Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 7:23 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Счупен крак при кацане
МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2022 2:00 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Местоположение: Учебен хълм - с. Дъбене
Крило: Клас А - Advance Alpha 5
Mетео: Спокойни условия, не-термично с ламинарен вятър - около 2 м/с от И/ЮИ
Пилот: Начинаещ- обучаем - 3-ти ден на учебен хълм. Добро средно ниво на справяне с полетите.
Ситуация: При захождане за кацане в житна нива пилотът се фокусира право върху земята и посевтие под него което изкривява преценката му за височина - каца със скорост без да издърпа управленията при кацане въпреки подадена многократно команда. При кацането подлага ляв крак за стъпване тъй като "пази" десният след разтегнат мускул предният ден. В резултат на високата скорост следва кацане с болка в левия крак, след рентген се установява счупване на тибия и фибула над глезена. Очаква се опративна намеса и лечение.

Особености: Наблюдава се струпване на фактори довели до неблагоприятният изход на инцидента. Поради мускулна болка в десният крак пилотът умишлено натоварва повече левият като при кацането взима решение да подложи само единит крак в резултат на което следва и травмата. Съпътстващ фактор е и кацането в житната нива - височината на посевите заблюждава пилота за оставащата височина - пилотът се колебае дали да опъне управленията като потвърди че е чул командадата, но колебанието го е забавило.

Изводи: Добрите обувки с които е бил пилота са предотвратили счупване в глезена или петата които зарастват много много по трудно - въпреки тежката травма на тибия и фибула се очаква бързо и относително по-леко възстановяване. При евентуални проблеми с краката може бие по-добре да бъдем честни със себе си и да не се напъваме да летим вместо да се мъчим да компенисраме със здравият крайник. Моята грешка беше че допуснах пилота до полети вярвайки му че е добре и че ще се справи съпреки лекото прекуцване при излитане. Реално с излитането нямаше проблем но при кацането асиметричното натоварване на краката създаде такъв.
При кацане е изключително важно да гледаме НАПРЕД а не НАДОЛУ - човешкото око е много по чувствително в пртеценката си на ъгли отколкото на разстояние. Гледайки право надолу не можем да оценим правилният момент за издърпване при кацане.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов