Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:55 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Излитане с голямо връзване на C линията и изпарашутирване
МнениеПубликувано на: Нед Окт 11, 2020 9:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Здравейте,
днес допуснах огромна грешка - излетях с голямо връзване на С-линията (може би дори и В-линията беше във възела) , което ме въвлече в ситуация без изход.
Крило - U-Turn Thriller X3 17 кв.м. с пълно полетно тегло 90 кг.
Старт- Сопот Юг, ниско долу
Вятър - Южен вятър 2-3 м/с чело
Първи полет за деня. През нощта будувах от 02:22 до 05:50, което явно се отрази на състоянието ми.

Правя опит за излитане. Крилото излиза бавно и мудно. Решавам, че от предния ден съм влязъл в някаква фаза на фалстарове за начинаещ. Събирам крилото и правя втори опит, крилото отново излиза бавно и леко ме насочва на ляво ( изток, към чорапа), но успявам да преодолея това и излитам. Усещам непознато до момента тънене в полет. Поглеждам към крилото и виждам връзването горе в ляво, но вече съм със скорост и успоредно на източния ръкав, на височина достатъчна, че да не мога да спра. Крилото лети, макар и вързано, но правя безуспешни опити да освободя възела с дърпане на върви. Решавам да изляза на безопасна височина, ползвайки само пренасяне на тежестта в противоположната посока, и да го срина. Крилото обаче тъне толкова, че вече съм под ръба с тенденция да ме завърти на ляво към него. Контрирам с тяло. изминали са 400 метра от старта и усещам как крилото се срива в лявата си част. Разпознавам режима на омекване и пропадане вертикално. Виждам как ме завърта в негативна на ляво и източния ръб е вече пред очите ми. Поглеждам височината под и пред мен и преценявам, че нямам достатъчно височина за запасен. Инстинктивно спирам въртенето и оставам в стабилно парашутиране. В този момент гледам на ССИ и съм на около 15 метра. Усещам крилото в стабилно парашутиране (предния ден тренирах това). Минава ми през ум да го пусна да лети, но преценявам, че насочен срещу склона, с вятър в гърба и познавайки гмуркането на крилото след парашутиране би ми коствало сериозен удар в склона със счупени крайници и вероятно лицева травма. Решавам да задържа парашутирането до земята. Минава ми през ум ,че крилото ми е 17 квадрата и че вертикалнотопропаданеще е сериозно и ясно осъзнавам, че в такава ситуация обикновено има счупен прешлени/ни. Мина ми през ума как долу на кацалката е 8 месечният ми син и решавам "не, няма да е днес!". На 6-7 метра съм от земята. Пропадането е сериозно. Групирам се инстинктивно, както са ме учили като парашутист при приземяване с ПД47, докато посоката ми на пропадане в парашутиране съвпада с посоката на склона (който е доста стръмен). Успявам леко да изляза от сбруята, така че краката ми да посрещнат първи земята (в този момент ясно се забелязва силното желание да останеш в седнал в сбруята, което някак дава усещането " не, нещата не са толкова зле"). Осъзнавам, че това е лъжа и че на това се дължат супер тежките травми. Сигурно сте чували по клипове звука, който се издава от човек, който всеки момент ще удари земята със страшна сила. Нещо премесено между издишане и ръмжене. Това е съсредоточаване на цялата енергия в това, да се съхраниш. Посрещам земята с крака, точно пред една шипка, следва удар на сбруята в задната част, задно салто и отново съм на крака. Крилото се просна на малка шипка до мен. Първото нещо, което направих е да се замисля- наистина ли съм добре (знаете, че в момент на шок човек е склонен да се изправи, дори със счупени крайници). Стоя прав, не усещам болка никъде, раздвижвам се леко, ръце,крака, врат. Лека болка в ръката - малка рана, между удар и раздиране. Навсякъде хвърчи пух от разпраното му пухено яке.
Вадя телефона и започвам да звъня на Оги, за да му кажа,че съм добре, докато в този момент Ивчо Калушков ми звъни. Чуваме се и съобщавам, е всичко е наред. Прибирам набързо крилото, за да "уведомя" останалите летящи, че всичко е наред и нямам нужда от помощ. Пристига мъж от Израел, пита ме за помощ, усмихва се: "мислех, че си приключил". Благодаря му и му казвам, че всичко е наред. Не искам да ангажирам никого със себе си, без да има нужда. След 10 минути екипировката беше скатана и катерех към старта. Излетях с добре проверено крило и сбруя и направих това, което най-много харесвам в акрото- Хеликоптер.

Изводи :
Изцяло моя грешка при предполетната подготовка, което ме "заключи" в ситуация без изход.
Не бързайте- проверявайте добре екипировката си, преди да излетите!
Анализирайте състоянието си преди полет - ако смятате, че сте изморени, нервни, липсват ви рефлекси ...или нещо не ви харесва - спрете се, дайте си време и ако трябва - не летете.


Tracklog : http://www.movescount.com/moves/move356002134

Пазете се!

Поздрави

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +19 / -0 
 
 Заглавие: Re: Излитане с голямо връзване на C линията и изпарашутирван
МнениеПубликувано на: Нед Окт 11, 2020 11:31 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Благодаря за описанието Ники и поздравления за хладнокръвието в правилно взетото решение.
Видях цялата ситуация от начало до край и бях най-близо при самото падане - контрола на парашутирането беше перфектен. Много хора биха се гипсирали при подобна височина. Височината наистина беше на границата за запасен с по-голяма вероятност да не се отвори.
Познаването на режима на парашутиране си каза думата, тренировките по аварийни приземявания също. Според мен шипката също пое значително количество енергия защото видях доста клони да се огъват едновременно. Радвам се че всичко приключи благополучно!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов