Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:26 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Колапси и запасен в ротора на Сопот
МнениеПубликувано на: Пон Авг 10, 2020 9:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Обичам инцидентите. Една кратка случка, но толкова много знания и поуки дава. И как добре се помнят уроците, когато боли. Никаква теория от супер гурута не може да се сравни с наученото от инцидентите, от реалността, от директното включване на живо от Природата.
Споделяйте, за да знаят и другите :-)
...
Днес си дадох екипировката на един канадски гост на Гнездото да полети от Сопот. Е, полетя си докато не го намачка ротора пред старта и го свали в шубраците на половината на склона.
...
Пилота е сравнително опитен и друг път е летял с М4-ката в Сопот. Има 100 км прелет на еднослойно крило в Пакистан. Опитен катерач.
По прогноза се очакваше пробиване на ССИ вятър след обяд. Други двама пилота са излетели към 11 и директно са се набрали пред старта. Той излита малко по-късно, но след излитането крилото е меко, тъне, не слуша управленията и бавно коригира посоката. Класическо поведение в ротор. Не просто падащ С вятър, който постепенно надделява над анабатичният Ю вятър. Ротор, защото малко преди това на старта вятъра е бил необичайно силен ЮИ.
Получава голям колапс, който го завърта, но успява да го овладее. Следва още по-агресивен колапс с нехарактерно смачкване на повечето крило, завързване, усукване на коланите и завъртане в спирала. На около 60-80 метра над склона хвърля запасен, който бааавно се отваря и така се приземява в шубраците на склона. Не е ясно дали мекото приземяване е заради запасният или защото крилото си е забавило въртенето и се е повъзстановило от отварянето на запасният. Хубавото е, че контейнера на запасният пада до него (което е признак за ниското отваряне на запасният).
...
Изводи:
- двата основни фактора за инциденти като цяло са ЛАКОМИЯ (искам и аз) и МЪРЗЕЛ.
- оправянето на колапсите и отварянето на запасен са силно забавени в низходящ и турбулентен въздух и по това много се отличават от симулациите, които правим в спокоен въздух.
- пилота е хвърлил сравнително късно запасният, подлъган от това че успешно се е справил с първият си колапс, мислейки, че ще успее така лесно да възстанови и вторият колапс. Може би няма достатъчно опит, защото един добър пилот доста рано и точно преценява, който колапс се ядва и кой е безнадежден (не чака да види какво ще стане по нататък).
- когато се излита в ротор или турбулентен въздух, трябва да поддържаме такава посока, която да ни дава максимална височина над терене. Голямата височина дава повече време за възстановяване или за запасен. В случаят, пилота е съобразил това изискване, но не е съобразил че ротора е от ССИ вятър, a e летял на ЮИ (към границата на откриващата се за С изтичания долина на Манастирска Река). Може би по-правилно е било да лети на ЮЗ да се отдалечава изцяло по вятъра от турбулентната зона. Това може да бъде в противоречие от идеята за поддържане на максимална височина и са нужни още ваши полети да се определят тегловните коефициенти т.е. повече височина или повече по вятъра?

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов