Дърпането на пилота от ускоряването на крилото напред се получава от задействането на
индуктиращата способност при попадане на крилото във възходящ поток от термика, стръмен склон, отвес, надвес.
Не мисля, че 10-метровия скален венец на Невша е с обратен наклон и влияе съществено върху потока създаван от 200 метров гористо-грапав склон, освен за досадния ротор за разпънатите на старта крила.
Тази зима в Етиопия и Кения летях тандеми от два различни старта: единият бе вертикален скален отвес, който ме изстрелваше напред и нагоре, другият бе стръмен обрасъл с дървета склон, който ме изстрелваше напред и надолу. И в двата случая силата на вятъра бе 7-8 м/с, но различното поведение явно се дължеше от различните градиенти на вятъра.
Основната трудност на първия тип старт, бе да съчетая два вятъра - този, който духа на ръба и този, който усещам при мен и при полегналото на земята крило. Макар и в миниатюрен вариант, Невша също изисква подобно съчетание на тези два вятъра. Има още много да изучаваме вятъра и поведението на крилото. Работа, работа, работа
