Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:45 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Управление на риска
МнениеПубликувано на: Пон Юли 20, 2020 8:22 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Здравейте!

За съжаление продължаваме да ставаме свидетели на тежки и фатални инциденти в парапланеризма, което е изключително тъжно за нашата малка общност и за съжаление освен, че стресира нас самите като пилоти, носи не малко грижи и тревоги на нашите близки.

Темата с риска и инцидентите не еднократно е коментирана, но това изглежда не е достатъчно и основният проблем според мен е, че в България ни липсва истинската клубна среда и йерархична структура съществуващи в развитите държави в авиационно отношение.

Причините са разнородни, като в голяма част са и финансови.

Няма национална политика на държавно и общинско ниво, която да поддържа съществуването на клубове, както например е в Румъния, а това води до голяма доза индивидуализъм в нашите среди.

Новодошлите в паряпланеризмама бързо напускат "гнездото" на училището (ако въобще са преминали обучение в такова) и поемат по своя самостоятелен път, като в общия случай притежават знания и умения под критичния минимум за безопасно летене.

В държавите с клубна култура, тези пилоти попадат в клубната среда, където продължават да трупат знания и опит, докато достигнат едно приемливо ниво на безопасност.

В България разчитаме на евентуална помощ от по-опитните пилоти които срещаме на старта, или от наши приятели с повече опит с които летим в група, но този подход не е ефикасен, защото все пак, всеки е отишъл да лети за собствено удоволствие и едва ли може да отдели необходимото внимание на по-неопитния.

Нещата в общия случай се свеждат до "арв давай, сега е момента", а често пъти неопитни пилоти попадат в ситуации с които не са способни да се справят заради "стадия ефект".

Виждайки, че по-опитните излитат, те биват подтикван от чувство за срам или прекалена самоувереност, без реално да оценяват ситуацията, възможностите на екипировката и способностите си.

Също така има и някои особености на народно-психологията, които ни правят по-големи индивидуалисти, което в случая е голям негатив.

Тези и подобни на тези проблеми са добре известни в "голямата авиация" и има доста изписано по въпроса с управление на риска.

Риск има и винаги ще има, но нашата работа е чрез трупа е на познания и опит, които водяд до правилна преценка, да намалим риска до приемлив минимум.

Съветвам ви да прочетете глава 2-ра от тази книга наречена "Aeronautical Decision Making" https://www.faa.gov/regulations_policie ... ndbook.pdf

В нея има доста полезна информация за методите на взимане на решения и управлението на риска.

Пожелавам ви красиви и без аварийни полети, и помнете:
Safeti first, last and aways!

Както казва един приятел, "И да се привардувате!"

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Управление на риска
МнениеПубликувано на: Пон Юли 20, 2020 8:43 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Извинявайте за правописните грешки, но писах от телефона и ме прегледах текста.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов