SkyNomad
https://forum.skynomad.net/

МИГ 29 срещу парапланер
https://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=18&t=10688
Страница 3 от 3

Автор:  nvelev [ Пет Окт 02, 2020 7:01 am ]
Заглавие:  Re: МИГ 29 срещу парапланер

RvE написа:
На тях би трябвало парапланерист с пуснато това приложение да им излезе като един код, който се дава от въпросния донгъл.


Само леко да те допълня и поправя.
Никой, никъде няма да те вижда.
Това което закачаш към телефона не е донгъл, а SDR (софтуерно управляван радиоприемник). Андроид приложението го настройва на необходимите честоти - 1090MHz за най-популярния вариант на ADS-B out хардуер (Extended squitter), който е съвместен със самолетния ModeS транспондер или 978MHz за разпространените предимно в щатите UAT (Universal access Transceiver) ADS-B in&out устройства - и след това декодира приетите съобщения. Нищо не можеш да излъчваш, а да не говорим че няма законен начи просто да си напазаруваш нещо от интернет и да започнеш да излъчваш на 1090MHz. Би трябвало да те подгонят ит КРС много бързо. За да правиш ADS broadcast трябва да си лицензиран за тази цел и да ти е назначен уникален адрес.

Иначе за любители на джажджите, такъв портативен SDR приемник е идеален. Може да се използва за какво ли не - прослушване на гласовата комуникация (ако си нямате достъп до air band на любителската радиостанция), за ADS-B приемник, както е я случая и т.н.

Трябва да се има предвид, че това нещо харчи доста ток. Няма как да се ползва в мобилен сценарий без голяма външна батерия.

Иначе реално ще ти даде същата информация, която можеш да видиш на flightradar24, но без закъснение във времето и без ограничението да имаш покритие на мобилната мрежа и интернет (което са съществени предимства, ако си на 3000м и се ослушваш като гърмян заек дали няма да дочуеш рев на мотори)

Автор:  Marv [ Пет Окт 02, 2020 8:03 am ]
Заглавие:  Re: МИГ 29 срещу парапланер

И тук идва въпросът как в реалния живот на 3000м си ровиш в джаджите, стигаш до заключение, че идва самолет, установяваш точно откъде ще изкочи и предприемаш някакви маневри.. :lol:

Автор:  nvelev [ Пет Окт 02, 2020 10:17 am ]
Заглавие:  Re: МИГ 29 срещу парапланер

Marv написа:
И тук идва въпросът как в реалния живот на 3000м си ровиш в джаджите, стигаш до заключение, че идва самолет, установяваш точно откъде ще изкочи и предприемаш някакви маневри.. :lol:


Ами не знам. Ако няма очевидна посока за бягство, предполагам че започваш да се молиш да ти се размине.

В реалния живот съм имал друг сценарии на използване на тази информация, които е бил ОК - намирам се на място и височина, където имам известно съмнение, че може да възникне проблем, проврявам на flightradar24 ситуацията, виждам че всичко е наред и спокойно се изнизвам в набелязаната посока без да се шашкам много-много и да се ослушвам постоянно.

Автор:  DVD [ Пет Окт 02, 2020 1:58 pm ]
Заглавие:  Re: МИГ 29 срещу парапланер

Според мен да се мисли в направлението "сблъскване с голям пътнически самолет" е безсмислено защото те летят само и единствено в контролираното въздушно пространство където ние не би трябвало изобщо да влизаме. Много сме далеч от деня в който ще можем на базата на някакъв малък транспондер и радио връзка с РВД да влезем изрядно в такъв тип пространство... Това може да се случи (и се е случвало) в Западна Европа, но за разлика от Булгаристан - там има стремеж нещата да се случват, докато тук има стремеж да не се случват щото това са излишни главоболия.

Реалните проблеми, които имаме са:
1. Понякога се случва да се създадат/активират зони "по спешност" (за SAR, гасене на пожари и др. п.)

2. Понякога се стреля по ЦБ-та

3. Военните си резервират полвин България без да извършват реални полети

По първия проблем - той не е толкова проблем за нас колкото за пилотите на хеликоптерите. Всеки парапланерист с малко мозък в главата си ще се махне от траекторията на приближаващ хеликоптер и би трябвало да направи всичко възможно и по най-бърз начин да се разкара от района за да не му пречи на работата. Пилотите се страхуват да не предизвикат произшествие и да не ги разследват/уволнят/съдят и т.н. всички негативни последствия които могат да дойдат. Шефовете им също се страхуват да не стане тяхната служба причина за инцидент и после журналистически интерес, разследване и т.н. Този проблем може да се реши с предложението, което са направили на срещата - да се направи приложение през което на телефоните си да можем да получаваме в реално време нови заони ако има такива и активиране на съществуващи. Така който ползва това приложение във въздуха ще има информацията с доста минути преднина и съответно ще има време да излезе от активираната зона или пък да кацне.

По втория проблем - ракетите за ЦБ-та нямат пилот и са доста бързички. Заради това е най-добре ние самите да не се набутваме в зоните им на действие когато има шанс за преразвитие. Този проблем може да се реши като имаме точки на уредите си на всички действащи такива полигони в България. Ще направим всичко необходимо за да получим точните местоположения на всички действащи полигони.

По третия проблем - трябва да има стъпки и от двете страни: ние трябва да сме по-стриктни и да не навлизаме в активираните зони; те трябва да си активират зоните когато ще ги ползват и ако е възможно да не ги припокриват с най-често използваните места. С Пламен сме се захванали с подаването на зоните, в които най-често се лети, като за момента смятаме да подадем Сопот, Добростан, Шумен, Витоша и Коняво. Останалите места на които се лети често са Враца и Рила/Осогово, но за тези места никога не е имало проблеми със зони резервирани от военните.

Автор:  RvE [ Пет Окт 02, 2020 2:15 pm ]
Заглавие:  Re: МИГ 29 срещу парапланер

Благодаря на Ники за корекцията. Недочетох, че става дума за приемник, но се замислих, че не е уместно куцо, кьораво и сакато да се появява несанцкионирано по екраните на поднобни системи.

@Даниел - може би е добре да се подаде и Пъстрина. При полети в източна посока често се навлиза в зоните, активирани от Долна Митрополия.

Автор:  DVD [ Пет Окт 02, 2020 2:39 pm ]
Заглавие:  Re: МИГ 29 срещу парапланер

На Пъстрина се лети много рядко. Ако има смисъл да се подава някоя зона в този район то това е Врачанския балкан.

Автор:  Viper_Weasel [ Пет Окт 02, 2020 5:35 pm ]
Заглавие:  Re: МИГ 29 срещу парапланер

Всъщност има преносими ADS-B излъчватели - най-евтиният и малкият от които е SkyEcho https://uavionix.com/products/skyecho/. За ADS-B не се изисква допълнителен радио лиценз стига мощностите за излъчване да са под половин ват - каквито са и на тези малки излъчватели. Ниската мощност не трябва да ви притрснява - с 0,5 вата се постига обхват от поне 50 километра в който можете да виждате други летателни апарати и те също да виждат вас. Недостатъка в момента е цената - подобен предавател е към 600 евро.

По евтина алтернатива e http://stratux.me - за половината цена се сглабя малко по грубо усторйсто което изпълнява същите функции.

Най-евтината алтернатива е Open Glider Network - мрежа за предаване на фларм и АДСБ сигнали изградена на принципа на APRS която приема в реално време, АДСБ, ФЛАРМ и ОГН сигнали. За да действа тази мрежа е нужно в българия да се постявт повече баови станции - за момента има 4 работещи - на Разград, Горна Оряховица, Габрово и Сопот. Обхвата на всяка станция е с радиус от около 50 км и в реално време (закъснение от рода на 3-4 секунди) предава данни от мобилни тракери като този: https://github.com/lyusupov/SoftRF/wiki/Prime-Edition-MkII

Тази година направих станцията в Сопот и я тествах (в момента не е активна защото сменям антената с по-мощна). Тракерите работят идеално и могат да се използват и за търсене при аварийни ситуации защото не зависят от GSM сигнал. Тракерите струват 20-тина долара и са изключително лесни за работа. Всеки тракер може да комуникира и вижда виски подобни тракери използващи същият протокол в радиус от 10-тина км. Ако използвате на уреда си XC Soar/XC Track или друг уред имащ връзка с OGN като тези на naviter, XCTracer, Skytrax виждате в реално време местоположението, скоростта, височината и качването/пропадането на всички в радиус от 10 км. Хубавото е че функцията за проследяване може и да се изключва но все още да предупреждава самолети с включен фларм за вас.
За догодина предвиждам изграждане на няколко станции които да покриват района на Стара Планина и лично аз предвиждам закупуването на по-голяма бройка тракери. Ще се радвам да помогна на всеки който би имал възможност и желание за поставяне на базова станция в неговото населено място - колкото повече станции толкова по-добре. Скайномад ще финансира поставянето на няколко станции, ако искате да поставите подобна станция в близост до мястото си за летене всичко което се изисква е относително чиста видимост на мястото за монтаж, ток и интернет връзка. КОнсумацията на интернет и ток на станцията е нищожна, а материалите за направата и излизат някъде около 80-90 лв.

Подобна мрежа от станции работи изключително активно в централна европа като мрежата на OGN получи награда от ЕАСА за най-добра иновация повишаваща въздушната безопасност в Европа и по света. Смятам че с едно добре оформено предложение дори ГВА може да се включи във финансирнето на подобен проект приположение че финансирането веротно ще е нищожна сума в сравнение с разработката на приложение.

Ще отворя отделна тема за OGN мрежата и тракерите.
https://glidertracker.de
https://www.gliderradar.com/center/41.94111,25.03784/zoom/9/time/15
https://live.glidernet.org/#c=46.84761,19.92459&z=6&s=1

Автор:  Djubaca [ Пон Окт 05, 2020 7:14 pm ]
Заглавие:  Re: МИГ 29 срещу парапланер

Skyhiker написа:
DVD написа:
Не очаквам да има какъвто и да е напредък на една такава среща направена по повод някакви нарушения. Срещи, на които да се "защитават интереси" както казвате, трябва да се провеждат в спокойни моменти.

Въпреки това мисля, че е добре някой да отиде, най-малкото за да им обясни, че ние полагаме усилия да информираме и да обучаваме пилотите (включително гостите ни от чужбина), но в крайна сметка всеки решава сам за себе си къде да лети...

Точно така!

Мисля , че това е най-късия ти пост евър.
Поздравявам те!

Автор:  Skyhiker [ Сря Окт 07, 2020 10:23 pm ]
Заглавие:  Re: МИГ 29 срещу парапланер

Djubaca написа:
Skyhiker написа:
DVD написа:
Не очаквам да има какъвто и да е напредък на една такава среща направена по повод някакви нарушения. Срещи, на които да се "защитават интереси" както казвате, трябва да се провеждат в спокойни моменти.

Въпреки това мисля, че е добре някой да отиде, най-малкото за да им обясни, че ние полагаме усилия да информираме и да обучаваме пилотите (включително гостите ни от чужбина), но в крайна сметка всеки решава сам за себе си къде да лети...

Точно така!

Мисля , че това е най-късия ти пост евър.
Поздравявам те!

.|. ;)

Страница 3 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/