На 25 Август около 12:50 при излитане на гръбен старт от Добростан при СИ вятър 2-3м/с усетих отнасяне наляво, което коригирах с дясно управление, но след отделянето от земята продължи и установих връзване на лявото управление и С-линията с гола клечка. Беше се захванала перпендикулярно на линиите по средата на дължината им и резултираше в постоянно сгъване на изходящия ръб отляво. В комбинация със СИ вятър който варираше в порядък 4-5м/с едва успявах да поддържам прав курс. Наземната ми скорост варираше в диапазона 15-20 км/ч. Преминах през кратко възходящо, след което опитах да скърша клечката с по резки дръпвания на управлението, поддържайки все още прав курс. Оказа се достта жилава. Преминах към вариант Б - да изляза от планината с повече висорина над терена, след което да адресирам проблема с колапс отляво. Не се стигна до там понеже последва низходящо с още повече отнасяне вляво на около 60-70м над полегатата част на терена. При подаване на дясно управление последва срив в негативка, която частично стабилизирах и парашутиране до земята. Склонът бе СИ и теренът помогна да приплизна по него и да приземя без травми, но с голяма доза късмет.
Предистория: Това всъщност бе второ излитане за деня. При първото излитане установих, че претоварвам крилото с доста излишен багаж, който премахнах за втория полет. Понеже на старта на Добростан не видях такива клечки, най-вероятно съм я гепил на кацалката при скатаването.
Изводи: 1) Недоглеждането на линиите за връзвания преди обръщане и излитане може да доведе до много сериозни проблеми; 2) Това, че на старта има други пилоти и хора, които са видели проблема - не означава, че задължително ще ви кажат навреме; 3) Това, че даден инцидент ви се е разминал без наранявания или щети по екипировката не означава, че трябва да бъде заметен под килима все едно не се е случил. В тази връзка споделянето на инциденти не само помага на други пилоти да се учат от вашите грешки, но същевременно е и коректив за егото.
Благодаря на Пецана, който бе на старта и въпреки, че му се обадих че всичко е на ред и ще се оправя, дойде и помогна с пренасянето на екипировката нагоре към старта.
|