бях известно време без нет...
и си написах в текстов файл следващия пост и си го съхраних....
сега се връзвам в нета и гледам....същото което си мисля...и тук сте го написали вече......
все повече си мисля че трайка за пътешествия трябва да бъде велосипеден тип -на визия и изпълнение...така че немците с FLYKE са ударили десятката....много в тая конструкция е най-доброто и колкото повече мисля..сам стигам до тяхната конструкция...... ....
като го погледне човек....да се натрапва визията че е малък триколесен велосипед...с капли и рамка,педали и верига да се виждат на видно място.....
при няколко човека заедно пътуващи препоръчително е трайковете да бъдат абсолютно еднакви....клонинги до последния детайл....за да се ползват еднакви резервни части..които да се носят един комплект
предлагам вариант за обсъждане
трайка няма мощен ДВГ за летене
има слаб ходов двигател за по пътя,мощен електродвигател за летене и батерии за 1ч моторно летене
носи се обаче агрегатче 2кВт което може да зарежда батериите
подобни тихи и икономични генераторчета има Хонда или може да бъде направено на базата на свръхикономичните им двигателчета GX 25 или 35.
в комплекта ще се носи специален токоизправител и един 25м 220В удължител от тънък кабел с фин щепсел който ще се ползва за зареждане от мрежата...когато има такава
като цяло източниците на енергия по време на пътуването ще бъдат 3
- електрическата мрежа-най-тихия,най-евтиния и екологичен
- бензиновия генератор
- краката на пилота
може да се направи ходовото ел двигателче в предното колело на трайка да работи и като генератор....с една малка стойчица да стои колелото във въздуха и .....
знаем че трениран колоездач може да дава 300Вт
аз обаче бързо се изморявам и от 200Вт
да предположим обаче че за в бъдеще ще мога да давам продължително време 200Вт
това е достатъчно за движение по равен хоризонтален път с 25км/ч,за захранване на лаптоп и др уреди или складирането им в тяговата батерия
малка фотоволтаична слънчева батерия ....може да се сложи само за фасон...и визия...смислена мощност изисква много квадратни метри
тяговата батерия я виждам реализирана с елементи А123
със сумарен капацитет 10кВт/ч
приемам че за хоризонтален полет са достатъчни около 10кВт ........на старта за секунди трябват 15ина кВт
добре ще е да се планират полетите да се излита по възможност от по-голяма надморска височина и да се каца на по-малка....т.е. да се запасява потенциална енергия чрез изкачване с трайка по пътя някаква височина,хълм,баир
това дава 1ч полетно време ,а може и агрегата да работи през цялото време като добавя своите 2кВт като с това удължава малко полета до 1ч и 10мин....Така ще имаме 1ч полет и в останалото време движение на педали и/или зареждане
движението по пътя ако се прави с работещ генератор може да е с едновременно зареждане на тяговите батерии
генератора може да презареди един трайк за 5ч или два за 10 което прави възможни 2 полета по 1ч на ден ....което смятам за достатъчно....