Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Май 15, 2021 12:22 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 44 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Вто Май 21, 2013 10:13 am 
Offline

Регистриран на: Съб Окт 02, 2004 3:34 pm
Мнения: 10
Местоположение: Plovdiv
Име: Владимир Кършев
Ако би могло да помогне в случая мога да споделя предишен опит.
Когато все още действаха аероклубовете, по ред причини бяха в непосредствена близост до големите летища, или поне бяха в "зоната" на самото летище. Така, че беше нормално и често се случваше дейността им да съвпада по време на самото летище.
Проблемът се решаваше просто - позвъняваше се в аероклуба от самото летище и се казваше от колко до колко им трябва свободна зоната, за да кацне техния планиран полет. Ние седяхме и чакахме самолета да си кацне и зяпахме.
В този случай тази дейност може да се изпълнява от местните клубове (не мисля, че това е толкова проблем на БНАК, както и преди не беше толкова на ОСО). Проблемът е като цяло с общата зона, която се споделя от повече от едно летище/летящи едновременно.
Глупаво е например на Добростан по подразбиране да е забранено летенето, защото стартът е в зоната на летище Пловдив, което има 2 или 3 полета седмично (дори и повече да са, не е с натовареността на летище Кенеди например). Още повече самия старт и мястото там се използват при ILS заходите и поради терена се минава много високо, а при подобни МТО условия никой парапланерист не лети.
Имали сме скокове в аероклуб-Пловдив при които под нас си запускаха, рулираха и излитаха Ми-тата, без въобще да сме били под забрана и това не бяха единични случаи, просто си спазвахме пространство във височина и хоризонтална позиция. Има ли желание има и начин.
Основните клубове са известни по места и с малко по-добра комуникация м/у местния клуб и близкото летище не би трябвало да има проблеми.
Глупаво е например отново по подразбиране да не се лети на Сопот да кажем, защото видиш ли над Стара планина военните тестват МиГ-овете за максимална скорост след ремонт (там му е мястото на този полет) и зоната за снижение и убиване на скоростта се пада точно над Карлово. Нищо, че такива полети има все по-рядко, зоната си е тяхна.
По-скоро правилния път е обратния - по подразбиране да може да се лети по всяко време на стартовете, а ако на някой друг му трябва временно зоната да знае къде да се обади за да предупреди.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Вто Май 21, 2013 2:18 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Имам лични наблюдения, чe в AUP не се изобразяват всички разрешени зони, което го прави неизползваем за нас, пара и делта.

_________________
www.deltaclub.bg
"Всеки полет е важен!"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Вто Май 21, 2013 11:18 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Цитат:
Чакай сега.. Ясно е, че тия големите са по-големи и ще ни отнесат като куцо пиле домат.
По закона на джунглата ли действаме? По-големия е с предимство?
Още повече "извън пътя", където правила няма, а точно тоя по-големия е забранено да излита от нелицензирано летище?


Чакай, нещо не ме разбра.

Всъщност от самото начало това, за което сигнализирам, е че не се познават фундаментални правила от законодателството и въздушното право. И че не е нормално в училищата това да не се преподава!

Та, тезата ми беше, че на летището в Кондофрей въздушното пространство е клас G до височина 5900 фута (1800 m) надморска. Това дава право на ВСЕКИ да лети там без радио и без транспондер, но ако трябва да спазваме буквата на закона, трябва да се информира Центъра за полетна информация (ЦПИ). Тази служба координира полетите в G пространството в цялата страна. Идеята е, че като кажеш какви са ти намеренията, дори и да нямаш постоянна радиовръзка, някой знае, че някъде се лети и някой друг като иде там, може да предупреди и да каже "отваряй си очите".

Просто и полезно.

Но да сме реалисти: не работи много добре. Често от Центъра за полетна ИНФОРМАЦИЯ чувам "ЗАБРАНЯВАМ" или някой пита "РАЗРЕШЕТЕ (снижение например)", а това е ИНФОРМАЦИЯ, не Кула, Подход и т.н. Поне аз винаги така съм го разбирал.

Реалния проблем е, че поради това, че парапланеристите "не съществуват", ако се обади парапланерист и каже "ние сме групичка еди къде си и ще летим в еди кой си район днес", от CPI изпадат в ужас, че няма полетен план (:-)!!!), няма транспондер, няма радио, а и често е очевидно, че обаждащия се "не е авиатор" и се започва "вие нямате право да ми се обаждате", което ми се струва пълна тъпотия.

Ето ТУК е мястото на БНАК, да разясни и да намери прост начин.

Тогава когато лети самолет в посока Коняво ще му кажат "внимание, имайте предвид, там днес има парапланеристи, които планират да летят в еди каква си посока". Отговорността да си отваря очите пилота на самолета на 4 си е винаги в него (в G пространството особено) и ВИНАГИ трябва да се гледа, но първо е много по-добре да ти напомнят и помогнат (това е задачата на центъра за полетна информация!) и второ така незнаещите за същестуването на парапланеристите ще узнаят!

За милионен път повтарям в този форум - пилотите на свръхлеки самолети, които са значителен брой и през хубавото време през уикендите бръмчат доста масово си нямат и представа, че чаршаф бабаити летят където си поискат - нямат и представа къде са местата с концентрация на парапланеристи и никой не им казва, че там където отиват е опасно!

Същевременно CPI често прекаляват с усилията да си измият ръцете и "не разрешават" това и онова за глупости (като например в неделя ме накараха да кацна, защото на 55 км. от мен имаше СВ и щели да гърмят по него местните служби, които не можели да започнат работа защото аз съм летял!).


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Вто Май 21, 2013 11:25 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
million_miracles написа:
Имам лични наблюдения, чe в AUP не се изобразяват всички разрешени зони, което го прави неизползваем за нас, пара и делта.


АУП-а изобразява ПЛАНА за предстоящите дни.

На страницата на АУП-а пък може да се види карта на активните зони в момента, което е това, с което реално трябва да се съобразява (т.е. може и да е планувано дадена зона да се активира, ама може и да не се активира или да се деактивира по-рано от планираното, което МНОГО често се случва през седмицата със зоните на военните).

Освен активните зони, има и С пространство, в което на парапланеристите им е забранено по закон да летят. Виждат се в АУП-а, в черно; това са зоните около Пловдив, София, Г. Оряховица, Варна и Бургас.

АКО не е активен ВОЗ (очертан в картата на активните зони в червено) и не е С пространство, там може да се лети на височина ДО 3000 МЕТРА (!!!).

Над 3000 метра отново е контролирано пространство и там е възможна среща от 3ти вид с големия брат с големите шамари.

В тази връзка, днес виждам чудесна статия на/за Ясен в Cross Country, в която ясно и категорично е публикуван лога от полетите му - Ясене, респект, ама за голямо съжаление лога доказва нарушенията, които си направил :(.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Вто Май 21, 2013 11:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Pastora написа:
Ако погледнете картата на въздушното пространство

http://www2.bulatsa.com/aup/MAP130520.html

старта на Коняво / 1450 м./ се намира в хоризонталната граница на TMA _7_Sofia / Terminal Maneuvering Area/ на летище София ,НО е под долната граница на ограничение , която е 5900 FT AMSL/ около 1770 м./
Следователно излитането на парапланери и делтапланери е абсолютно законно!!!
Кацането също е законно , тъй като релефа в тази зона е под 5900 FT AMSL.
Към дадения момент такова летище Кондофрей не съществува и след като не виждам за 18ти и 19ти Май да има NOTAM
и ВОЗ за въпросното ''летище'' , не мога да разбера къде е вината на колегите парапланеристи които са кацнали там.
Единственото което са нарушили вероятно е кацането в частна собственост.
По скоро нарушители са участниците и организаторите в авиошоу, авиодемонстарции или каквото и да е било там без да са заявили и пoлучили ВОЗ!!!

Ние няма как да знаем че в тези дни там е имало авиошоу при положение , че не е отразено в AUP-a на РВД!!!

Ще се радвам ако колегите от ултралеката авиация по обективно анализират случки като гореописаната.

Това че сме безмоторни, без транспондери и без радиовръзка с радара и най бавни не ни прави по ''дифолт'' виновни.


Напълно съм съгласен.

Формално нарушената точка от закона е, че парапланеристите не са уведомили за своите полети в разрешеното G пространство центъра за полетна информация (CPI), с което ако го бяха направили щяха да получат информация, че на Кондофрей в момента се работи.

Как обаче парапланеристите могат да звъннат на CPI е друг въпрос - заради който повдигнах темата!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Сря Юни 26, 2013 6:05 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 9:19 am
Мнения: 122
Местоположение: София
В-к Стандарт
Летим с чартъри от Кондофрей до Гърция

Туристи вече ще летят с чартъри от Радомир до плажовете на родното Черноморие и Гърция. От 1 август отваря пистата си за полети новият аеропорт в село Кондофрей. Изцяло обновената бивша военна авиобаза бе осветена от свещеник и вече е с лиценз за работа. В момента се довършват наземните комуникации.
Летище София-запад ще работи с туристи по заявки за чартъри. Очаква се най-много да са летовниците към Боровец и Банско. Групите ще ползват новите магистрали към столицата и Гърция и няма да се налага да се приземяват на терминал 1 в София, обясни кметът на Радомир Пламен Алексиев. Аеропортът ще е основен за карго полети, твърди той. В Кондофрей пистата е дълга 3 километра, а такава възможност на столичното летище нямало. Това ще улесни клиентите и вместо да разтоварват в Бургас и да търсят сухопътен превоз, ще ползват радомирската база.
Анна ГЕОРГИЕВА

_________________
CloudBase Sopot guest house


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Чет Ное 14, 2013 1:21 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 345
Местоположение: София
Вчера докато пътувах в колата по радиото обявиха, че официално след около 2 месеца летището ще се води София Запад. Изграждат се 2 допълнителни терминала за пътници, който са почти готови и ще заработят в рамките на тези 2 месеца. Целта е освен да поеме карго полетите, така и да стане второ основно летище до София и всички нискотарифни полети да бъдат пренасочвани към него.

Така че положението за полети от Коняво към Витоша се затяга :(

_________________
НК
Element Air 4
Gin Race II


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Чет Дек 05, 2013 6:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 05, 2011 6:21 pm
Мнения: 52
Местоположение: София
Име: Васил Димов
Айде още една новина, тази е от днес, 4-ти декември 2013:

http://www.mediapool.bg/letishte-kondof ... 14315.html

http://sofiawestairport.bg/

Мисля, че сега е момента да се свържем с "властите", да ги информираме, че там се лети с парапланери и да си заделим една зона, където да може да се лети спокойно да речем до 3000м в района на старта и към Дупница и Сапарева баня (поне).

Някой има ли идея как ще изглежда зоната на това летище? От къде ще захождат самолетите? Пистата е ориентирана WNW - ESE.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Чет Дек 05, 2013 11:47 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 718
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
vasildimov написа:
Айде още една новина, тази е от днес, 4-ти декември 2013:

http://www.mediapool.bg/letishte-kondof ... 14315.html

http://sofiawestairport.bg/

Мисля, че сега е момента да се свържем с "властите", да ги информираме, че там се лети с парапланери и да си заделим една зона, където да може да се лети спокойно да речем до 3000м в района на старта и към Дупница и Сапарева баня (поне).

Някой има ли идея как ще изглежда зоната на това летище? От къде ще захождат самолетите? Пистата е ориентирана WNW - ESE.

Васко, по принцип няма значение от къде ще захождат самолетите и как ще изглежда зоната, защото така или иначе старта на Коняво и Кондофрей попадат в TMA зоната на летище София. Долната граница на тази зона започва от 5900FT AMSL или по нашенски казано 1 798.32 над морското равнище. Това ще рече, че това въздушно пространство е клас C и парапланерите нямат място там по всички писани закони. Ето го плана за разпределение на въздушното пространство http://www.atsa.bg/%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D ... 0%B2%D0%BE
Свързването с властите не е опция, защото директно си вкарваш автогол. Заделянето на зона не е толкова проста процедура, защото единствения начин това да стане е чрез заявяване на ВОЗ (временно отделена зона), което става с предварителна писменна заявка до РВД. Естествено не може сульо и пульо да си заявява зони, така че за свободно летене този вариант е приложим по време на състезание.
Проблема има решение, но то изисква по активни действия от страна на парапланериската общност. Миналото лято в Албена се проведе конференция http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=6884 на която се обсъди възможността да се регистрират места за излитане и кацане с парапланери при облекчена процедура и минимални изисквания, но както се сещаш едва ли някой си е направил труда да се свърже с РВД.
Това, което трябва да се случи е БНАК да заяви пред РВД желанието си да се нагърби с тази задача и да се даде описание на съответните места с ГПС координати и лице за контакт на съответното място. Изисква се и разрешение от съответната община или парк ако старта попада в територията на такъв, както и документ за собственост или разрешение за ползване на съответната кацалка.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Пет Дек 06, 2013 9:04 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 337
Цитат:
Васко, по принцип няма значение от къде ще захождат самолетите и как ще изглежда зоната, защото така или иначе старта на Коняво и Кондофрей попадат в TMA зоната на летище София. Долната граница на тази зона започва от 5900FT AMSL или по нашенски казано 1 798.32 над морското равнище. Това ще рече, че това въздушно пространство е клас C и парапланерите нямат място там по всички писани закони.


Тука малко не си прав Петьо. Коньово е в TMA-то на София , което значава , че за нас е забранена зоната между 5900 FT
и FL245 , което означава , че от 0 AGL до 5900 FT AMSL спокойно и законно може да се лети.

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Пет Дек 06, 2013 11:05 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 718
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Цецо, не съм се изразил разбираемо, иначе точно това имах предвид. Можем да летим на Коняво на височина под TMA зоната, това ще рече около 400 метра над старта.
Въпроса е да се предприемат действия и да се заявят поне основните места на който се лети с парапланер, имам усещането обаче, че голяма част от парапланеристите си мислят че ГВА ни дебне да ни наложи рестрикции и ако се "покажем" на светло само ще ги улесним. И така всеки си лети където му скимне без да му пука много, много че има и други ВС, който ползват въздушното пространство, при това законно.
Ако се предприемат действия по обявяването на стартовете за безмоторно летене, РВД поне ще информира останалия трафик и така ще се избегнат конфликти.
Когато има регистриран старт, отговорника, който е посочен за него с едно обаждане до ЦПИ ще обяви, че в района ще летят парапланери и от ЦПИ ще предупредят останалия трафик за това.
Относно XC полетите, няма друг законен начин да се прелети през въздушно пространство клас C, освен ако не е активиран ВОЗ.
Това е така, защото за да се лети в клас C се изисква регистрация на ВС, радиостанция на айрбанд и транспондер.
Така че, тук няма нормално решение на проблема според това което казва закона и всеки, който преминава през клас C реално е в нарушение. Разбира се, никой не ни дебне из въздуха да ни глобява, но ако се случи някаква случка или някой пилот на нещо, което лети законно реши да подаде рапорт, на яве ще излезе цялата база данни от леонардо-то с имена, дати, и траклогове.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Пет Дек 06, 2013 11:42 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1149
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Само да отбележа че Леонардо-то неможе да бъде достоверно и законово използвано по простата прична че ГПС тракове лесно могат да се създават.
Тоест правя си профил с име Пламен Орешарски примерно, пускам Кондора и след час качвам в Леонардото трак как съм въртял петолъчки около кулата на летище София.
Простете политическата нотка - сега е модерно :).

Интересно е че в други дъжави съм чувал че са го ползвали за залавяне на нарушители - примерно в Австралия. Незнам до колко е вярно, но не съм чувал пък за глобени, тоест възможно е да отпадат нещата точно поради горепосочените причини.
С две думи - никой не можеда докаже на 100% че точно аз съм бил миналата седмица в някаква точка в небето. - не и докато нямаме 4 цифрени номера на крилата както е в някой държави и някой не ни е снимал.

Не оспорвам въздушното право и не агитирам за заобикалянето - само изтъквам факти около траклоговете и следенето.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Пет Дек 06, 2013 12:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 718
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Иво, принципно си прав, че леонардо не може да се използва като доказателство. Въпроса е, че и към настоящия момент от ГВА много добре знаят къде кога и кой лети с парапланери именно благодарение на споделените траклогове и това ми бе заявено в прав текст от човек на ръководен пост в ГВА. Въпроса е да не се стигне до инцидент или да не се повтаря случая с рапорта на пилота на Боинг 737 на летище Бургас.
Относно регистрацията, ако приемат новата наредба (очаква се да стане идните дни) за свръхлеката авиация, чиято финална версия е качена на сайта на МТ http://www.mtitc.government.bg/page.php?category=188&id=6802, в член 2 е написано "Чл. 2. (1) „Свръхлеки въздухоплавателни средства” (СлВС) са въздухоплавателни средства по б. „д”, „е”, „ж” и „й” от Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 20 февруари 2008 г. относно общи правила в областта на гражданското въздухоплаване, за създаване на Европейска агенция за авиационна безопасност и за отмяна на Директива 91/670/ЕИО на Съвета, Регламент (ЕО) № 1592/2002 и Директива 2004/36/ЕО (ОВ, L 79 от 2008 г.).
(2) Свръхлеките въздухоплавателни средства с двигатели, които използват за излитане и кацане помощни устройства като колесници, колички, колела, плазове, поплавъци и др, са следните класове :
1. самолети, управляеми по трите оси („three axis”) – клас (A);
2. самолети с гъвкаво крило („flex wings”), управляеми чрез изместване на центъра на тежестта („weight shift”) – клас (MHG);
3. хеликоптери – клас (H);
4. автожири – клас (G);
5. моторни парапланери, излитащи чрез помощни устройства – клас (PPG)."
Както се вижда от текста, наредбата засяга главно излитащите с помощни устройства, тоест излитащите от крака безмоторно или моторно не ги засяга, освен в частта за регистрацията. Това е така заради въпросното Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008 на Европейския парламент и на Съвета от 20 февруари 2008 г. В буква (Й) е упоменато, че ВС е всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg. В горните букви са упоменати останалите типове ВС. От ту на татък е въпрос на тълкуване дали безмоторните парапланери подлежат на регистрация или не.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Летището край Кондофрей (до Радомир) ще заработи
МнениеПубликувано на: Пет Дек 06, 2013 6:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 05, 2011 6:21 pm
Мнения: 52
Местоположение: София
Име: Васил Димов
Skyhiker написа:
vasildimov написа:
Айде още една новина, тази е от днес, 4-ти декември 2013:

http://www.mediapool.bg/letishte-kondof ... 14315.html

http://sofiawestairport.bg/

Мисля, че сега е момента да се свържем с "властите", да ги информираме, че там се лети с парапланери и да си заделим една зона, където да може да се лети спокойно да речем до 3000м в района на старта и към Дупница и Сапарева баня (поне).

Някой има ли идея как ще изглежда зоната на това летище? От къде ще захождат самолетите? Пистата е ориентирана WNW - ESE.


Васко, по принцип няма значение от къде ще захождат самолетите и как ще изглежда зоната, защото така или иначе старта на Коняво и Кондофрей попадат в TMA зоната на летище София. Долната граница на тази зона започва от 5900FT AMSL или по нашенски казано 1 798.32 над морското равнище.


Напротив - има значение от къде ще захождат самолетите и как ще изглежда зоната, защото сега на Коняво си е законно да се лети под 5900FT, а пък ако ни хакнат една зона до земята тогава няма да е законно дори фръх-кац.

Това с обаждането преди летене няма да проработи. Аз говоря да се променят тези зони - TMA7 и новата зона на Кондофрей да е съобразена с парапланерите на Коняво. Например така: https://drive.google.com/file/d/0B7IrDI ... sp=sharing в зоната оградена със зелено да може да летим до 3000м да речем.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 44 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов