Отварям тема за един най-обикновен полет, защото мисля че условията за деня бяха интересни и може би заслужават коментар.
Вчера - 10.10 неделя - явно деня беше отписан за повечето пилоти защото всички на които се обадих за летене вече си имаха други ангажименти или въобще не планираха такова.
Условията: слоеста облачност с различна плътност на около 1000-1200 м над терена (така изглеждаше над Варна, така беше и навътре до Невша, а и до където се виждаше на запад) , температура 11-12 градуса при земята , влажност Варна 86-88% , Невша 78-80% , вятър С-СИ - Варна 7-8м/с , Невша (От МТО станцията) 3-6м/с
На старта (12.15ч) вече имаше отказващи се заради силен вятър, които след малко си тръгнаха.
След малко стоене на ръба установих следния цикъл на вятъра С , 3-4м/с - около 5-7мин. и С-СИ 5-7м/с около 3-4мин.
Излитането в минимума беше безпроблемно, склона поддържаше на около 40-50м над старта. (всички височини са над старта на Невша защото преди излитане не си настроих надморската височина и ползвах само нулирания на старта висотомер)
Пред склона имаше качвания - 1- 1.5м/с с които лесно се достигаше височина 120-130м. Първите 2-3 не успях да извъртя , но после "усетих" че са някак "сплеснати" в посока С-Ю съответно с едно от следващите се извадих до 400-450м , върнах се на склона - вятъра беше около 5м/с С и с още 2 такива до 900м. (над старта) където беше базата на по-тъмните блаци- по-светлите бяха по-високо. Общо взето разположението на облаците беше на ивици (валове) - по-тъмни и по-светли , разтеглени в посока И-З (перпендикулярно на вятъра)
Тъй като бях сам и нямах никаква организация за пускане на някъде (а нямам тренинга на Доктора - да се прибирам от всякакви трансбалкански полети
) реших да летя в района, защото условията изглеждаха интересни , а именно - иамше области на качване - 0.5 до 1.5м/с , основно под тъмните облаци силно разтеглени И-З (като облаците) и зони в които на практика нямаше низходящо. И в едните и в другите беше ламинарно. На границата м/у тях беше доста турболентно , без мощни подхвърляния или смъквания , но крилото се държеше все едно няма налягане и като цяло пропадаше с 2-3м/с , а в сбруята усещането беше все едно се возиш на каруца по калдаръм.
Като цяло можеше да се лети навсякъде без да се върти като се поддържаше височина 700-750м. - и така до Таушана, после Млада Гвардия, Венчан, Невша , Могилата до Каспичан и там се усетих че вятъра е станал много източен. На връщане трябваше да натискам доста спийд системата и съответно пропаднах под тази зона на поддръжка, но височината стигна за кацане на поляната до Невша.
И така се получиха едни почти 40км. по маршрут в района без нито едно въртене.
Интересно до къде можеше да се простират тези условия ако се летеше в една посока и коя щеше да е вярната посока?
Оставям място за коментар...........
П.С И друг път съм летял на подобни условия, но сега бях сам и нямше какво друго да правя освен да се возя и да следя какво се случва