Само да добавя за латите. По старите крила латите им са правени най-често от алуминиева сплав 6061, която е сравнително мека и наистина е важно да се сравняват латите с шаблона през 2-3 летенета. По-новите крила, да речем произведени след 1990-та година, имат лати от сплав 7075 Т6, която е много по твърда и жилава и не се поддава лесно на кривене, затова меренето с шаблона става доста рядко, най-вече след инциденти. От нормална употреба и транспорт тези лати практически не се влияят. Още по-новите крила имат лати от карбон и алуминий 7075, и също са много неподатливи на кривене. Що се отнася до крененето, всеки случай е индивидуален и трябва да се намери причината за крена. Може да са бедрата, може да е натягането в края на платното, усукването в края на крилото, може да са не-симетрични лати, може да е по-натегнати / хлабави ластици на латите, може дори да е просто поради факта че един пилот е летял в термика 20 години винаги в ляв завой и едното полукрило платното му да се е разтегнало повече от другото. При стари крила може да се очаква всичко. В инструкциите на производителите се дават указания как да се коригира крена, понякога ако нищо друго не помага, се налага умишлено да се изкорубят или изправят малко последните две лати, за да се постигне прав полет.Това кривене се прави в много малки граници, да речем 1 инч изкорубеност в повече или по-малко.
|