SkyNomad
https://forum.skynomad.net/

Негативна спирала
https://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=3&t=288
Страница 2 от 3

Автор:  Доктора [ Сря Яну 12, 2005 9:59 pm ]
Заглавие: 

Стръмна позитивна спирала, последвана от рязко дърпане на вътрешното управление ... :?: :roll: ... като добавим и максимално тяло ... така не се ли правеше SAT :?:

Автор:  zort- [ Сря Яну 12, 2005 11:05 pm ]
Заглавие: 

Negativnata spirala e vurtene,predizvikano ot razli4noto obti4ane na polukrilata na paraplanera pre4ineno ot tova,4e ednata polovina e srinata(toest e preminala zadkriti4niq ugal na ataka).Rezultatut e vurtene pri koeto pilotut leti tu s liceto,tu s guza si napred.Tq ne e vurteneto predizvikano sled asimitri4en kolaps,i nqma ni6to ob6to s nego(kakto podoziram,4e se zablujdava Krasio).Pri neq kontriraneto na vurteneto bi ozna4avalo da se srine i drugata polovina-toest pulen sriv.Tova naistina e nqkakuv na4in za izlizane ot negativnata spirala,no trqbva po-golqma viso4ina,neobhodima za stabiliziraneto na pulniq sriv.Ako kriloto se pusne predi sriva da se e stabiliziral(vse o6te se vurti i ili e zad pilota)izlizaneto pak 6te e s golqmo asimitri4no gmurkane(kakto kaza Nikolai),pri tova po-golqmo otkolkoto ako se izleze po normalniq na4in,a immenno otpuskaneto na upravlenieto,koeto e predizvikalo sriva na polovinata.Za tova otpuskane ima po-podhodq6t moment-tozi v koito pilotut se vurti s liceto,a ne s gurba si napred.Obiknoveno pak posledva gmurkane,koeto se kontrira(sled otpuskaneto i dvete vi upravleniq sa gore i imate tazi vuzmojnost).Ako negativnata spirala se pravi sus sustezatelno i mnogo izto4eno krilo,kakto i s legnala zbruq,ima vuzmojnost da se nasu4ete okolo kolanite,ne6to koeto ponqkoga moje da blokira upravleniqta v momentnoto im polojenie-tuk ve4e ako nqmate golqma viso4ina i vurteneto vi pre4i da se razsu4ete izhoda e zapasniq(da ne zabravqme,4e toi ne ozna4ava 100 % spasenie).Kolkoto do strumnata spirala-strumna spirala ne ozna4ava poredica ot zavoi na 360.Pri neq propadaneto e 15,20,a moje i pove4e metra v sekunda.Obti4aneto na kriloto e ot drug tip-doblijava se ili e laminarno,pilotut izpitva golqmo pretovarvane.Pri tezi usloviq mi e trudno da si predstavq kak moje da se srine ednata polovina,a zvu4i absurdno tova da stane ot samosebe si.Nai-nakraq vi predlam da ne obsujdame takiva temi,za6toto qvno ne sme golemi specialisti,a nqkoi 4eteiiki moje da ni povqrva i tova da ima lo6i posledici.

Автор:  zort- [ Сря Яну 12, 2005 11:10 pm ]
Заглавие: 

Doktore,tova trqbva da stane predi da si q zadulbal,predi da e stanala strumna.Ina4e i SAT nqma da stane :D

Автор:  ВладиЧ [ Чет Яну 13, 2005 11:15 am ]
Заглавие:  За негативните спирали.

Мислех да не участвам повече в тази тема, но реших за последно да се намеся. Нещо като приказката за гърнето и похлуопака.:)))) А сега сериозно.
Тези работи, дето ги пишем тука не са отвлечен научен спор, а съвсем реални предупреждения за летатели, които не са попадали в подобни ситуации. Дано и никога не попадат!!!
Имам познат от София, който летеше със стар Бумеранг и при всеки опит за спирала още преди четвъртата витка крилото колапсираше и той береше много сериозни ядове. А имам и друг приятел който летеше с Дивайн и една рязка къса команда го вкара в негатив..., после хвърли резервен, който нямаше височина да се отвори, и после болница... Сега има титанови планки в задника. Имам и един друг познат, който лети с ново и сигурно крило Нова Артакс, но той пък обича да експериментира в полет. Както си лети и решава " Чакай сега да дръпна хей онази връвчица, за да видя какво ще стане?.... Чакай сега да дръпна другата...." Е ставаха разни "интересни" неща, в резултат на които вече няколко месеца не съм го виждал на баира да лети. Дано да не се е отказал изобщо от летенето.
Та мисълта ми е, че който иска да научи нещо важно, да прочете внимателно всички постинги по темата и да запомни, КАКВО НЕ ТРЯБВА ДА ПРАВИ, когато лети, или прави фигури, за да е здрав и да се кефи максимално на летенето и на живота си. :!:

Автор:  YaHooooO [ Съб Яну 15, 2005 1:59 pm ]
Заглавие: 

Добре де,някой не знае ли достоверна информация от ,мм примерно тест пилоти на DHV?Толкова много хора в света се занимават с парапланеризъм,а в Бг още спорим по такива вапроси.
А моето мнение,според казаното от инструктора ми,и така както аз го разбирам е,че:АКО ИМА НЯКАКВО ВЪРТЕНЕ,КОЕТО Е ОПАСНО-СПРИ ВЪРТЕНЕТО! Та,мисля,че ако първо плавно се натисне спирачката от страната на въртенето(тук може да се разминем в представите),т.е. противоположната на сринатата,крилото ще забави въртеливото си движение и ще го спре,независимо,че може би все още ще е сгънато на половина(но мисля че всички сме виждали как парапланер може да лети нормално дори със 50% колапс.

Не желая мнението ми да се приема като казано от човек,който се е спрявял успешно в такава ситуация!Просто излагам разсъжденията си.

Автор:  YaHooooO [ Нед Яну 16, 2005 10:19 am ]
Заглавие: 

Интересно,
този форум има регистрирани 150 потребитела,в тази тема са участвали всичко на всичко 7 човека включително и аз.Ако от тези 150 човека поне половината са видели тази тема (т.е.75 човека) излиза че 90% от хората или наистина няма какво да кажат(не знаят и не им пука) ,или това което го знаят го пазят за себе си ,или си мислят че едва ли на тях точно ще се случи .
Поздрави на всички :)

Автор:  niki [ Нед Яну 16, 2005 5:15 pm ]
Заглавие: 

ami mai e vreme da organzirame kurs za bezopasnost, shtoto mai za niakoi razhodkite do Oludeniz sa samo turizam 8)

Автор:  YaHooooO [ Нед Яну 16, 2005 6:08 pm ]
Заглавие: 

Много добра идея:)

Автор:  Росен [ Пон Яну 17, 2005 11:19 am ]
Заглавие: 

Браво Ники (YaHoooo) за анализа на отговорите. Жалко, че нито един пилот правил негативна спирала не сподели своя опит. Инструкторите ги разбирам, че знанията им струват пари и не са мотивирани да участват във форумите, но другите пилоти могат да споделят опита си. Все пак става въпрос за ситуация, в която може да се попадне по-много причини. Призивът на Ники Йотов не е лош, но това не изключва споделяне на опит във форума. Нали за това е Форум.

Автор:  pa4o [ Пон Яну 17, 2005 11:43 am ]
Заглавие: 

L2 - 2001/4/17 Негативна спирала.
Не бъркайте негативна спирала с дълбоката спирала. За да излезете от негативна спирала трябва да отпуснете напълно двете спирачки. Най-добре е да ги отпуснете, когато крилото е пред вас, така гмуркането на крилото ще е по-малко. Когато крилото излезе от спиралата ще се гмурне напред, Затова имайте готовност да контрирате със спирачките. При излизането има опасност и от парашутен срив.

L4 - 2001/2/3 Изпълнение на негативна спирала.
Негативната спирала се предизвиква само от пилота, волно или неволно. Парапланера изпада в тази фигура само когато пилотът натисне едната спирачка толкова много, че срине половината от крилото. Техника: Намалете скоростта и след това внезапно отпуснете едната спирачка и натиснете силно другата. При тази фигура има опасност усукване на коланите. Негативната спирала продължава, докато пилотът държи натисната спирачката и се прекратява, когато спирачката се отпусне напълно.


Тези съвети представляват опита на Jerome Daoust, събиран през годините.
Osven da pi6em ,ne e lo6o i da 4etem.Az sam vlizal v negativna-stava mnogo lesno ako si lek na kriloto.Spira6 go i darpa6 silno ednata spira4ka.Problema e 4e pri men se zasukaha kolanite i blokiraha spira4kite.Hvarlih rezerven ,no biah nisko i..........40 dni lejane.

Автор:  fosi [ Вто Яну 25, 2005 8:39 pm ]
Заглавие:  ...

guys tova koeto az znam i vladich iska da kaje e che kato zadylbae mnogo spiralata centyra na vyrtene otiva poveche kym kriloto (toest pilota se vyrti s po golqm radius ot kolkoto kriloto )i osven obtichaneto ot vyrteneto nadolu to zapochva da se obticha i ot strani i zapochva da kolapsira i ako ne go otpusnesh stava a-simetrichen kolaps i ot tam si ...
pone tova az znam. tova za SIV kursa ne e kofti idea. ohridskoto ezero e super nablizo i moje da se hodi non-stop. Moje lqtoto da se organizira neshto takova....

Автор:  Красьо [ Сря Яну 26, 2005 12:34 am ]
Заглавие: 

Идеята за СИВ-курс на Охридското езеро е добра.

Автор:  ВладиЧ [ Сря Яну 26, 2005 9:47 pm ]
Заглавие:  SIV- курс на Охридското езеро.

Аз не съм летял там и не знам какви са условията ,но ако стават и някой реши да организира ще участвам.
А не може ли да проведем един курс на Олудениз?

Автор:  Красьо [ Сря Яну 26, 2005 10:39 pm ]
Заглавие: 

Мисля че ще е по-евтино да се отиде до Крушево, пък е и по-близо :wink: . Хубаво е обаче да се разбере по-подробно за стартове, транспорт, условия и т.н. Трябва да се пита някой който е ходил на Охридското езеро и да си каже мнението по въпроса.

Автор:  niki [ Чет Яну 27, 2005 1:00 am ]
Заглавие: 

Ne sam bil v Ohrid no sa mi kazvali che ot prav polet izliyash nad vodata na 300 merta, koeto ne e dostatachno za akro. Drugia variant e da se naberesh na termika ama dali shte stava vseki den?

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/