Правилата за Националния Отбор са измислени от Комисията по Парапланеризъм, която беше избрана на 5-и Декември 2008 на общо събрание на всички клубове които се занимават с парапланеризъм. В момента Комисията се състои от:
1. Георги Йорданов
2. Даниел Димов
3. Даниела Димитрова - председател
4. Орлин Димов
5. Явор Плашилски
Протокола от това събрание е в страницата "Документи" на официалния сайт -
http://paragliding.bg/documents
На това събрание се реши да се направи въпросния сайт, да се публикува всичко на него, на него да са обсъжданията и гласуванията на правилата и т.н.
Като сме мислили по правилата имахме предвид следните насоки: за състезанията които са с квоти (категория 1) държавата би трябвало да дава пари (така е във всички спортове) - държавата защо ще ги дава тези пари? Със сигурност тя не трябва да ги дава просто да си направи някой кефа, а трябва да ги дава за две най-генерални цели:
1. Развитие на съответния спорт в България - това е за да може догодина или след няколко години да се появят повече състезатели на световно ниво и да изпълняват втората точка
2. Повишаване на реномето на България в съответния спорт - това е за да може за все повече неща да се чува името на България и все повече хора да гледат на нас с респект
Има и много други съображения които са взети предвид за да се стигне до тези правила - който му е интересно да прочете дискусиите относно правилата... основните са:
1. Не е редно да се взимат резултати от предишни състезания категория 1 защото хората които вече са били в отбора (тоест ходили са на такива състезания) ще имат предимство
2. Като следствие от т. 1 се получава че не е редно да се взима и FAI рейтинга защото тези състезания го формират
3. Не е редно да се взимат всички задачи от дадена група (Лигата в нашия случай) защото може някой да отпадне от отбора по независещи от него причини - тоест трябва да има отпадания
4. Не е редно да се взимат резултати от състезания в чужбина защото те са свързани с много повече разходи и не всеки може да си ги позволи
5. Хубаво е да има едно голямо и доста решаващо състезание (Националния Шампионат) на което да се събират всички активни български състезатели
Въпреки че съображенията бяха такива (според мен и според още няколко души от Комисията) в крайна сметка правилата които се гласуваха не покриват всичките! Това обаче не е проблем защото за наистина добрите пилоти е много лесно да попаднат в Н.О. - както виждате Ясен се класира
само с участието си на едно единствено българско състезание! Това че не бил първи си е лично негова заслугата.
В резюме мога да кажа следното:
правилата в момента са в полза на силните пилоти които не допускат грешки и в полза на пилотите които ходят на PWC състезания.