SkyNomad
https://forum.skynomad.net/

Връзка между пилот и шофьор
https://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=1616
Страница 1 от 2

Автор:  Rossen Balabanov [ Вто Юни 26, 2007 3:35 pm ]
Заглавие:  Връзка между пилот и шофьор

Вчера докато си карах покрай една слънчогледова нива и си мечтаех като се науча да летя (скоро) как бих искал да се намирам с залезно време точно над такава нива, че и даже да кацна на нея се замислих за възможните връзки между добрия шофьор и добрия пилот.

Идеята ми е да разбера дали има някаква връзка. Опитвам се да си докажа, че като съм добър шофьор ще стана и добър пилот.

Защото за да си добър шофьор е необходимо да имаш, някои от основните качества на пилот - бърза и правилна преценка; добър "окомер" за скорост и растояния: бистър мозък; отговорност.

Но дали това ще ми помогне да стана добър пилот. Я сега разкажете другата страна. Има ди добри шофьори между добрите пилоти?

Автор:  THE KITE [ Вто Юни 26, 2007 3:49 pm ]
Заглавие:  c c c . . .

c c c . . .

Автор:  pa4o [ Вто Юни 26, 2007 4:08 pm ]
Заглавие: 

Има връзка!!! Добрите шофьори са живите шофьори. Важи и за пилотите...
PS
Като се научиш да летиш няма да ти минава и през ума да кацаш в слънчогледова нива.
:D

Автор:  NIKOBR [ Вто Юни 26, 2007 6:59 pm ]
Заглавие:  Re: Връзка между пилот и шофьор

ross_6a6 написа:
как бих искал да се намирам с залезно време точно над такава нива, че и даже да кацна на нея


опитай всичко се научава най добре с опити особенно ако слънчогледа е презрял.....а може да пробваш и в царевица
успех........ :shock:

Автор:  THE KITE [ Вто Юни 26, 2007 7:01 pm ]
Заглавие:  sd

c c c c.c.c.c.c....i to s 5m/s nazad....

Автор:  Rossen Balabanov [ Вто Юни 26, 2007 9:18 pm ]
Заглавие: 

В момента, смятам, че не е чак толкова лоша идея. Току що е направил глави и трябва да е мен като памук:)

Автор:  THE KITE [ Вто Юни 26, 2007 9:29 pm ]
Заглавие:  :)

o da naistina sledv a6tite nqkolko dni i bez tui 6te 4ebiasva naistina ako bqga6 ot 6kvala 6te da e dobar omekutitel c c c c.. ne se ebavai s tiq ne 6ta pi4 Otgovora na vaprosa ti e >> NEMA VRAZKA GRAM KAPKA IDEINOST VRAZKATA E KOLKOTO EDI KAKVO SI NO IMA6 POKANA ZA CB TEAM SRE6TU kasa BIRA potd masata :) so zdrave i da se privarduva6 ///

Автор:  jifree [ Вто Юни 26, 2007 10:17 pm ]
Заглавие: 

седи коконата в новото БМВ и вика на приятелките си отвънка:
"Сега на каде да въртя", опитвайки се да паркира успоредно.
:)
мноо ясно че и в летенето ще е все така спъната
има значение но не е правило

Автор:  Мартин [ Вто Юни 26, 2007 10:36 pm ]
Заглавие: 

Абе ако си някой стреснат по-добре да не се качваш на парапланер.Хо пък го има и обратното.Пример:брат ми не е никъв във футбола.Доста зле с краката и е забавно да го гледаш,но пък като се качи на колело все се връща с медали,купи ала бала :) Та мисълта ми е всякви случаи има.
Па каката сигурно и книжка няма ама...има беИмве ;)

Автор:  nyankov [ Сря Юни 27, 2007 9:02 am ]
Заглавие: 

Честно казано и аз съм се питал същото.

Лично за мен няма нищо общо в двете даже са много различни. Аз мислех, че в летенето както в шофирането трябва да се реагира бързо и в много случай екстремно. Оказа се обаче че в летенето нещата се случват доста по-бавно и първо трябва да разбереш какво е станало, а тогава да реагираш.

Вярно е и друго - че и в летенето както и при шофирането реакциите стават почти машинални когато натрупаш достатъчно опит.

Но в началото, аналогията с шофирането по-скоро ще ти пречи отколкото да ти помага (както се случи и при мен) :)

Автор:  Rossen Balabanov [ Сря Юни 27, 2007 10:59 am ]
Заглавие: 

Напоследък това го виждам и чувам често. Може би наистина е така.

Изглежда сякаш пилотите повече пречат на крилата да летят отколкото им помагат.

Особено с по - нови крила. Някъде също четох, че доста тежки инциденти са свързани точно с това - с прекомерната намеса на пилота.

Другата седмица хълма е мой. ЩЕ видим:)

Между другото имате ли застраховки и какви?

Автор:  Мартин [ Сря Юни 27, 2007 11:29 am ]
Заглавие: 

Аз бях ходил да се застраховам преди един курс и исках да си направя за 1 седмица.Казаха ми,че ставало минимално за 6 месеца,а и цената не беше малка :) Навсякъде където ходих казваха,че не могат да ми направят за парапланеризъм,но все пак намерих.

Автор:  nyankov [ Сря Юни 27, 2007 3:22 pm ]
Заглавие: 

аз ходих в Армеец преди време. Казаха ми някаква разумна цена за застраховката, но обещетението за най-лошия случай беше от сорта на 2000 лв, което е направо нищо. Освен това ги избазиках дали все пак парапланеризма е в една графа с участие във военни и терористични действия и те ми отговориха че е точно в същата тарифа :)

Автор:  dachy [ Сря Юни 27, 2007 4:42 pm ]
Заглавие: 

За мен приликата между двете е в необходимостта от двигателна култура и мозък, който да я направлява. :)

Автор:  ВладиЧ [ Сря Юни 27, 2007 4:57 pm ]
Заглавие: 

Малко по-сложно е при летенето, защото действията се развиват в координатна система с 3D (по три оси), докато карането на превозно средство е в плоскост, в система с оси по 2D.
Напред-назад и наляво-надясно е при карането, а при летенето, плюс тези двете има и нагоре-надолу. :wink:
Освен това при карането има спирачки и можеш да спреш за да помислиш и решиш, какво да правиш, и след това пак да потеглиш. При летенето потеглиш ли трябва да вземаш решения и да ги изпълняваш в движение, крилото лети и няма да те чака да спреш и да умуваш... :)
Така че летенето със сигурност помага за подобряване на реакциите и точността, при шофирането, а за обратното положение не съм убеден. :wink:

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/