Viper_Weasel написа:
Ако някой е пред вас - и прави S-ки пресичайки вашата права траектория - ОТ ЗАДНА ПОЗИЦИЯ ВИЕ НЯМАТЕ ПРЕДИМСТВО - човекът отпред може да прави маневри без дори да подозира че вие сте на прав курс през неговата зона на маневриране и докато не попаднете в полезрнието му вие сте длъжни да го пазите!!!
С всичко съм съгласен Иво, затова и леко абсурдният ми пример с автомагистралата. Какво означава "предимство", какъв смисъл влагаме в тази дума? За мен това значи, че някой има право
пръв да предприеме маневра, а другият трябва да се съобрази с него. Но ако имащият предимство прекъсне маневрата и поеме точно в обратната посока!?
Защото от всички описания дотук изглежда се е случило точно това. Както и ти пишеш... "докато не попаднете в полезрението". Това попадане в полезрението е описано от пилот Х, който не довършва започнат пълен кръг (360) в западна посока, а го прекъсва и обръща в източна посока заради наближаването на Y. Където по думите й пилот Y я е
последвал отново. Тук обаче според мен последователността е обратна. Пилот Y вече е бил на курс за заобикаляне от изток (съобразен с предимството на Х в неговата 360-тка), когато Х вече твърде късно забелязва това и също е поел на изток (без видимост към пилота, от когото бяга).
Това разбира се е моя хипотеза, но смятам всички изключваме сценария, в който пилот Y нарочно се цели в Х.
За мен големите изводи са два:
- за позиция (пилот Y): да не отиваме в посока и близост до друго крило, ако сме ограничени в способността си за маневриране (поради липса на опит, стрес, проблем с екипировката, стойката в сбруята или друго); ако се налага, да не излитаме изобщо, докато маршрутът ни не е чист от други крила.
- за позиция (пилот Х): намеренията и действията ни във въздуха да бъдат ясни и да не променяме курса (завоя) си, когато в близост има друго крило... ако все пак го правим, да държим другото крило постоянно под око.