Наближава 9.30ч. сутринта.Слънцето отдавна е изгряло над Покхара.Пред компаниите за тандемни полети винаги по това време цари оживление.Обичайните подвиквания между пилотите,тънки шеги и закачки,пасажерите гледат и слушат малко смутено,казвайки си може би:"с тия ли откачалки ще летим??".Мъкнат се раници,подготвят се камери,дават се последни инстукции.На отсрещната страна на улицата,в очуканото ресторантче,Хвърчилото,Махиндра и Джери свиват първите марихуани за деня.След няколко часа тяхната бройка ще бъде напълно неизвестна.
Колите потеглят,криволичейки и пробивайки си път във вечно задръстените улици,спазвайки някакви техни си правила,най-важното от които е,непрекъснатата употреба на клаксон.Някой беше казал,че на годишните технически прегледи проверявали само изправността на клаксоните.
Пасажерите са малко развълнувани.Обикновенно по няколко китайки и няколко европейци.Пилотите им обясняват,че пътуването до старта е най-опасната част от техният полет.
10ч.На двата старта вече е тъпкано с хора.Но никой не излита.Все още няма термики.Пилотите гледат напред и нагоре и търсят първите признаци на раздвижване.Пускат се първите прострелки,обикновено някой нови гъби,които винаги са щастливи,ако не срещнат термика по пътя си.Пасажерите гледат първите излетяли крила,ахкат,охкат,и бързат да направят първите си снимки.Тандемните пилоти започват своите рутинни приготовления.Вече е определено кой пасажер с кой пилот ще лети.Дават се инструкции.Китайците рядко говорят англииски,налага се да им се обяснява на китайски.Двете думи,които пилотите знаят на китайски,ходиш и бягаш,вършат идеална работа.
Аджей е готов и излита.Това е сигорен знак,че дежурната термика вече е заработила.Тандемните пилоти в Покхара са много добри. Рядко има удавили се.И много рядко има фалш-стартове.Даже ако дръпнеш крилото,то тръгне накриво и го пуснеш на земята, се счита за фалш-старт.Такива се случват по 2-3 на сто излитания.
След няколко минути в дежурната термика въртят 20-30 тандема и дузина руснаци,които са сериозна причина,пилотите да са винаги на щрек.Излитат и акро-крилата.Те направо се насочват към езерото,знаейки,че термиката не е достатъчно силна,за да ги извади.
Всеки ден в Покхара е слънчев.Още от първите дни на март се лети по къси панталони и тениска.Което е добре за акро-пилотите,защото когато падат във водата, по-лесно плуват.А падания в езерото не липсват.В разгара на сезона почти всеки ден има отваряне на парашути.
11ч.Всички тандеми са кацнали.Местните деца скатават крилата.Бусовете са пристигнали.Всички са готови да тръгват,изчакват само още двама трима от пасажерите да приключат с повръщането.Някои от пилотите са застанали на брега и си перат наповръщаните сбруи.Всичко е рутинно,никой не е изненадан от нищо.
В 12ч от офисите се взимат пасажерите за втория полет,а към 14ч,за третия,ако има такъв.Летателният ден обикновенно приключва преди 16ч.Слънцето бавно се скрива зад разпадащите се конгестоси,които до преди няколко часа изглеждаха като великани,а сега вече,като грохнали старци.
Някои от парапланеристите се прибират по хотелите за малка следобедна дрямка,други засядат в "My beauteful restorant",меката на марихуаната.Изваждат се всевъзможни лули,чибуци,свиват се огромни боздугани,подгрява се хашиш.На земята,до масата на Махиндра,винаги има една торба,голяма колкото торба Кауфленд( от големите),пълна с марихуана.Атмосферата е задушевна и приятелска.Носи се англииска реч с всевъзможни акценти.Вече се стъмва и се палят свещи,електричеството все още е дефицитно из тия географски ширини.Включват го само за по няколко часа на денонощието.
Кам 22ч,всички ресторантчета вече затварят,изведнъж главната улица опустява,непалците си лягат и заспиват преди 23ч. Някои от пилотите се отправят към "Busy bee",бар с оркестър,любимо място за много туристи.Вероятността да се натъкнеш там на подпиинали англичанки и холандки,със закачливи погледи, е повече от голяма.Макар да са ренесансов тип ( с наднормено тегло),ухажори никога не липсват.Местните гларуси са на линия.
Някаде след полунощ,хората започват да си разотиват,някои сами ,други с трофей,зависи кои колко убедителен е бил.Но пилотите са щастливи.Летателният ден в Покхара е приключил.Графата "инциденти" остана празна.
|