Мощността, която трябва да се предаде е около 15 к.с. Разбира се зависи от редица фактори (обороти, хорда, стъпка и пр.) на основния винт от там се получава и за опашния. Тази мощност не представлява проблем за ремъците. Всеки един избор има предимства и недостатъци, като ремъчната предавка към опашния ротор при условие, че имаме 3.6 м радиус на основния ротор е гранично решение. Живота е малък(обикновено производителя дава таблици) а възможността да се скъса и попадне в основния или задни ротори не е малка. На Ротруей опашната греда е от алуминиева ламарина и това бе решение за тях над 10 години. Наскоро обаче минаха на валова предавка. Границите на точност трябва да са големи съответно и целесъобразния избор. Микро пукнатини се появават по цялата машина с течение на работата на различните възли и агрегати. Шасито на Роторуей например е предвидено за 2000 часа работа. Витлата ако си спомням са за около 500 и пр... Пак ще спомена математиката и практиката... Хелисайкъл, Драгонфлай и CH7 са единствените надеждни машини по справки на агенциите разследващи транспортни катастрофи, която четох преди време. Говорим разбира се за хоум мейд. Колкото повече литература чете човек - толкова повече обем от работа възниква, която трябва да бъде свършена за да лети винтокрилото. Като се започне стандартите (на FAA които имам аз и то не последните) за електрическите кабели и се стигне до проектиране на нещо толкова просто колкото е седалката например. В хеликоптерите обаче седалките се проектират така, че да пропадне за да не увреди гръбнака. Заедно с шасито се получава цяла система. А ако недай си боже да попаднете на осцилациите на А.П.Миль.... първо, тогава сте се отказали без да почвате. Ако сте направили вече машината в порядъка на изпитанията които практиката показва, че са около 70 часа, трябва да сте я разглобили поне 2-пъти, да премерите вчики компоненти какви измествания имат от първоначалните и всичко това трябва да е нанесено в надлежна проектантска документация не за ГВА а за дизайнера-конструктор. До тук беше лесната част. Да намериш аиркрафт грейд материали, възли, инструменти, винтове, гайки и пр. крепежи (и не само)в БГ за да си направиш заданието е равносилно на готов кит по 3....
Има една приказка на конструкторите: Не е проблем да го отлепиш от земята! Проблемите започват после...
Много ще се радвам на Петър машината да се получи...такава, каквато си я представям аз - да си пакнеш най-важните неща и да попътешестваш из някой континент... Дай боже всекиму
п.с. Ето например търся от около 2-3 седмици кой да ми ушие колани за трайка с катарами АустриАлпин и се оказва, че било трудна работа.... представете си за останалото ....