Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 7:17 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Нед Юни 24, 2012 9:20 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Яну 12, 2011 6:11 pm
Мнения: 144
Местоположение: София
Име: Светослав Такев
На 23-ти (събота)следобяд,на кацалката под Драгалевци,с кацането си по вятъра,пилот си счупи крак/ата(надяваме се не и двата).Според мен моментното безветрие го подведе да избере тази посока,но в последните метри подухна в гърба му и с прилична хоризонтална скорост посрещна земята с крака.По-близко стоящите чуха изхрущяването.Внимателно събухме обувките му,дадохме му вода,приятелите му дойдоха бързо и му правиха сянка,линейката също дойде бързо.Много лесно от няма нищо стават белите,дано последствията са краткотрайни,скорошно оздравяване!

_________________
"В това да превъзхождаш другите няма нищо благородно.
Истинското благородство е в това да превъзхождаш предишния си аз."
Индийска поговорка


Последна промяна svetliowind на Пон Юни 25, 2012 9:08 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Пон Юни 25, 2012 7:13 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Бях пряк свидетел на случката.
Заходът на крилото (жълт SOL Elus) беше на запад, въпреки че знамето на околовръстното показваше североизток и всички предишни крила кацаха на изток. След като прелетя окосената част на поляната с около 40 км/час, пилотът реши в последния момент да смени посоката и на около два метра височина рязко обра лявото управление. Според мен ако беше опитал да кацне запазвайки посоката и плъзгайки по задник (както направиха бая хора същия ден) щеше да кацне без проблем.
Познати пилоти казаха, че момчето е правило и серия фалстартове горе, както и че в момента се учи. Условията бяха грубиянски и определено не за начинаещи.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2012 12:13 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
Няколко въпроса, които определено не са реторични:
1. След като по-горе писалите колеги описват претърпелият инцидент пилот като начинаещ, първият въпрос е: бил ли е наблюдаван от инструктор при излитането и кацането този начинаещ пилот?
2. Кой е инструкторът който го е пуснал да лети в тези условия?
3. Ако е имало инструктор не е ли най-правилно той да опише инцидента, вместо да се спотайва като пръднал в автобус?
3. Не е ли време за реакция към такива хора , които освен себе си резилят и спорта и нормалните момчета които са избрали зас вое призвание да обучават парапланеристи и популяризират свободното летене?

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2012 2:18 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Тъй като дочух от трети лица кой е бил инструктора не искам да пиша във форума имена на база само слухове и клюки. Защото мога да омаскаря някого и няма как да знам дали:

1. Пилотът не е бил вече "отбит" и самостоятелно летящ
2. Не съм видял с очите си инструктаж и помощ при излитане, видях само инцидента. На кацалката нямаше водене.
3. Нямам представа дали става въпрос за комерсиално обучение или за приятелско.

Мисля, че ако "инструктора" няма достатъчно доблест и професионална чест да се изправи и да обясни какво е станало, то поне пострадалия и близките му могат да опишат случилото се и дали човекът е летял на своя глава или е бил в процес на учене. А и крилото с което е станал инцидента също би трябвало да насочи към някого евентуално.

Не всеки е като Ники Йотов да описва всички свои инциденти и грешки та барем някой извади полза и поука от тях. За това се иска кураж и отговорност за собствените действия.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2012 9:50 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 6:23 pm
Мнения: 23
Местоположение: София
Име: Цветомир Дончев
Здравейте.Този Жълт ELLUS е моето бивше крило..Продадох го преди 2-3 седмици на "инструктора"Днес се чух с него.Ученика е завършил началния курс!!!Има полети от високо,включая и 2 от Комините!В деня на инцидента заедно с "инструктора"са били на старта на Комините.Условията са станали корави и ученика е посъветван да слезе с колата си...
Момчето е излетяло на "своя глава".Последствията са счупен и навехнат крак.Вече е изписан от болницата за домашно лечение.

_________________
Element Water
Цецо 0876 621830


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Съб Юли 07, 2012 3:45 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:21 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
Не съм свидетел на инцидента, но днес се засякохме на кацалката над Царско село с приятел на пострадалия, който също е карал курса при въпросния "инструктор".

Доколкото разбрах става дума за Николай Кошаревски (http://www.paraglaiding.wm-bg.com/kop1.php) - познат като член на този форум, търговец на екипировка предимно втора ръка, но не и като особено летящ пилот (по мнение на доста софийски пилоти, които трудно се сетиха за кого иде реч).

Въпросните начинаещи са избрали да карат началния курс при него поради най-ниската цена (400 лв.) като единият сподели че се е учил със стара двойка, с която самия инструктор лети. Началния курс включвал вдигане на крило, излитане и кацане без радио водене, няколко полети от различни баири, като при появата на други инструктори г-н Кошаревски карал учениците си да кават че им е приятел, а не инструктор... защо ли?

Според мен да пуснеш (или да не спреш) явно неподготвен пилот точно на обяд в силно термичен ден и без радио връзка си е престъпление, като въпросният "инструктор" е отговорен до голяма степен за инцидента и травмата на ученика си. Лошото е че момчетата имат мерак да летят, снабдили са се с екипировка и вече летят самостоятелно от Витоша без да имат понятие от неща като термика, колапс, уши, спирала, СВ и други основни неща.

Не знам как е регламентиран в момента в БНАК статуса на инструкторите, но ако има задължително изискване за лиценз е добре да се предприемат законови стъпки за спиране дейността на подобни инструктори, които са потенциално опасни за учениците си.


Върнете се в началото
  Профил    +13 / -0 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Пон Юли 09, 2012 7:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
POLICIQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq .......ili Gu6tera zaedno sas Aleksi

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2012 5:00 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Ще се опитам да разкажа историята безспристрастно. Във въпросната събота бяхме група от 4-ма човека. Като пристигнахме на старта имаше много хора около 50 човека пара и делта пилоти, тандеми и много публика. Пострадалото момче Ники не можа да се концентрира, вероятно притеснен от многото хора. Направи поредица фалстартове и аз му казах че прави последен опит и ако не излети да прибира в раницата. Не успя да излети и му казах да пребира, веднага след това излетях. Като кацнах се обадих по телефона на едно от другите момчета да го питам къде е за да се качим да вземем Ники. Той ми каза че е бил кацнал отдавна и вече пак се е качил на старта. Попитах го дали Ники е там, той ми каза че е до него, помолих го да ми го даде да го чуя. Вече разговаряйки с него го попитах как с чувства, каза ми че е добре (аз знаех че е притеснен и просто е горд мъж и не си го признава) казах му че е притеснен и че е опасен направих кратка пауза по телефона и повторих че е опасен за себе си. Предупредих няколко пъти да каже на неговия приятел че е турболентно (беше вече около 14 часа). След разговора се изнесох на сянка на моста на Драгалевци след известно време го видях да прелита над мен. Излетял е защото неговият приятел го е окуражил да излети. Въпреки че както той ми каза по-късно го е заварил омърлушен да седи в сбруята, а до него крилото навито на розичка. И с двамата е говорено че ако се чувастваш неразположен или не в кондиция не трябва да се лети.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -3 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2012 6:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Окт 05, 2006 1:40 pm
Мнения: 27
Местоположение: sofiq
Име: Теодора Величкова
Виж сега ,Николай
момчето го видях на старта и това което забелязах е ,че няма никаква идея за обстановката нито на старта нито във въздуха !денят доколкото мога да си спомня беше със северозападен вятър и определено беше ясно ,че ще бъде турболентно! та въпросът ми е кой му беше инстриктор на момчето и кой му даваше напътствия как да излети ?!и защо ти като по-опитен пилот чакаше той да излети първо ,а пък после след като си кацнал си му обяснил ,че е турболентно и да не излита изобщо ?И не е ли ясно ,че в 13ч на обяд ще бъде динамично и във въздуха и на поляната за кацане и изобщо ти какъв си инструктор ли си тандемен пилот ли си...?


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2012 10:12 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
За мен остават следните въпроси към теб Ники, безпристрастно и без лоши чувства:

1. Това момче със собствена екипировка ли излетя или с твоя?
2. Ако SOL-а е твой, как се получава, че някой излита "на собствена глава" с чужда екипировка? Това си е квалифицирана кражба, или?
3. Това беше може би най-турбулентния ден тази година на Комините - как така изобщо се стига до там обучаем да прави поредица от фалстартове при видимо опасни условия? В този ден по това време имаше голямо ЦБ над северната част на София, силни пориви, и говорих с опитни пилоти, които не искаха да излетят. Във въздуха беше турбулентно, Симо метна запасен от челен тък, имаше и много низходящи над Драгалевци. Не може някой дето има 2 полета оттам да лети при такива условия. Та излитането ще му е най-малкия проблем.
4. Виждал съм те и на Сопот да пускаш ученици-приятели на старта, без да има кой да ги води на кацането. Мислиш ли, че излитането е най-трудната част в случая? Виждал ли си в другите училища как се прави, и че винаги има някой на кацалката да води кацането?
5. Защо толкова време не написа нищо по темата? Очевидно си близък участник в събитията? Това е човек, за който носиш отговорност.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Чет Юли 12, 2012 10:54 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
SOL ellus не е въобще училищен параплан. не е и точно първо крило. пилото, който лети с такова крило се предполага, че няма особени грижи с излитане и кацане. има елементарни правила. не разбирам от къде идва тоя зор да се нарушават. нормално е ученик-пилот, да има проблем да излети с такова крило и при турболентни условия да е под по-голямо напрежение от нормалното и съответно вероятността да направи грешка при самостоятелно кацане да е по-голяма.

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Неправилен заход=счупен/и глезен/и
МнениеПубликувано на: Чет Юли 12, 2012 3:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
bez rakiq i bez Pacho samo Gushtera 6te opravi tuka i to s Aleksi zaedno pedi godini povtariqm predi godini poveche otri ako ne se laja govorih s vaprosniq Kosharevski po Skype sled poredica drazgi is foruma gorkiq si niqma i hal haber predstava ot letene s paraplaneri no ima ogromno jelanie da iskara niqkoi lev ot cialata rabota razbiram go i az sam siromah no tova e posledniq nachin Koharevski .....

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +13 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов