Уважаеми пилоти,
Първо бих искала да благодаря на всички, които изказват мнение и полагат усилия за четене и редактиране на качения работен вариант на „Ръководство за парапланериста”.
Като начало малко история: През 2006 УС на БНАК ни (на нас – пилотите на парапланери) постави задача да изработим вътрешен правилник за лицензиране, обучение на пилоти, тандемни пилоти, инструктори и технически лица. Комисията, заела се с този правилник бе в следния състав: Ирина Иванова, Орлин Димов, Христо Сливков, Димитър Ралев, Ангел Стаменов. В края на 2006 беше изработен кратък правилник за лицензиране, който е залегнал в основата на настоящото ръководство. За методика на обучение беше посочена системата ПараПро, преведена преди това от Мартин Мартинов. (За новодошлите в нашата общност- пилот от клуб Ротор, понастоящем живеещ и работещ извън България. Друго негово дело е всеизвестното лого на нашия клуб). За периода 2007 – 2008 тази кратка версия беше изпратена на всички клубове за коментари, бележки и с молба към желаещите да помогнат - да напишат по една глава...
В началото на 2009 беше избрана настоящата Комисия по парапланеризъм в състав: Даниела Димитрова – Председател, Даниел Димов, Орлин Димов, Георги Йорданов, Явор Плашилски, чиято основна цел беше до края на календарната година да бъде изработен окончателния вариант на документа. Цяла календарна година текоха обсъждания за логото на сайта paragliding.bg, колко трябва да се заплати за изработката му и т.н. все съществени въпроси. В началото на Февруари 2010, предложих да помогна за изработката на документа по две причини: първо се смятам за лично отговорна за протакането от 4 години, второ смятам, че не трябва да изпускаме изключителния шанс
сами да определим правилата. Информацията ми от г-н Калчев е, че от ГВА имаме краен срок 30.04.2010... Ще попитате иначе какво?.. Ами заплашили са, че ще забранят полетите с парапланери... Да, те не могат да хванат всички, но могат да хванат един от нас: Ако си спомняте през зимата на Банско арестуваха хора и им съставиха актове за по 500 лв за каране на ски извън пистите...
Какво се случи след като изпратих „Работен вариант на ръководството” на Дънди с молба за коментари и редакция? Тя каза, че се чувства нелегитимна и не може да даде официално становище... Така, че това, което четете е работен вариант. След отказа на настоящата комисия да се ангажира официално, аз се обърнах към г-н Калчев и УС на БНАК. Окончателния вариант е обработен от г-н Николай Калчев и ще бъде разгледан на събрание на УС на БНАК. След разглеждане и евентуално одобрение от ГВА, документът ще бъде качен на разработвания в момента сайт на БНАК.
Аз смятам, че пилотите, поради естеството на заниманията си би трябвало да бъдат една прогресивно мислеща и работеща за общото благо общност, а не група „форумни заядлици”. Смятам, че ако енергията, изхабена за нападки по форумите се употребяваше конструктивно, бихме били далеч по-напред в развитието си като спорт. Смятам, че ние сме тези, които трябва да си изработваме правилата, защото ние сме най-компетентни. Не може да чакаме непрекъснато да се „случи нещо” и да ни падне някоя наредба отгоре. Смятам, че имаме вътрешните организационни сили сами да осигурим безопасност на полетите. Само за пример: когато аз пролитах не се смяташе за необходимо притежанието на запасен парашут... Самата аз летях 1 и ½ година без такъв... Сега с общи усилия бихме изгонили всеки такъв „смелчак” от старта, т.е. за 13 години, нашата култура се променила значително и то към по-добро.
И накрая ще си позволя да цитирам един уважаван от мене човек и мой приятел: Вени Марковски: „Виновни сме ние, хората, които се отказахме да се борим за създаване на общество. Виновни сме, че отказваме да спазваме законите и правилата. Виновни сме, че предпочитаме да получаваме парите си, вместо да ги изработваме. Виновни сме, че сме агресивни, вместо толерантни. Виновни сме, че не вярваме в никой и нищо, а най-малко вярваме в себе си и в своите способности.” Целия материал тук.
http://blog.veni.com/?p=2521[url][/url]