постигне нещо, той се обединява с друг. После трети и така нататък. Постепенно, организацията която създават заживява собствен живот и колкото по-силна става, толкова повече страда свободата на индивида. Тогава настъпват разделения, прегрупирания и така нататък. Това е естествен процес за държавите, ако щете за глутниците на вълците..
Затова предлагам да си обединим усилията, но да си оставим аварийни изходи. Нека опитаме да създадем няколко бази данни достъпни от различни места. Докато следваме едни и същи цели, данните могат да се обединяват в paragliding.bg. Там могат да се правят национални класации за прелети и така нататък.
...
Искаме или не, в съвременното общество сме свидетели на обединяване на постоянни разделения и нови формирования. Многото избор често е причина за нещастия и объркване. Живеем в изобилие от свобода. Нищо че не знаем какво да правим с нея. Пътища много...
Не забравайте, че човека е оцелял и развил, защото се е адаптирал. Никога не казвай никога.