SkyNomad
https://forum.skynomad.net/

Европейски шампионат по делтапланеризъм - Ager 2010
https://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=15&t=4108
Страница 2 от 2

Автор:  Oggy [ Чет Юли 22, 2010 9:25 am ]
Заглавие: 

Thanks за отговора. Не бях чувал за делтисти в пара състезания, освен за тези, които летят и с пара.

Аз също намирам, че БГ не е готова за организацията на голямо състезание - след като мога да направя сравнение с местата в Европа, подходящи за това. Едно време наивно си мислех, че Сопот може да стане - но сега, след като познавам почти всички останали места в EU - наистина мисля, че в БГ има още много да се желае.
Особено за делта - все пак аз имам опита със западни делтапилоти от 1992 г.

Ами дано и ти полетиш с делта, че да се позасили интереса в БГ :wink:

Ние отиваме да опитаме рампата на Околчица - ако не загарми рано днес

Автор:  niki [ Чет Юли 22, 2010 9:59 am ]
Заглавие: 

Като гледам постиженията на делтата аз също се изкушавам да пролетя на делта и сигурно е срамота като живея на Сопот да не го правя. Но засега не мога да си го позволя финансово. Още се въздържам като гледам излитанията и особено кацанията на делта планеристите.

По време на това състезание с доста спокойни условия имаше следните инциденти:
- две забивания във земята и изпадане в безсъзнание на пилотите (единия е номер едно в световната делта ранк листа)
- счупена ключица
- поне 10 навяхвания + ожулвания и външни наранявания
- поне 5 сблъсъка/тръквания във въздуха (без последствия)
- поне едно преобръщане (без последствие)
- поне 10 счупени трапеца
........

Аеродинамичното качество на делтите не е много по-голямо от това на парапланерите, но основното предимство е големия скоростен диапазон. Също полета протича при много по-високо ниво на концентрация, което освен че е кеф, също води до по-бърза умора.
.....

Вчера бе може би последния ден на състезанието. Времето бе предфронтално с влага и силен ЮИ вятър. Бе дадена 67 км задача с разцъкване зад старта, където сложния терен смекчаваше вятъра и позволи 40 пилота да достигнат целта.
Първи е Christian Ciech.

След излитането на делтите, аз също излетях. На моменти зависвах докато стигна зоните на перпендикулярно обтичане на хребета. Там успях да се извадя до базата (около 200 метра над билото) и пуснах назад с очакването за напрегнат ръкопашен бой с турбуленцията на планината (представете си че сте в ротора на острата част на Врачанската планина при силен вятър). За пореден път се убедих че повечето влага в атмосферата означава повече нестабилност, а повечето нестабилност означава по-меки ротори и турбуленция.
После успях да хвана добра термика на място където се събираха 2 долинни вятъра и стигнах целта.
Въобще летенето в сложен терен при силен вятър развива силно въображението. Въображението за това как се обтича терена, къде трябва да бъдеш и какво може да ти се случи :twisted:

Автор:  niki [ Нед Юли 25, 2010 12:14 pm ]
Заглавие: 

В петък завърши и последния ден на състезанието.

Предната нощ валя добре и на сутринта от земята се вдигаше пара, а небето бе запушено. Въпреки всичко организаторите ни качиха на старта и прогнозата за изчистване на небето се сбъдна - класическа следфронтална картинка на синьо небе с изчистени кумулуси и далечна видимост. Другото което ме впечатли бе магията на планината - имаше челен Ю вятър на старта отгоре на билото въпреки основния силен ЗСЗ във височина. По нашите планини по билата обикновено духа основния вятър. На Сопот често става въпреки северния вятър, защото старта е закътан от по-високото било отзад.

Бе дадена 87 км задача с летене на юг до един манастир и после дълга отсечка по вятъра в посока Барселона.

Финишираха половината състезатели. Интересно бе че въпреки че повечето летене бе по-вятъра прелетните скорости не можаха да надминат скоростите от деня с 200 км задача. Явно силата на термиките си остава значителен фактор за прелетната скорост.

Временните резултати бяха публикувани в 10 вечерта, но по време на 2 часовия период за изчакване преди обявяване на официалните резултати имаше протест от страна на Крисчиян Чех относно разминаване на физическата и виртуалната линия на финала. Това доведе до промяна в класирането и французите също протестираха от своя страна. Гостите, състезателите и официалните лица трябваше да изчакат още доста докато стюардите убедят състезателите да се откажат от протестите си (не засягащи челните места, а само индивидуални класирания назад в листата). Извод за други ръководители на състезания - откажете се от физическа линия.

На края и резултатите:

първи - Геролф Хейнрих, Австрия - заслужи си го макар че ако състезанието повече можеше да загуби търпение. Между другото това е един от създателите на GAP (Gerolf, Angelo, Peter) формулата за оценяване на резултатите от нашите състезание. Казват че е конкструктора, който е възкресил Мойес.

втори - Томас Уейзенбергер, Австрия - човека който наскоро направи рекордния 300 км триъгълник.

трети - Атила от Унгария - устойчивост и постоянство

По нации първи са италианците, после австрийците и трети - швейцарците.

Шампионка стана дивата рускиня Юлия Кучеренко.

Автор:  Stavel [ Пон Юли 26, 2010 12:23 pm ]
Заглавие: 

Няма по-точно описание за Юлия от "дивата рускиня" :D

Автор:  Oggy [ Нед Авг 01, 2010 12:52 am ]
Заглавие: 

niki написа:

Аеродинамичното качество на делтите не е много по-голямо от това на парапланерите, но основното предимство е големия скоростен диапазон.


Как може да обясниш по-големия скоростен диапазон на делтите - без голяма разлика в качеството?

Автор:  niki [ Нед Авг 01, 2010 3:27 pm ]
Заглавие: 

Не съм правил статистика на запасните по време на парапланериски състезания от първа категория, но признавам че ги има. Не приемай обобщението ми на инцидентите на делта състезанието като твърдение че е по-опасно от парапланеризма. Просто там полетите протичат с по-високо ниво на концентрация и си имат специфични инциденти, различни от парапланеризма.
....

относно по-големия скоростен диапазон на делтапланерите в сравнение с парапланерите - мисля че основната причина е твърдостта на конструкцията, която позволява по-добро аеродинамично качество при по-големи скорости и допълнително по-добро конвертиране на скорост във височина и обратно.

Автор:  DVD [ Нед Авг 01, 2010 3:31 pm ]
Заглавие: 

според мен пък делтите имат такъв скоростен диапазон и качество на висока скорост заради по-малката (в пъти) челна площ

Автор:  million_miracles [ Сря Мар 30, 2011 8:10 am ]
Заглавие:  Re:

niki написа:
разбрах че делтите могат също добре да въртят в термика и по нищо не отстъпват на парата

Дано и сега на Националното 2011 се подтвърди мнението ти.
Надявам се да мине отлично и дай боже поне европейско в най-скоро време.

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/