От известно време тече кампания по очерняне на името ми, която е прко свързана с Остроган.
По-принцип, личното отношение на някой към мен ме ме засяга и нямам нищо против хората да изразяват мнението си за каквото и да било, но когато става въпрос за инсинуации и откровенни лъжи, няма как да стоя безучастно.
И така, кампанията се е развихрла основно в групата
https://www.facebook.com/groups/AnyGivenFlyday/където няколко изявени мои почитатели пишат куп глупости по отношение на Остроган.
Публикувам скрииншотове от самата дискусия и преди а пореден път някой да ми заговори за закони на личните данни и тем подобни глупости, мога да го посъветвам ако иска нещо да не бъде публично достояние, просто да не го прави такова, като го споделя в сциалните мрежи.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing. Дискусията е пблично достъпна за всички 557 членове, сред които съм и аз.
Няма да удостоявам всеки изхеърлил се като чекия на мокър пясък с личен отговор, а ще синтезирам най-ключовите според мен алабализми.
1 - Бил съм се разпореждал кой с кои джипове да се качва до старта.
2 - Щяло да има такса за излитане от старта
3 - Щяло да има такса за кацане на "моята" ливада
4 - Остроган е бизнес проект и всичко било предварително калкулирано
5 - Щял съм да въвеждам регулации в парапланеризма
Ще спра до тук, защото това са съществените неща, останалото което е изписано са откровенни глупости на лична основа.
1- Мисля, че точно и ясно обясних мотивите си и най-учтиво помолих идващите на Остроган да използват транспортната услуга на местните хора, които физически ми помагат по изграждането и подръжката на старта. Причинатае много проста и тя е, че без тази помощ, Остроган не може да съществува, освен ако консумиращите парапланеризъм не решат с доброволен труд да започнат да ми помагат с въпросните дейности.
Никога не съм забранявал на никой да идва със собствен транспорт, но да се наема пикап от сапарева баня на който да се плаща за качването, при положение че има достатъчно джипове в с. Бистрица и те прнадлежат на хората които ми помагат, според мен не е редно.
2 - Никога не съм имал намерение да искам такса за излитане от старта, ако някой иска да помогне финансово с подръжката му, разбира се няма да откажа, но това не означава, че ще наложа еднолично подобно изискване.
Ако не сте запознати, ще ви кажа, че тече процедура по промяна на статута от горски насаждения на ливада и терена от 3 дка ще бъда отдаден под аренда от ДГС на нашия клуб за да бъде всичко легитимно. Каква ще бъде сумата, все още не е ясно, но когато стане, че ви уведомя и ще се радвам тя да се сподели между желаещите да използват старта. Ако ли не, старта ще го има, докато можем да си позволим да го издържаме финансово от нашия клуб.
3 - За съжаление нямам моя ливада, въпреки че правим постъпки да закупим подходящо място, но цените в района са космически и едва ли ще успеем. На този етап ползваме за официална кацалка една ливада, която е взета под аренда от наш приятел, който коси тревата.
Освен това, собственикът на Вила Бистрица закупи една ливада, която е подходяща и има намерение да изгради къпминг. Докато това стане, ливадата е любезно предоставена за ползване на всички парапланеристи. Знам, че в България сме свикнали всичко да ни е на аванта, но реалността в заобикалящият ни свят е друга и рано или късно ще трябва да плащаме наеми или да притежаваме терените които ползваме.
4 - Бизнес, бизнес, ама дали е печеливш? Нека помислим от какво може да се изкарват пари от Остроган.
Първо да речем, ще ще правя тандеми, елементарна калкулация на себестойност и печалба от тандемен полет от Остроган показва, че разходите са 77,40 лв на полет. Ако отворите грабо, може да видите, че има множество оферти падащи дори и под 50 лв. за същата услуга, а българина винаги търси евтинкото.
Да речем, че ще печелим от качване на хора до старта. Последната уговорка с хората които качват беше максималната сума за качване на джип да не надвишава 60 лв, без оглед на броя места в джипа. Нашият джип го купихме за 5500 лв с ремонтите мина 7000. Няа да смята експлоатационните разходи, защото повечето от вас имат лични автомобили и са наясно. И така, в най-оптималния вариант ако сам си карам джипа, трябва даоста да се потрудя, за да имам далавера, но пък трябва да спра да се занимавам с летене, че няма как да се клонирам.
Мисля си, че би било по печелившо и безрисково да продавам кебапчета на ливадата
Тук ще обърна внимание на още една нелепица, която един вид ме упреква, че нарочно няма да направя път за леки автомобили до старта. Ще попитам разпространяващия, дали има представа кака се изгражда път за леки автомобили през пресечен горски терен, който е собственост на ДГС и част од него попада в НП. Иде реч за има няма 4 км горски път. Значи, ако някой ми подсигури няколкото милиона необходими за целта, веднага започвам да се боря със зъби и нокти да го направя, така като го направих и за отреждането на въпросните 3 ДКА от сечището и изключването им от плана за залесяване, което ми отне 4 години и десетки срещи с кой ли не.
5- Вече ясно изразих позицията си по отношение регулациите в парапланеризма, но понеже не всеки чете всичко, ще го кажа пак.
Сега действащата наредба Н1/2014 изисква от всеки излитащ от крака да притежава удостоверение за завършен курс, което се издава от одобрен от ГД ГВА инструктор. Този инструктор се предлага за одобрение от сдружение притежаващо удостоверение по чл .5 от наредбата.
Инструктора работи по одобрена от ГД ГВА програма. Закона позволява да има неограничен брой сдружения по чл. 5 и неограничен брой инструктори, които разбира се трябва да отговарят на определени изисквания. Удостоверенията за завършен курс се издават лично от инструкторите и не се минава през ГВА. Ако искаме да сме пълноправни ползватели на въздушното пространство, ние трябва да спазим законовите изисквания, иначе оставаме извън акона и сме учзвими и подвластни на прищевките и настроенията на държавната администрация.
Това, което искам аз, е да създадем такова лице по чл. 5, да се съберем като общност, да определим кои ще са инструкторите и да започне процеса по легалиация на пилотите. Подчертавам, че Пара Про лицензите са спортни свидетелства а AppI лицензите да издавани от частна организация, която поне в българия няма официален статут, защото принципал е МТИТС, а до колкото ми е извстно те не са одобрявали AppI, за обучаваща организация.
С прости думи, всек иедин парапланерист лети абсолютно незаконно в момента. И тук да подчертая, че лицензи от чужди държави не се праинават автоматически, защото според рег 216/2008 всяка страна членка на ЕС сама определя нормите и правилата за леката и свръхлека авиация.