Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm Мнения: 1184 Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
|
Местоположение: Учебен хълм - с. Дъбене Крило: Клас А - Advance Alpha 5 Mетео: Спокойни условия, не-термично с ламинарен вятър - около 2 м/с от И/ЮИ Пилот: Начинаещ- обучаем - 3-ти ден на учебен хълм. Добро средно ниво на справяне с полетите. Ситуация: При захождане за кацане в житна нива пилотът се фокусира право върху земята и посевтие под него което изкривява преценката му за височина - каца със скорост без да издърпа управленията при кацане въпреки подадена многократно команда. При кацането подлага ляв крак за стъпване тъй като "пази" десният след разтегнат мускул предният ден. В резултат на високата скорост следва кацане с болка в левия крак, след рентген се установява счупване на тибия и фибула над глезена. Очаква се опративна намеса и лечение.
Особености: Наблюдава се струпване на фактори довели до неблагоприятният изход на инцидента. Поради мускулна болка в десният крак пилотът умишлено натоварва повече левият като при кацането взима решение да подложи само единит крак в резултат на което следва и травмата. Съпътстващ фактор е и кацането в житната нива - височината на посевите заблюждава пилота за оставащата височина - пилотът се колебае дали да опъне управленията като потвърди че е чул командадата, но колебанието го е забавило.
Изводи: Добрите обувки с които е бил пилота са предотвратили счупване в глезена или петата които зарастват много много по трудно - въпреки тежката травма на тибия и фибула се очаква бързо и относително по-леко възстановяване. При евентуални проблеми с краката може бие по-добре да бъдем честни със себе си и да не се напъваме да летим вместо да се мъчим да компенисраме със здравият крайник. Моята грешка беше че допуснах пилота до полети вярвайки му че е добре и че ще се справи съпреки лекото прекуцване при излитане. Реално с излитането нямаше проблем но при кацането асиметричното натоварване на краката създаде такъв. При кацане е изключително важно да гледаме НАПРЕД а не НАДОЛУ - човешкото око е много по чувствително в пртеценката си на ъгли отколкото на разстояние. Гледайки право надолу не можем да оценим правилният момент за издърпване при кацане.
_________________ "Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил
Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+ Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+ Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+
Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+
|
|