Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 3:32 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: МИГ 29 срещу парапланер
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2020 7:01 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
RvE написа:
На тях би трябвало парапланерист с пуснато това приложение да им излезе като един код, който се дава от въпросния донгъл.


Само леко да те допълня и поправя.
Никой, никъде няма да те вижда.
Това което закачаш към телефона не е донгъл, а SDR (софтуерно управляван радиоприемник). Андроид приложението го настройва на необходимите честоти - 1090MHz за най-популярния вариант на ADS-B out хардуер (Extended squitter), който е съвместен със самолетния ModeS транспондер или 978MHz за разпространените предимно в щатите UAT (Universal access Transceiver) ADS-B in&out устройства - и след това декодира приетите съобщения. Нищо не можеш да излъчваш, а да не говорим че няма законен начи просто да си напазаруваш нещо от интернет и да започнеш да излъчваш на 1090MHz. Би трябвало да те подгонят ит КРС много бързо. За да правиш ADS broadcast трябва да си лицензиран за тази цел и да ти е назначен уникален адрес.

Иначе за любители на джажджите, такъв портативен SDR приемник е идеален. Може да се използва за какво ли не - прослушване на гласовата комуникация (ако си нямате достъп до air band на любителската радиостанция), за ADS-B приемник, както е я случая и т.н.

Трябва да се има предвид, че това нещо харчи доста ток. Няма как да се ползва в мобилен сценарий без голяма външна батерия.

Иначе реално ще ти даде същата информация, която можеш да видиш на flightradar24, но без закъснение във времето и без ограничението да имаш покритие на мобилната мрежа и интернет (което са съществени предимства, ако си на 3000м и се ослушваш като гърмян заек дали няма да дочуеш рев на мотори)

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: МИГ 29 срещу парапланер
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2020 8:03 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 219
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
И тук идва въпросът как в реалния живот на 3000м си ровиш в джаджите, стигаш до заключение, че идва самолет, установяваш точно откъде ще изкочи и предприемаш някакви маневри.. :lol:

_________________
Skywalk Mint


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: МИГ 29 срещу парапланер
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2020 10:17 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Marv написа:
И тук идва въпросът как в реалния живот на 3000м си ровиш в джаджите, стигаш до заключение, че идва самолет, установяваш точно откъде ще изкочи и предприемаш някакви маневри.. :lol:


Ами не знам. Ако няма очевидна посока за бягство, предполагам че започваш да се молиш да ти се размине.

В реалния живот съм имал друг сценарии на използване на тази информация, които е бил ОК - намирам се на място и височина, където имам известно съмнение, че може да възникне проблем, проврявам на flightradar24 ситуацията, виждам че всичко е наред и спокойно се изнизвам в набелязаната посока без да се шашкам много-много и да се ослушвам постоянно.

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: МИГ 29 срещу парапланер
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2020 1:58 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Според мен да се мисли в направлението "сблъскване с голям пътнически самолет" е безсмислено защото те летят само и единствено в контролираното въздушно пространство където ние не би трябвало изобщо да влизаме. Много сме далеч от деня в който ще можем на базата на някакъв малък транспондер и радио връзка с РВД да влезем изрядно в такъв тип пространство... Това може да се случи (и се е случвало) в Западна Европа, но за разлика от Булгаристан - там има стремеж нещата да се случват, докато тук има стремеж да не се случват щото това са излишни главоболия.

Реалните проблеми, които имаме са:
1. Понякога се случва да се създадат/активират зони "по спешност" (за SAR, гасене на пожари и др. п.)

2. Понякога се стреля по ЦБ-та

3. Военните си резервират полвин България без да извършват реални полети

По първия проблем - той не е толкова проблем за нас колкото за пилотите на хеликоптерите. Всеки парапланерист с малко мозък в главата си ще се махне от траекторията на приближаващ хеликоптер и би трябвало да направи всичко възможно и по най-бърз начин да се разкара от района за да не му пречи на работата. Пилотите се страхуват да не предизвикат произшествие и да не ги разследват/уволнят/съдят и т.н. всички негативни последствия които могат да дойдат. Шефовете им също се страхуват да не стане тяхната служба причина за инцидент и после журналистически интерес, разследване и т.н. Този проблем може да се реши с предложението, което са направили на срещата - да се направи приложение през което на телефоните си да можем да получаваме в реално време нови заони ако има такива и активиране на съществуващи. Така който ползва това приложение във въздуха ще има информацията с доста минути преднина и съответно ще има време да излезе от активираната зона или пък да кацне.

По втория проблем - ракетите за ЦБ-та нямат пилот и са доста бързички. Заради това е най-добре ние самите да не се набутваме в зоните им на действие когато има шанс за преразвитие. Този проблем може да се реши като имаме точки на уредите си на всички действащи такива полигони в България. Ще направим всичко необходимо за да получим точните местоположения на всички действащи полигони.

По третия проблем - трябва да има стъпки и от двете страни: ние трябва да сме по-стриктни и да не навлизаме в активираните зони; те трябва да си активират зоните когато ще ги ползват и ако е възможно да не ги припокриват с най-често използваните места. С Пламен сме се захванали с подаването на зоните, в които най-често се лети, като за момента смятаме да подадем Сопот, Добростан, Шумен, Витоша и Коняво. Останалите места на които се лети често са Враца и Рила/Осогово, но за тези места никога не е имало проблеми със зони резервирани от военните.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: МИГ 29 срещу парапланер
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2020 2:15 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 177
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Благодаря на Ники за корекцията. Недочетох, че става дума за приемник, но се замислих, че не е уместно куцо, кьораво и сакато да се появява несанцкионирано по екраните на поднобни системи.

@Даниел - може би е добре да се подаде и Пъстрина. При полети в източна посока често се навлиза в зоните, активирани от Долна Митрополия.

_________________
I believe I can fly..
________________
Skywalk Chili 4 / Limited edition "Yellow"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: МИГ 29 срещу парапланер
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2020 2:39 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
На Пъстрина се лети много рядко. Ако има смисъл да се подава някоя зона в този район то това е Врачанския балкан.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: МИГ 29 срещу парапланер
МнениеПубликувано на: Пет Окт 02, 2020 5:35 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Всъщност има преносими ADS-B излъчватели - най-евтиният и малкият от които е SkyEcho https://uavionix.com/products/skyecho/. За ADS-B не се изисква допълнителен радио лиценз стига мощностите за излъчване да са под половин ват - каквито са и на тези малки излъчватели. Ниската мощност не трябва да ви притрснява - с 0,5 вата се постига обхват от поне 50 километра в който можете да виждате други летателни апарати и те също да виждат вас. Недостатъка в момента е цената - подобен предавател е към 600 евро.

По евтина алтернатива e http://stratux.me - за половината цена се сглабя малко по грубо усторйсто което изпълнява същите функции.

Най-евтината алтернатива е Open Glider Network - мрежа за предаване на фларм и АДСБ сигнали изградена на принципа на APRS която приема в реално време, АДСБ, ФЛАРМ и ОГН сигнали. За да действа тази мрежа е нужно в българия да се постявт повече баови станции - за момента има 4 работещи - на Разград, Горна Оряховица, Габрово и Сопот. Обхвата на всяка станция е с радиус от около 50 км и в реално време (закъснение от рода на 3-4 секунди) предава данни от мобилни тракери като този: https://github.com/lyusupov/SoftRF/wiki/Prime-Edition-MkII

Тази година направих станцията в Сопот и я тествах (в момента не е активна защото сменям антената с по-мощна). Тракерите работят идеално и могат да се използват и за търсене при аварийни ситуации защото не зависят от GSM сигнал. Тракерите струват 20-тина долара и са изключително лесни за работа. Всеки тракер може да комуникира и вижда виски подобни тракери използващи същият протокол в радиус от 10-тина км. Ако използвате на уреда си XC Soar/XC Track или друг уред имащ връзка с OGN като тези на naviter, XCTracer, Skytrax виждате в реално време местоположението, скоростта, височината и качването/пропадането на всички в радиус от 10 км. Хубавото е че функцията за проследяване може и да се изключва но все още да предупреждава самолети с включен фларм за вас.
За догодина предвиждам изграждане на няколко станции които да покриват района на Стара Планина и лично аз предвиждам закупуването на по-голяма бройка тракери. Ще се радвам да помогна на всеки който би имал възможност и желание за поставяне на базова станция в неговото населено място - колкото повече станции толкова по-добре. Скайномад ще финансира поставянето на няколко станции, ако искате да поставите подобна станция в близост до мястото си за летене всичко което се изисква е относително чиста видимост на мястото за монтаж, ток и интернет връзка. КОнсумацията на интернет и ток на станцията е нищожна, а материалите за направата и излизат някъде около 80-90 лв.

Подобна мрежа от станции работи изключително активно в централна европа като мрежата на OGN получи награда от ЕАСА за най-добра иновация повишаваща въздушната безопасност в Европа и по света. Смятам че с едно добре оформено предложение дори ГВА може да се включи във финансирнето на подобен проект приположение че финансирането веротно ще е нищожна сума в сравнение с разработката на приложение.

Ще отворя отделна тема за OGN мрежата и тракерите.
https://glidertracker.de
https://www.gliderradar.com/center/41.94111,25.03784/zoom/9/time/15
https://live.glidernet.org/#c=46.84761,19.92459&z=6&s=1

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: МИГ 29 срещу парапланер
МнениеПубликувано на: Пон Окт 05, 2020 7:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Skyhiker написа:
DVD написа:
Не очаквам да има какъвто и да е напредък на една такава среща направена по повод някакви нарушения. Срещи, на които да се "защитават интереси" както казвате, трябва да се провеждат в спокойни моменти.

Въпреки това мисля, че е добре някой да отиде, най-малкото за да им обясни, че ние полагаме усилия да информираме и да обучаваме пилотите (включително гостите ни от чужбина), но в крайна сметка всеки решава сам за себе си къде да лети...

Точно така!

Мисля , че това е най-късия ти пост евър.
Поздравявам те!

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: МИГ 29 срещу парапланер
МнениеПубликувано на: Сря Окт 07, 2020 10:23 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Djubaca написа:
Skyhiker написа:
DVD написа:
Не очаквам да има какъвто и да е напредък на една такава среща направена по повод някакви нарушения. Срещи, на които да се "защитават интереси" както казвате, трябва да се провеждат в спокойни моменти.

Въпреки това мисля, че е добре някой да отиде, най-малкото за да им обясни, че ние полагаме усилия да информираме и да обучаваме пилотите (включително гостите ни от чужбина), но в крайна сметка всеки решава сам за себе си къде да лети...

Точно така!

Мисля , че това е най-късия ти пост евър.
Поздравявам те!

.|. ;)

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 39 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов