Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:35 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 91 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 9:10 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Не мисля, че в първоначалния си пост Ники Йотов определя вина, описаното от него съвпада до голяма степен с видяното на клипа. Може би има някои леки нюанси в описанието относно това, че поведението на пилот Х е било в рамките на общоприетото за Сопот, а пилот Y е бил очевидно неопитен. През годините Ники е може би единствения до болка честен спрямо грешките си пилот, който е описвал критични ситуации със свои ученици, дори как излита тандем с незакачен пасажер. Колко други комерсиални пилоти и инструктори са го правили?

От там насетне тъй като за съжаление единият пилот е пострадал тежко и съвсем по човешки обира симпатиите на всички, в дискусията имаше тенденция другият пилот да бъде демонизиран - от "всичко е ясно с госпожицата" до "няма начин да е била само на сокчета", обсъден беше моралът на пилота и тн.

Предлагам да се фокусираме върху техническата част на анализа, и тук (с вътрешни кръвоизливи) съм принуден да подкрепя написаното и нарисуваното от Джамяров. За мен това е сближаване под приблизително 90 градуса, разликата във височините не е толкова голяма и би следвало двамата пилоти да имат видимост един спрямо друг и възможност да избегнат сблъсъка.
Формално погледнато може би Ваня има предимство, но аз не бих определил вината като само и единствено на другия пилот.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 11:10 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Angel_Sim написа:
Ще помоля Ники Йотов и Ивелин Калушков да изяснят какви отношения са имали преди инцидента с пилота X
Ангеле, вече бе написано, кой къде се е обучавал. Колко дълбоко искаш да навлеза в описание на отношенията ни и за колко години назад за да разбереш истината по сблъсъка?
Мен също ми прави впечатление, че никой от другата страна не изказва мнение, но трябва ли ние да мълчим, да не се разваля симетрията, да не излиза че само ние защитаваме само едната страна?
Останалите ти интерпретации са безмислени след като не си виждал и другото видео и не виждам нищо градивно в тях.
Ако темата е станала твърде болезнена за Х или У , то нямам нищо против да заключим темата.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 1:10 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 10, 2018 4:20 pm
Мнения: 50
Име: Виктор Иванов
niki написа:
Мен също ми прави впечатление, че никой от другата страна не изказва мнение, но трябва ли ние да мълчим, да не се разваля симетрията, да не излиза че само ние защитаваме само едната страна?

Ники, тук няма конфликт и следователно няма страни. Всички сме потърпевши и губещи от инцидента. Колкото по-скоро се осъзнае този факт, толкова по-малко емоция ще се изхаби.

Аз не виждам нищо изненадващо в това, че никой не опитва да е адвокат на „другата“ страна . Просто емоциите са толкова нагнетени, че първият посмял да каже нещо ще бъде пометен от вълната.

Донякъде разбирам първичността, праволинейността и нуждата от удобно рационално обяснение за несполуките в живота ни. Както ти самия написа по-рано съпротивлението е доста по-малко, когато можем да оправдаем някак лошите неща, които ни се случват. Да обвиним родителите си. Да обвиним учителите си. Да обвиним и линчуваме „пилот Y“…
Свободата за която всички говорят и търсят изобщо не означава безотговорност. Напротив! Свободен е този, който осъзнава и носи пълна отговорност за случващото се в живота му.

_________________
Виктор Иванов
U-turn Blackout Plus - Rainbow coloured
AirDesign Vita 2 - Fire (Orange,Red,Yellow)
https://www.youtube.com/channel/UC6TvYI0-lAoYyLKSb6xUayw


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 4:29 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
niki написа:
Angel_Sim написа:
Ще помоля Ники Йотов и Ивелин Калушков да изяснят какви отношения са имали преди инцидента с пилота X
Ангеле, вече бе написано, кой къде се е обучавал. Колко дълбоко искаш да навлеза в описание на отношенията ни и за колко години наьад за да разбереш истината по сблъсъка?
Мен също ми прави впечатление, че никой от другата страна не изказва мнение, но трябва ли ние да мълчим, да не се разваля симетрията, да не излиза че само ние защитаваме само едната страна?
Останалите ти интерпретации са безмислени след като не си виждал и другото видео и не виждам нищо градивно в тях.
Ако темата е станала твърде болезнена за Х или У , то нямам нищо против да заключим темата.

Я верно я заключи темата.
По-принцип с Калушков сте в ситуация на конфликт на интерес. Още в първия си пост трябваше да обявиш, че ти и Калушков, в ролята си на инструктори обучили пилот X сте в конфликт на интереси. Пилот X е продукт на вашата школа. Имиджа на вашата школа е поставен на изпитание. Предполагам, че и Егото ти. Най-вероятно за теб този инцидент носи личен заряд - пилот който сте обучили пострадва. Съответно вие имате интерес, включително и комерсиален вината за инцидента да се прехвърли 100% върху пилот Y. Това е обективната реалност. Няма как да бъдете обективни в такава ситуация.
Внушенията, които се опитвате да правите в дискусията не са търсения на истината, а PR акция.
Има и друг аспект на нещата. Всички сме на ясно, че за да може пилот X да се представи, като жертва трябва публиката да се настрои срещу пилот Y. Пилот Y трябва да се представи, като злодей и малоумник, обществена заплаха. Въпросът е дали е морално, етично точно Вие да се занимате с това, да оченяте пилот, който прохожда в кариерата си, в предвид на конфликта на интереси , в който се намирате.
Не ми трябва да гледам тайното видео. На това видео се вижда достатъчно. Пилот Y се бори за живота си и за живота на пилто X. Дава всичко от себе си, но се оказва, че това което има като умения и капацитет към момента не е достатъчно. Вижда се и какво прави пилот X - вози се.
Това е единственото обективно нещо, с което разполагаме.
Всичко останало е една история, която вие сте ни разказали. За съжаление, тя е със съмнителна обективност. Забележи само как започва разказа ти. Какво въвеждащо изречение само. "Пилот Y прави серия от фалстартове на старта с което привлича вниманието на околните... "


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -10 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 5:09 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
И сега като се освободи от душевната си помия, олекна ли ти?

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 6:05 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Ангеле, май си объркал форума! Този за уфолози и теории на конспирацията го преместиха. Темата за кацането на луната беше в друг раздел!
Относно Ваня - да Ваня е била наша ученичка преди около 9 години - то не губи давност.
За тези 9 години опит винаги е била относително активен и редовен пилот, за разлика от хилядите експерти изказали се по темата до тук. Ваня се е доказала и като изключително предпазлив пилот с опит както на натоварени места и стартове така и в относително сложни метео условия макар да не ги предпочита.
Ники описа инцидента пръв без да посочва дори имена, да не говрим за клубна асоцираност - ограничените мозъци обаче търсят шоу, сеир, конспирация, материални и бизнес интереси . До тук ти си единственият който асоцира участвалите в инцидента с клубове и инструктори.
Национален спорт е да се хейти - всичко и всички, тези които споделят инциденти, тези които не споделят, виновните, невинните, правилата, разума, логиката, етиката абе де се вика "It's cool to hate".
Форумът е отворен за всякакви гледни точки и всички участници в случката са добре дошли да се включат, да говориш за настройване на тълпата е провокативно и откровено тъжно и жалко, още повече правейки го по начин който цели да настрои ! Хората имат глави на раменете си и разум да преценяват, да твърдиш че някой манипулира мнението на общността е меко казано обидно за всички в този форум според мен. Надявам се че имаш приятели с подобно отношение към хората.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 8:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Изображение
niki написа:
Прегледах отново и отново второто видео и там се вижда как на 22-рата секунда, крило X от източният ръкав от ЮИ курс прави 90 градуса завой надясно, след това на 30-тата секунда прави 180 градусов завой (част от S-ките за търсене и обработване на термика), който би го върнал пак към дежурната термика пред източният ръкав, а в 37-та секунда настава сблъсъка между двете крила. Би трябвало Y да разпознае, че X прави тигели пред него, но дори и да не отчел цялата траектория на X , към който лети, дори и да не е знаел, че последният завой на X ще бъде на 180 градуса (можело е да бъде и на 90 и на 360 и ткн.), то след завършване на последният завой е имало 4-5 секунди време за реакция за избягване на сблъсъка.



Начало 22 секунда- край 37. Разлика 15 секунди. От наличния клип вадим 1,5 секунди в които няма промяна. - остават 13.5
За тези 13.5 секунди Ваня извършва 1/4 завой ( 90 градуса ) и 2/4 завой (180 градуса ) = 3/4 части от пълен 360 градусов завой.
Тост извършва маневри със скорост 18 секунди за пълен кръг.
За това време синьото изминава около 150 метра.

Нещо такова трябва да е .. като се изключи грешката в първия 90 градусов завой .. който е извършен за 8 секунди, докато втория 180 градусов за не повече от 7 секунди или общо 14 секунди за 360 !?!?

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 8:26 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Жоро - няколко уточнения в схемата която на мен лично ми е прекалено сложна за схващане:

Зеленият пилот (Х) в нито един момент не е в ляво на синият(У)! Това го потвърждават и очевидци.
Точката на съприкосновение на крилата е много по различна от това което изглежда на видеото - видеото е с изк
ривена перспекива поради обработката. Ако записът се разбие по кадри се вижда че първото съприкосновение е с лявото полукрило на Х - доста по външно от центроплана - за това потвърждава и поражението по крилото - скъсани камери на ляво полукрило - всичко това съответства на по-малък ъгъл на съприкосновение от 90 градуса!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 9:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Е, хубаво. Явно видеото няма да се публикува по някакви си там измислени причини. Нарисувайте вие схемата.
Лесно е . От момента на сблъсъка назад изчислявате по времето и скороста намирате пътя и траекторията.

П.С. Тракове няма ли ?

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 9:21 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
От пилот Х трак няма - лети само с варио, телефонът с GPS-a не е пускан да записва трак защот е било следобеден полет - не е предвиждала да ходи на прелет.
За пилот Y не знам да има трак.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 9:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Angel_Sim написа:
Още в първия си пост трябваше да обявиш, че ти и Калушков, в ролята си на инструктори обучили пилот X сте в конфликт на интереси. Пилот X е продукт на вашата школа....
...Внушенията, които се опитвате да правите в дискусията не са търсения на истината, а PR акция.
Ангеле, ти не си човек! Ти си машината на истината! Имаш ли въобще приятели? Близки? Как успяваш да общуваш с другите? Участието ти във форума с каква цел е? Имало ли е някога нещо положително, жизнерадостно или всичко е разобличително-наказателна акция?
...
Почнах темата, защото друг потребител във форума в друга тема бе разбрал за инцидента и попита за подробности. Почнах темата анонимно, защото очаквах да излезе още информация от случайни свидетели, участници и други. PR акция ли е да кажа, че пилот X се искал да отстъпи път на пилот Y, който е привлякъл вниманието на старта с несполучливи опити за излитане? Това, не отговаря ли на истината?
Когато по-късно интригант разкри школата на пилот Y, аз също обявих школата на пилот X
niki написа:
който е продукт на SkyNomad, в който работя, а Y e продукт на конкурентното училище SkyCamp
Това не е ли достатъчно? Защо пеодължаваш с въпроси какви са ни отношенията с Х, дали сме му продавали екипировка? Аз питам ли за Y? Какво отношение има за изясняване на инцидента? Също казах, че имаме проблем със субективизма и предубеденостите. Какво повече трябваше да направя? Как по друг начин трябваше да почне и протече темата, че да бъдеш доволен? Не разбираш ли че форума е сборище на човешки същества, които чувстват, вярват, страдат, грешат, променят се? Защо всичко с един замах го обяваваш за конфликт на интереси и ПР акция, вместо да се опиташ да извлечеш някаква полза от споделеното? Защо за мен е етичен проблем да публикувам чуждо видео в youtube, а за теб е конспирация? Защо ме обвиняваш за проблеми с егото, докато ти дори и опит не правиш да погледнеш от гледната точка на друг човек, друго его? Нима фанатично ти търсене на абсолютната истина не е изблик на егото? Истината ти е цинична и ялова. Не води до знания и създаване на нови неща.
...
Извинете за оф топика.
Жоро, схемата ти е приблизително вярна с тази разлика, че тигелите на X са много по-дълги наляво и надясно и траекторията на Y е перпендикулярна на средната им линия. Ако не публикуваш второто видео и тържествено декларираш, че нямаш конфликт на интереси, то мога да ти го пратя да нарисуваш схемата му за информация на останалите.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 19, 2019 11:07 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Извинявам се, моя грешка - Х е бил от ляво на Y, но в много по-ранен момент преди започване на S-ката и с много голямо отдалечение, с гръб към У и без видимост.
Приблизителната траектория от това което виждам аз е следната:
Изображение
Разликата във височините е почти константна тъй като У излита по късно от Х и е винаги с по-голяма височина.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 20, 2019 5:28 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Ники, няма да спазя обещанието и дори да не го публикувам в близките дни, ще се възползвам в някакъв следващ момент, а и не ми пука за конфликти на интереси и други идиотизми.


Имам няколко въпроса и ще преработя схемата според тях.

Какви са времената и съответно скоростите ( под 30 - 35 - трим ) на завоите от началото до завършването ... ( фокусираме се основно в последните два ).
Каква е разликата във височините ?
Какво е времето от завършеният 180 градусов до сблъсъка?

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 20, 2019 8:45 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
От началото на последният десен завой на Х до завършването му - 6 секунди.
От началото на обръщането на посоката до пълен 180 градусов курс - 5 секунди
От краят на маневрата до удара - около 1,5 до 2 секунди.
Разлика във височините почти константна - ако примем дължината на вървите за 7 метра - разликата е почти 8 метра по време на цялата маневра като в последната секунда спада на 7 поради подлитане на Х след завоя.

Скорост на Х - приблизително - на минимално пропадане - около 30 по време на маневрата.
Скорост на У - константна трим - прогресивно намаляваща в последните 4-5 секунди до удара.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Сблъсък във въздуха
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 20, 2019 8:57 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Изображение

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 91 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов