Димитър Илиев написа:
Plamen написа:
А със затворените сбруи как стои въпроса с влизането и излизането ... дали при излитане не е по-добре да се внимава как протича процеса вместо да се чудиш как да си нахлузиш чохъла? А има ли шанс да не можеш да разкопчаеш сбруята при кацане и да кацнеш без пуснати "колесари"? Размера и теглото на затворените сбруи също има значени за редовия летящ ... за състезателите е понятно, че ползата от аеродинамичната поза оправдава горните два недостатъка. А дали е оправдано въобще някой week-end worrier да лети с полулегнала сбруя с по-ниско окачване (каквито са масово затворените сбруи) и последващите от това предимства, НО и недостатъци.
Само плюсове има, направи 3 полета и ще разбереш. Поздрави!
Ц! Няма пък ... който се е минал със затворена сбруя да си се бори с нея и да не набутва другите в тия филми ..
А иначе е добре да се обърне внимание на ключовото week-end worrier ... може би за редовно летящите е бижу, НО по-ниското окачване и хайде да го кажем "малко" по-легналата позиция водят до неприятни изживявания в следствие турболенции ... и въпросната "малко" по-легнала поза води до едно неприятно насукване при тъгове, колапси и всякакви такива неприятни и нежелани деформации на крилото ... ама така пише из книгите де.
И все пак трябва да се има предвид, че не всички сме достатъчно опитни, че не всички имаме желание да се състезаваме и че съкровената ни мечта не е прелет от минимум 1000 км. FAI триъгълник по норматив.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)