satir написа:
благодаря ви за мненията като за начало. Коцето, човека който евентуално ще ме учи не е от Варна като за начало и ако се уча при него няма да е във Варна. и съм абсолютно съгласен, че ако ме учи някой няма да е човек който едва себе си държи във въздуха. лети от доста време и е доста добре запознат с нещата. а и както писах по-горе за курс навярно ще карам някакъв курс. просто мисля началните елементи и нещата, които са преди реалното летене да не плащам за тях като има кой да ме научи. както казах става въпрос за основните неща как да вдигна крилото, каксе управлява, как се гаси и евентуално по лекия баир на долу.
понеже като за начало това, което четох навсякъде за курсовете те учат точно това в 2/3 от курса и както на повечето места пишат правиш 2-3 полета. предпочитам да дам тези 500-600-800 лв за курс в който да имам някаква основа. ако вие не смятате че така е по-добре ... това си е мое мнение все пак.
petar g - ако слушах всеки , който като теб ми каже , я по-добре не го прави ... навярно в момента щях да си стоя в търговище да бачкам за 200 лв и да се чудя кога да си тегля куршума. така че хайде стига с тези мнение , по-добре не го прави
и към всички, незнам къде видяхте рога и защо въобще някой си мисли, че съм тръгнал с рогата напред?
Ivailo - аз начална екипировка няма да си избирам сам. защото хората ми обясниха как се избира екипировката и кажи речи нищо не знам
аз искам да мога да търся и да гледам, а като стане време да се гледа на място екипировката /съответно ако човека каже че като характеристики е добре за мен/ ще я гледа човек, който разбира.
Ами точно в началото, тия основните неща, дето на теб ти изглеждат супер елементарни, те са най-важните.
Точно тях е по-добре да ги платиш, защото контрола над крилото е най-важен.
Точно за това се опитваме да ти "сипем" акъл в главата, макар от страни да изглежда, че се заяждаме. Сети се дали имам изгода аз от едно заяждане...
Даже и Боян (ХАОС), дето така обилно ни нахрани нас, "хранещите", е изкарал курс за начинаещи и след него си лети съвсем сам.
Мнението на petar g е едно от най-умните в цялата тема, вслушай се в него и го приеми като конструктивно! От варио, gps, квото и да е друго пести, ама от обучение недей!!! Точно обучението е най-важното за безопасно летене!
Бояне, всички знаем, че си достатъчно ненормален да крачиш смело и прескачаш стъпала. Може би си голям късметлия и ти пожелавам да си още по-голям, ама помни, че не всеки е Боян!
Не всеки има твоя късмет, твоите умения, твоите реакции, хладнокръвие и каквото и да е, което те държи жив и здрав!
Утре (дано никога не му се случва) колегата Веселин ако отлепи сам на "ниския баир" и го плесне тък + колапс (щото съм виждал точно такъв случай с учебно крило на джанката на Расник) ти гарантирам, че ще се препарира и няма да реагира НИКАК. Нито ще знае, че не трябва да се буха във въздуха в 2 на обяд в нестабилен ден...
Да, всички знаем как като си бил дете си си правил делтапланер по схема от Млад Конструктор, ама от найлон и дърво.. И какво последва? Курс в скайномад.
Много си ларж като даваш акъл на другите.. Аз също - признавам, ама поне гледам да съм по-консервативен като става въпрос за нечия безопасност!