SkyNomad
https://forum.skynomad.net/

Забавен разговорен речник на термините
https://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=1084
Страница 3 от 8

Автор:  dachy [ Чет Сеп 28, 2006 9:10 pm ]
Заглавие: 

Xvarchilotoooo – индивид от неопределен тип.
Вид: някой от изчезналите подкласове на хомо сапиенс.
Пол: по-скоро мъжки /няма доказателства/.
Физическо състояние: добро, движи се на задните си крайници, без видими затруднения.
Психическо състояние: привидно нормален /няма доказателства/.
Средства за комуникация: точки, чертички и скоби - 3 в 1 – непреводимата комбинация... и мноооооого шльоковица.
Реч: членоразделна до определено време от денонощието.
Влиза в опасни комбинации с: крило, сбруя, каска и джапанки.
Да не се използва в тесни, мокри и закрити пространства.
Може да се използва при вятър и дъжд.
Препоръчителна употреба: в ротори, СВ-та и прашни дяволи.

Автор:  Красьо [ Пет Сеп 29, 2006 12:37 am ]
Заглавие: 

Допълнение за определението Фърчило:
Средства за комуникация: точки, чертички и скоби - 3 в 1 – непреводимата комбинация... и мноооооого шльоковица.
Препоръчителна употреба: в ротори, СВ-та...и прашни дяволи.
:lol:

Автор:  miro [ Пет Сеп 29, 2006 9:06 am ]
Заглавие: 

пригъзяване - специална техника за приземяване, при която в момента на достигане на земната повърхност краката се повдигат на височина над седалищните части на пилота, като по този начин се запазват от опасното им взаимодействие с различни релефни форми и се избягва необходимостта от тичане при по-висока земна скорост. Практикува се предимно от пилоти и пасажери от женски пол.

Автор:  dachy [ Пет Сеп 29, 2006 9:28 am ]
Заглавие: 

miro написа:
пригъзяване - специална техника за приземяване, ....
Практикува се предимно от пилоти и пасажери от женски пол.


Ха- ха, мноого смешно :( , чудех се кога ще стигнете до този термин :oops:

И ако искате да знаете, много си е хубаво да си кацаш така, пък!!!

Имам и снимки за доказателство :wink:

http://www.imagestation.com/album/pictu ... 2103595637

http://www.imagestation.com/album/pictu ... 2103500864

http://www.imagestation.com/album/pictu ... 2103499744

и така, до шестото ни кацане....

Мога да давам уроци, ако искате :twisted:

Автор:  miro [ Пет Сеп 29, 2006 1:08 pm ]
Заглавие: 

dachy написа:
Ха- ха, мноого смешно :(


Споко Дачи не се коси. Това е advanced техника и съм забелязал, че винаги е по добре да си кацнеш на дупето, отколкото на носа :idea: .

Автор:  dachy [ Пет Сеп 29, 2006 1:17 pm ]
Заглавие: 

miro написа:
... винаги е по добре да си кацнеш на дупето, отколкото на носа :idea: .


Ми да!!! :D :lol:

Е, то аз имам едно кацане на крака... Не е лошо... :roll:

Автор:  Viper_Weasel [ Пет Сеп 29, 2006 2:25 pm ]
Заглавие:  пенсионерско мазно!

"Прегряло" - когато дълго време е пекло слънце и въздухът се е нагрял дори и във височина, липсва температурен градиент или е много слаб(въздухът близко до земята и във височина е с малка температурна разлика), термиките почти липсват, а ако ги има са супер мазни и обикновенно слаби. (моля някои ако може да го формулира по-кратко и ясно, че аз иама навика да се впускам в обяснения :lol: )
"Пенсионерско мазно" - разновидност на мазните условия, ама толкова мазно на границата на "прегряване", ако откриеш термика ти иде да въртиш на 8-ца в нея :lol:

Относно пригъзяването - лошо няма, ако е станало веднъж без да искаш или инцидентно. При тандемите пилота е опитен и обикновенно проблеми няма, но силно зависи от терена на които се прилага и от условията, не трябва да става навик и не се препоръчва прилагането от самостоятелни пилоти защото лесно може да се превърне в "гръбнакотрошач" което не пожелавам на никого! :evil: Не разчитайте само на бекпротектора!

Много готин речник става! Браво!

Леки дълги и безавариини полети...и безопастни кацания! :D :wink:

Автор:  dachy [ Пет Сеп 29, 2006 2:40 pm ]
Заглавие:  Re: пенсионерско мазно!

Viper_Weasel написа:
Относно пригъзяването ... При тандемите пилота е опитен и обикновенно проблеми няма, но силно зависи от терена на които се прилага и от условията, не трябва да става навик и не се препоръчва прилагането от самостоятелни пилоти защото лесно може да се превърне в "гръбнакотрошач" което не пожелавам на никого! :evil: Не разчитайте само на бекпротектора!


Съзнавам това, но все така се случваше, че кацахме без вятър, а сме много тежки...
Ако някога полетя сама, нямам намерение да кацам на дупе, ако не се налага по изключение!

А за речника: Да, с общи усилия става супер! Благодаря на всички!!!

Автор:  Kik [ Пет Сеп 29, 2006 5:27 pm ]
Заглавие: 

Оцветяване - визуализиране на потока.
При подходящи условия може да се наблюдава визуализиране на въздушния поток под формата на разтеглени нишки и/или пелени от кондензирала водна пара, преди формирането на (или под) базата на облака.
П.С
Използвам "Поток" вместо "Термика" защото това би трябвало да се наблюдава при подходящи условия не само при вертикално движение на потока (според мен се дължи на смущения в температурния градиент и/или на наситеноста в микроскала, ако е така говори за хаотичния характер на потоците), но за съжаление нямам достатъчно наблюдения, така че всеки коментар от по-запознати с процеса би бил от полза. :wink:

Автор:  Kik [ Съб Сеп 30, 2006 9:22 pm ]
Заглавие: 

Чело - подходящ насрещен вятър за излитане и неподходящ за пикане.
Гръб - ами вятър откъм отзад - неподходящ за излитане и подходящт за пиш :lol:

Автор:  dachy [ Пон Окт 02, 2006 11:28 am ]
Заглавие: 

Добавих определение за Фалстарт:
„Фалстарт” – това не е да се *фалиш на старта, защото като те завлече крилото по баира е за всичко друго, но не и за хвалба.

Някога, преди около година, съм го чела някъде и ако не ме лъже паметта беше на сайта на Марин.
Така че го моля, хем да ми прости плагиатството :oops: , хем да помага... :P

Автор:  venelin [ Вто Окт 03, 2006 6:32 pm ]
Заглавие: 

май много употребяван термин е пропуснат....


"крив"....."криво е"

т. е. не е чело

вятъра е крив(колкото и да е чудно...)

Автор:  dachy [ Сря Окт 04, 2006 8:44 am ]
Заглавие: 

Вече е добавен... :wink:

Чакам определение за "да се намамиш".

Помагайте, не зарязвайте речника, моля :cry:

Автор:  venelin [ Сря Окт 04, 2006 9:05 am ]
Заглавие: 

"сринах се"
като си намалиш твърде много скоростта (например с двете команди се опиташ да спреш във въздуха...)
срив- има си точно определение в авиацията....нещо като....
твърде голям ъгъл на атака ,при който потока въздух обтичащ крилото се откъсва и то губи подемната си сила......

да го намамиш....да центроваш термиката,да го нагласиш,да го настроиш,да го уцелиш...

"релса" спльоскалник който се дави

Автор:  Xvar4ilotooo [ Чет Окт 05, 2006 3:41 pm ]
Заглавие:  lqldrt:)

4elo grab ili severoig moje i v kombinacia ot dvete 4elograbseveroiug------osnovna severna komponeta koqto biva spirana ot dnevniq xod na planinata za sopotskiq start stava vapros....

Страница 3 от 8 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/