sel написа:
Реалността е, че всякакво летене на Добростан всъщност е незаконно. Парапланерите не могат да летят в клас С пространство, каквото е заграбено в огромни размери от летище Пловдив, при това според мен напълно несъобразно смешната им натовареност от два полета дневно, през ден.
Ако бяхте се изпречили на антоновката и да и попречите да прави нещо или недай си боже да я застрашите, щеше да е голям проблем. Той да ви се навира безпричинно обаче е също неправилно, защото създава умишлено предпоставка за инциденти.
Клуб Тангра трябва да вземе да заяви един ВОЗ и да го активира когато се лети. Какво ви пречи да го направите? Ще ви коства едно телефонно обаждане да го активирате и никой няма да смее да припари... Мога да ви свържа с отговорните лица в Булатса....
ВОЗ на Добростан не е толкова лесно за получаване. Трябва да бъде заявено 3 седмици предварително, отнема около 30 обаждания и поне две посещения на място на летището. Тук службата е РВД, а понеже има и граждански полети се изисква разрешение и от ГВА. РВД казват, че първо ГВА трябва да дадат разрешение, а ГВА искат първо разрешение от РВД. Всяка година процедурата се мени. За да искаш разрешение от ГВА , трябва да се входира писмена молба на място в тяхната централа /или каквото е там/ в София. Разрешението се дава за не повече от два дни и обикновено е съобразена с полетите от летището, което значи разрешение за излитане след 12 или 13 часа и до 18:00 до 300 метра над терена с буферна зона от още около 500 - 800 метра. Преди излитането трябва отговорник от летящите да се обади, че полетите започват и след приключването им да заяви, че са приключили.